2020 lesz végre az utántöltős kozmetikumok éve?

2020.július.24.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Mind tudjuk, hogy a műanyag problémás: a tény, hogy évi 8 millió tonna műanyag úszik az óceánban, enyhén szólva is kiábrándító.

2020 lesz végre az utántöltős kozmetikumok éve?
Fotó: Northfoto

Köztudott továbbá az is, hogy a szépségipar az egyik legnagyobb hunyó: a felesleges celofánoktól az aranyozott dobozokon át egészen azokig a kicsi bőrápoló kanalakig, a termékek tele vannak felesleges extrákkal. A Zero Waste Europe felmérése szerint, ez évente kb. 120 milliárd felesleges egységet teremt.

Viszont bármennyire is szeretnénk, az újrahasznosítás nem olyan egyszerű, mint ahogyan azt képzeljük. Az üres samponos flakont a szelektívbe dobni gyors, és szimpla műveletnek tűnik, de igazából ennél sokkal összetettebb a dolog. Sőt, valójában a műanyag hulladéknak csak hét százaléka kerül újrafeldolgozásra. Elég sokkoló szám, de attól még igaz, hogy az újrahasznosítás egy komplett aknamező, hiszen például nem minden ország van felszerelve bizonyos féle műanyagok feldolgozására.

De mi lenne, ha teljesen elhagynánk a felesleges műanyagokat? Lehet, hogy nem lenne mindenre megoldás, de az újratölthető kozmetikumokra való áttérés, minden bizonnyal sokat nyomna a latba. Egyébként ez a mozgalom néhány éve már megkezdte a szorgoskodást, de a fogyasztói szokások radikális változásához idő kell. Emlékezz a bambusz kávéspoharakkal szembeni szkepticizmusra, na meg a papírszívószálakra.

Egyszer, nem is olyan rég, a The Body Shop és a Diptyque hozakodott elő egy új termékcsaláddal, a "Keep-Forever" termékekkel. Ez azt jelenti, hogy az újratöltés lesz az új trend? Az új norma?

Az újratölthető termékekben természetesen egyébként semmi új nincs. A lojálisaknak ismerős lesz, de olyan márkák, mint a Kjaer Weiss és a L'Occitane évek óta csendben gyártják őket, sőt, az utántöltős flakon 90%-kal kevesebb műanyagból készül.

A parfüm az egyik másik olyan terület, ami az újratöltés dicsfényében ragyoghat. Sokoldalúak az üvegcsék, konkrétan az idők végezetéig lehet őrizgetni őket, akkor miért ne lehessen újratölteni? Hát, lehet is. A Molton Brown, a Le Labo és – Rihanna kedvence – a Kilian is olyan újratöltőket gyárt, amik csökkentik a keletkezett hulladék mennyiségét. Sőt, Veronique Gabai újratöltője aranyozott és medálként is hordaható. Szuper!

Sok gyártónál az alumíniumflakonban való újratöltés a lehetséges, másoknál, mint például a Beauty Kitchennél, a visszavitel-újrafelhasználás-újratöltés szolgáltatást lehet megvalósítani.

A kultúra megváltoztatása azonban sok időt és energiát igényel, ami azt jelenti, hogy sok világmárka, még mindig le van maradva a fenntarthatóságért folyó küzdelemben. Jenni Middleton a WGSN előrejelző ügynökségtől úgy látja, hogy a Z generáció a kulcs a fogyasztási szokások megváltoztatásához.

A bőrápolásról még nem beszéltünk. Sajnos azoknak az újratöltése
sokkal nagyobb munkát igényel, hisz tisztítani, fertőtleníteni kell a dobozokat és az üvegcséket. Nem, ez nem jelenti azt, hogy nem léteik ilyen. Mert létezik. A Noble Panacea kis tasakokba csomagolja a krémeit. Ezeket később visszaviheted. Egy másik gyártó, a Tata Harper még egyszerűbbre vette a formát. A doboz, és az edény, amiben a termék van szétszedhető, így cserélhető és újratölthető. Tökéletesen értelmes megoldás.

Természetesen ahhoz, hogy az utántölthető termékek piaca felfelé íveljen, a koncepciónak is kényelmesnek kell lennie. Az egyik ígéretes kezdeményezés a Loop, amely a körforgásos gazdaság előmozdítását akarja elősegíteni, a márkák számára a hulladék nélküli csomagolás létrehozásában. A REN Clean Skincare és a Molton Brown az elsők azok közül szépségápolási márkák közül, amelyek, beleegyeztek abba, hogy a Loop a weboldalukon, üvegpalackokban kínálja a legnépszerűbb termékeiket. Ha elfogyott a sajátod, akkor visszaküldheted a Loopnak. Sterilizálják és újratöltik, mielőtt visszateszik az online felületükre (mindegyik palack vagy edény minimum tíz ciklusig tart).

Akárhogy is, a világjárvány nagy szerepet játszott abban, hogy átgondoljuk a vásárlási szokásainkat, és azt, hogy mi a fontos az életükben: a barátaink, a családunk, a világ, amiben élünk, és amit itt hagyunk a következő generációknak.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Az upcycling menő: a kávézaccból is készülhet designer cipő!

Az upcycling menő: a kávézaccból is készülhet designer cipő!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője