Egyedi táskát keresel? Ennek a magyar márkának a darabjai nem jönnek szembe veled az utcán!

2021.október.13.

Egy egyedi táska gondolata már sokakat lázba hoz, hiszen ki ne akarna kitűnni a fast fashion világában.

A Valbona táskák minőségi bőrből, limitált darabszámban készülnek és olyan kézügyeséggel, amelynek párja a magyar piacon nincsen. De nemcsak ez emeli ki Kabo Valbonát a tervezők köréből, hanem az is, hogy vásárlóival baráti viszonyt tart fenn, és elsősorban ők és a családja inspirálják az új darabok megtervezésekor.

A Valbona táskák annyira egyediek, hogy nagyon kicsi az esélye, hogy szembejön veled az utcán bármelyik darab, ugyanis a luxus minőségű bőrből éppen csak annyit szerez be a tervező, amennyi 2 vagy 3 táskának az elkészítéséhez elég. Mi sem bizonyítja jobban a Valbona táska nagyszerűségét, mint az, hogy olyan divatguruk, mint Csalár Bence is Valbona táskát viselt a milánói divathéten.

A már említett Kabo Valbona globális marketing managerként dolgozik, és álma mindig is egy saját táskamárka megalkotás volt. A Valbona Leather márkát 2013-ban alapította. A történet úgy indult, hogy a tervező spanyolországi útján kopogtatott be egy bőrdíszműveshez, akivel azóta is együtt dolgozik.

Valbonát személyesen kérdeztem ki egy budapesti találkozás alkalmával a márkájáról és az életéről. Egy nagyon izgalmas tervezői életútról fogtok olvasni.

Nem mindennapi a történeted és a lelkesedésed sem a tervezői munka iránt, úgyhogy szeretném hallani a Valbona háttérsztoriját. Mikor, hogyan és miért indítottad útjának a márkád?

Már kiskoromban divattervező szerettem volna lenni. 6 évesen ruhákat szabtam a babáimnak, 7 évesen megvarrtam az első hátizsákom, amelyet régi farmernadrágokból és flanel ingek darabjaiból szabtam össze. Bár a rajzolást sosem adtam fel, mégis a “biztosabb” utat választottam, nyelveket tanultam és közgazdászként végeztem. Utazgatni szerettem volna, így a Franciaorzágban eltöltött Erasmus program után Brüsszelben kötöttem ki egy mesterképzés miatt. Ott maradtam. A célom a francia nyelv elsajátítása és a legnagyobb kozmetikai céghez való bejutás volt. Miután ezt elértem, még mindig úgy éreztem, hogy hiányzik valami. Ez 2013-ban kezdett kivilágosodni a fejemben. Az álommunkám majdnem kiégéshez vezetett, egy barátnőm ösztönzésére viszont Barcelonába költöztem, ahol “újraprogramoztam” az életem és újra elkezdtem rajzolni, varrni, sportolni és magammal foglalkozni. Így jutottam el egy nap egy olyan helyre, amely végül az akkori mentoromhoz, Pedro bácsihoz vezetett. Pedro bácsi nem tudott angolul, én meg spanyolul, így Google Translate-tel az ajtaja elé álltam : “Hello Valbona vagyok, van egy álmom! Kérem segítsen.” Pedro bácsi elmosolyodott, így indult a szerelem márkánk története.

Honnan jött a márkanév ötlete?

Valbona, a keresztnevemből származik, amelyet apai nagyapámtól kaptam. Sajnos nem volt esélyem őt megismerni. A Valbona egy völgy Észak Albániában, ahol nagyapám katonaként szolgált és imádta ezt helyet. Így úgy gondoltam, tiszteletére a márkát Valbonának nevezem el.

Mi a márka koncepciója?

A Valbona márka állandó társa szeretne lenni azoknak a nőknek, akiknek a nap során számos szerepben kell helytállniuk, így a stílusos megjelenés mellett a praktikumot is szem előtt kell tartaniuk. A debütáló kollekció szín- és formavilágát valódi nők, a tervező családtagjai és barátai ihlették. Az anyagválasztásnál a tartósság mellett az egyediség is kiemelt figyelmet kapott, így minden táska és kiegészítő prémium kellékek és kiváló minőségű olasz marhabőr felhasználásával készül, a rám jellemző bőr és velúr kombinációjával.

Nem jellemző rád a túltermelés, hogy-hogy ezt a koncepciót választottad? Hány darab készül egy termékből?

A Valbonánál nagyon fontos a környezettudatosságot és a fenntarthatóságot: minden táskát és kiegészítőt egy életre tervezünk így népszerűsítve a kifinomult, élethosszig tartó divatot. Női táskáink, és az ezekhez megálmodott kiegészítőink alapanyagaként használt olasz marhabőrt, luxus márkák maradékaiból válogatjuk össze, így biztosítva, hogy minden táskánk egyedi és megismételhetetlen - egy színből limitált mennyiséget készítünk 2-3 darabot, mely csak a készlet erejéig érhető el - illetve eleget téve ezáltal a környezettudatosságnak.

Fontosnak tartjuk, hogy a gyártás során keletkező minden bőrdarabot felhasználjunk, így készülnek táskáink mellett egyedi bankkártyatartók, pénztárcák és karkötők, melyek tökéletesen harmonizáló termékcsaládokat alkotnak.

Milyen gyakran készülnek új termékek?

Nálam nem kollekció van, évente egyszer, csak 1 darab új terméket készítek.

Mi inspirál téged az új termékek létrehozásához?

Az élet, az élethelyzetek, barátaim, családom, emberek. Általában van egy "probléma", amelyre megoldást keresünk a nővéremmel. Ez történt például a Workin Mom táska megalkotásánál: egy háton is hordható kézitáskát készítettünk. Nagyon elegáns, ugyanakkor laza outfithez is hordható és nagyon szervezett belül, hogy minden kézre essen.

Nemrég mutattad be a legújabb táskád. Ezt mi inspirálta? Mi benne a különleges?

Mint minden eddigi alkotásunkat, a Lexit is a kifinomult nő igényei ihlették, így ezt a modellt is a praktikus megoldások és a stílusos megjelenés jellemzik. Ezen kívül, a Lexi az ízig-vérig nőt jelképezi számomra: erős, gyengéd, tudatos, spontán, önálló, sikeres, kudarcokkal teli, romantikus és egyben racionális; praktikus és egyben bonyolult; érzéki és egyben rideg, a szabadságot nagyra értékelő.

A Lexihez jár az egyedülálló és innovatív szemüvegtartó, amely nem csak funkcionális, de remek kiegészítője is lehet egy outfitnek. Ez a kiegészítő még magasabb szintre emelte a Valbona Leather márka védjegyévé vált praktikus megoldásokat.

Mire vagy a legbüszkébb a Valbona indulása óta?

Magára a tényre, hogy el mertem indítani a márkát, az 5 év alatt megtett fejlődésünkre, azért mert úgy érzem megálljuk a helyünket a hazai és nemzetközi piacon is. Büszke vagyok még a Salamanderbe való bekerülésünkre, a Working Mom táskáért elnyert nemzetközi dizájn díjunkért és egy-két más dologra, amiről még nem beszelhetek, de hamarosan kiderül!

Hol találkozhatnak veled legközelebb az olvasók?

Kérésre, amikor Magyarországon vagyok, bármikor. A táskáinkkal az online shopon, a Budapest Select Concept Store-ban es Esmee Hungarian Desinger Store-ban találkozhattok.

Mit tanultál önmagadról mióta megvalósítottad az álmod?

Sokáig nem mertem álmodni, mert nem hittem önmagamban és a képességeimben, de nem bánom, hogy ennyi időmbe telt az álmomat megvalósítani. Az idáig vezetett utam tele van szuper élményekkel, emlékekkel, illetve olyan emberekkel találkozhattam akik azzá az emberré tettek, aki ma vagyok. Hálás vagyok hogy a legjobb barátnőm, a nővérem részese ennek az álomnak. A legnagyobb kritikusom és rajongóm is egyben.

Buzdítani szeretnék mindenkit, arra, hogy akármilyen belső megérzése van, járjon utána és valósítsa meg. Más nem fogja helyette megtenni!

Szerző: Pongrácz Dóra

Ez is érdekelhet

8 híresség, akik a sminkmentességet választják

8 híresség, akik a sminkmentességet választják

GLAMOUR Horoszkóp

Heti horoszkóp: Félreértések, bizonytalanság jellemzi a hetet - Október 25-31.

Heti horoszkóp: Félreértések, bizonytalanság jellemzi a hetet - Október 25-31.

G-Food

Ősszel kihagyhatatlan recept: könnyed körtés saláta

Ősszel kihagyhatatlan recept: könnyed körtés saláta