Megváltoztatják a világot: 6 forradalmi márka, ami a fenntartható divatot hirdeti

2021.augusztus.4.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A legtöbb ruhadarab a legyártásától számítva 1 éven belül a szeméttelepre kerül. A vásárlás mára nem egy szórakoztató, hanem egy igen is káros tevékenységgé vált. Szerencsére egyre több ember figyelt fel erre a jelenségre és szeretnének egy fenntarthatóbb divat világot létrehozni. Az ehhez kapcsolódó divatmárkák támogatása hatalmasat nőtt az elmúlt évben. A legnagyobb igény az organikus anyagból készült ruhákra van és a "vegán bőrből" gyártott cipőkre.

Megváltoztatják a világot: 6 forradalmi márka, ami a fenntartható divatot hirdeti
Fotó: Kourosh Sotoodeh / GLAMOUR

Bemutatunk 6 olyan, talán még nem annyira ismert divatmárkát, amelyek képesek megváltoztatni az egész divatiparágat:

1. Econyl

Az Econly egy olasz márka, amely régi halászhálókat dolgoz fel és készít belőlük fürdőruhákat. Éves szinten átlagosan 64000 tonna halászhálót hagynak a tengerben, ami az élővilág rohamos pusztulását idézi elő. Giulio Bonazzi, az Econly alapítója, éppen ezért kezdte el ennek a cégnek a működtetését.

Kezdetben csak néhány országban tudták megkezdeni a halászhálók gyűjtését, mára pedig már akkorára nőtte ki magát a cég, hogy a világ több pontján elindult ez a folyamat.

2. Ninety Percent

A cég a profitjának 90%-át jótékony célra ajánlja fel, amelyből 5% a gyárban dolgozóknak, 5% a cégnél dolgozóknak megy, a maradékot pedig 4 szervezethez juttatják el, akiket a vásárlók választanak ki. Minden ruhadarab tartalmaz egy kódot, amellyel belépve szavazhatnak a vásárlók. A cég vezetője egy kirándulása alatt látta a szegény sorsú gyermekeket, akiknek a gyárakban kell minden egyes nap robotolniuk. Ezután döntötte el, hogy ezen változtatni szeretne. Létrehozott egy olyan gyárat, ahol minden nap biztosítva van a meleg étkeztetés és egészségbiztosítást kapnak a dolgozók. Mára már 12000 ember dolgozik náluk és készítettek ruhát a H&M-nek, Debenhams-nak és a New Look-nak.

3. Matthew Needham

Matthew Needham gyakornok volt egy nagyobb párizsi divatcégnél, ahol szemtanúja volt egy hatalmas pazarlásnak. Látta az anyagok felhalmozását és azoknak a fel nem használását, ami miatt elkezdte saját útját járni. Matthew rengeteget járja az utcákat, piacokat. Ilyenkor az összegyűjtött anyagokból alkotja meg a ruhadarabjait.

Matthew lényeges tényezőként tekint a kreativitásra, szerinte sokkal fontosabb, hogy az ember képes legyen alkotni, mint maga az anyag, amivel dolgozik.

4. Kayu

Jamie Lim a cég alapítója Malajziában nőtt fel, ahol rengeteg szalmából készült bútorral találkozott. 17 éves korától az USA-ban tartózkodott tanulmányai miatt és mindig vitt a hazájából ottani barátainak ajándékokat. Ezalatt vette észre, hogy egyre több műanyag jelenik meg az országban és veszik át a szalma szerepét. Ekkor vágott bele üzletébe és kezdett el különböző kézzel font táskákat készíteni szalmából. Ez a termék is bizonyítja, hogy egy termék lehet egyszerre szép és fenntartható is. A termékei több neves céghez is eljutottak, például ilyen a Liberty, Bloomingdale's, Saks Fifth Avenue és a Net-a-Porter. Emellett Reese Witherspoon és Meghan Markle kezében is láthattunk már ilyen táskát.

5. Mud Jeans

Bert van Son hozta létre a céget, amely lehetőséget nyújt az emberek számára, hogy válasszanak egy új farmer megvásárlása és a bérlése között. A cégtől bérbe lehet venni farmereket és amikor megunja az ember, akkor egyből vissza tudja adni. Kezdetben 50-50% volt a bérlés és a vásárlás a cégtől, viszont ez mostanra megváltozott és a bérlés került előnybe. Emellett a cég mixelt anyagokból készíti el a termékeiket és így 40%-a újrahasznosított. A fő céljuk a 100%-ban újrahasznosított farmer létrehozása. Ehhez pedig nagyon jó úton haladnak, mivel a nadrágjaikon megtalálható gombok és biléták mind olyan anyagból készültek, amiket újra lehet hasznosítani.

6. Birdsong

Birdsong szemtől szembe hoz téged a ruhád készítőjével, mivel az oldalukon minden náluk dolgozó emberről találhatunk egy fényképet. Sophie Slater és Sarah Neville, a cég alapítói, kezdetben alapítványoknál dolgoztak és nem is akartak egy saját márkát indítani. Fő céljuk a nők tehetségének a kibontakoztatása. A feminizmus képviselőjeként tekinthetünk a cégre, mivel csak nők dolgoznak náluk és fotóik elkészítéséhez is egy ismert feminista fotográfust kérnek fel. Szeretnék biztosítani a nők számára az élvezettel teli munkát.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Leesik az állad, ha megtudod, ki valójában Angelina Jolie apukája

Leesik az állad, ha megtudod, ki valójában Angelina Jolie apukája

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője