Mivel csábítanak el igazából a luxusmárkák?

2021.március.1.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A nagy luxusmárkák alapítássukkor csak a királyi és nemesi családok számárá készültek, majd később a politikai viszonyok átalakulásával egyre többen hozzáférhettek a luxuscikkekhez, de még így is egy elég szűk kört jelentett. Majd jöttek a 2000-es évek, a nagy fellendülés és mára már a szűk körből egy nagyobb társadalmi réteg alakult ki, a termékek könnyebben elérhetővé váltak.

Nincs olyan ember, aki ne ismerné fel a Louis Vuitton ikonikus LV monogramját vagy a Chanel egymásba hajló C betűjét a táskáikon, kiegészítőin. A Louboutin cipők drágák, gyönyörűszépek, de a piros talpak nélkül ugyanolyan lábbelik lennének, mint a többi. De akkor mitől ér ez a cipő jó pár százezer forinttal többet?

Mert rajta van az a bizonyos védjegy. Kell a vásárlónak a luxus életérzés ígérete, a státuszszimbólum, amiket a márka logója megad számukra.

A nagy divatházak is nagyobb átalakulásokon mentek keresztül az elmúlt években, gyakori eset, hogy azokat a ruhákat, amiket a kifutón láthatunk, az üzletekben nem lehet megvásárolni. Általában ezeknek a cégeknek a fő profilja a kiegészítők, hiszen sokkal alkalmasabbak egy-egy márkajegy hangsúlyozására, mint egy ruha, amiről nem biztos, hogy első pillantásra kiderül, hogy kinek a kreációja. Sőt, egy 2016-os felmérés szerint a globális luxuspiac bevételének 30%-a dizájner táskáknak köszönhető.

A social media fénykora óta még több impulzus ér minket. Sztárok, influenszerek közkedvelten viselik a luxusmárkák darabjait, megosztják legújabb szerzeményeiket a közösségi média felületeiken. Az átlagember ilyenkor eljátszik a gondolattal, hogy milyen jó is lenne, ha ebbe az elit, fényűző csoportba ő is beletartozna.

Ma már az emberek többsége nem csak azért vesz egy méregdrága dizájner táskát, mert olyan jó a minősége, hanem maga a márka neve miatt. Manapság ezeket a táskákat, kiegészítőket státuszszimbólumként is használják, amelyek segítségével az emberek meg tudják mutatni, hogy kik szeretnének lenni, hova szeretnének tartozni.

Mindenki szeretne egy kis szeletet az elit világából, amit számukra a bizonyos luxuscikk megvétele okoz. Ahogy Karl Lagerfeld is nyilatkozott erről:

˝A luxus egy egyszerű póló nyújtotta fesztelenség érzete – egy drága ruhában.˝
Sokak számára a minőség és a luxus szinte már összefonódott egymással, hiszen a luxuscégek nem engedhetik meg maguknak, hogy ne minőségi termékeket készítsenek. Ma már nem is kell az üzletig elmenni, hogy megvásároljuk a kiszemelt darabot, hiszen online, pár kattintással a nap bármely órájában ezt megtehetjük. A világ összes márkája közül tudunk válogatni, a határt tényleg csak a pénztárcánk szabja meg.

Találkoztál már Budapest utcáin a trendi, falra ragasztott babákkal? Most megtudhatod, ki készíti őket

Találkoztál már Budapest utcáin a trendi, falra ragasztott babákkal? Most megtudhatod, ki készíti őket

Viszont vannak olyan őrületek, amik már nem is a divatról, hanem a felesleges pénzszórásról szól. A Supreme márka, ami egy streetwear márkának indult, de mára már sokkal többről van szó. A Louis Vuittonnal is kollaboráló márka, bármit bármennyiért kiad a rajongóik pár perc alatt felvásárolják az összes darabot. Így történt meg, hogy nagyon hamar sold out lett náluk a a saját márkás téglájuk, szerszámaik és hajvágógépük.

De hogy ne csak a Supremet említsük, a Balanciaga 300 ezer forintért árulta a papírszatyrát, és lehetett kapni fél millió forintért Chanel bumerángot is.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Palvin Barbara olyan mesebeli helyen járt, ahova mi is azonnal regjegyet váltanánk

Palvin Barbara olyan mesebeli helyen járt, ahova mi is azonnal regjegyet váltanánk

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője