Tiszta őszinteség és önvaló - interjú a tízéves NON+ márka alapítójával

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Magyar divatmárkák számára bizony nagy dolog, ha éveken keresztül jelen tudnak lenni a piacon, és lépésről-lépésre előre tudnak jutni. Sosem szabad elfeledni, hogy a nagy világmárkáknak sokkal könnyebb dolguk van, több erőforrással rendelkeznek, többet tudnak költeni reklámra, jobb helyeken tudnak üzleteket nyitni. A hazai márkák mindig hátrányból indulnak, de szerencsére sok példa van arra, hogy tudatos építkezéssel, és önazonos stílussal lehet sikert elérni. A NON+ márka az utóbbi egyik remek példája.

A Kiss Sarolta tipográfusként és enteriőrstylistként kezdte a pályáját, de a 10 éve indított márkája, a NON+ ma már a hazai divatmárkák egyik legmegbízhatóbb képviselője. Letisztult, de mégis markáns darabjait sportos vagányság, de egyszersmind lezser elegancia jellemzi. A 10. születésnapja alkalmából a márka kapszulakollekciót dobott piacra (a kollekció katalógusfotói illusztrálják a cikkünket), ami hűen tükrözi a márka stílusát. Az évforduló és az új kollekció kapcsán beszélgettünk az alapítóval a NON+ múltjáról és jövőjéről.

A magyar divat történetében egy márkának a 10. születésnapját megünnepelni már önmagában siker. Az alapításkor meddig láttál előre?

A NON+ valójában hobbiként indult, korábban grafikai tervezéssel, dekorációval és lakberendezéssel foglalkoztam, az évek során mondhatni organikusan fejlődött a márka és a számos pozitív visszajelzés eredményeképp döntöttem úgy, hogy a divatra fókuszálok, már jónéhány éve kizárólagosan.

Természetesen a márka növekedése egyre tudatosabb tervezést igényel, a mai működésünk szinte alig hasonlít a kezdeti évekére. A lényegi különbség, hogy a divattervezés sokkal szabadabb teret biztosít az önkifejezés számára, természetesen ez is közrejátszott abban, hogy ezt választottam.

Szerinted mik voltak ennek a 10 évnek a legfontosabb fordulópontjai?

A divatipar egyre őrültebb tempót diktál, a korábban jellemző szezonalitás helyett a fast fashion üzletekben gyakorlatilag kéthavonta akciók és leárazások vannak, ha nem folyamatosan. Ez a tendencia a tervezői márkákra és a hazai piacra is hatással van, még akkor is, ha mi elsősorban nem a fast fashion fogyasztókat vonzzuk. Mindenesetre ez a fogyasztói környezet folyamatosan kihívások elé állítja a kisebb márkákat, ezért időről-időre újra kell gondolnunk az üzletpolitikánkat és rugalmasan alkalmazkodnunk kell a piaci állandóan változó szabályaihoz.

Jelentős fordulópont volt a NON+ életében, hogy az elmúlt év során a forgalmunk nagy része áthelyeződött webshopunkra, így a NON+ Showroom (MOM Lakópark, Bp, Dolgos utca 2., 2. épület 1/5.) szerepe már kisebb hangsúllyal van jelen, hetente egy napon vagyunk csak nyitva, a munkánk jelentős része a webes keresedelemről szól.

A márka filozófiája, stílusa kívülről nézve nem változott az alapítástól, de változott-e a márka, és ha igen miben?


Számomra a tervezési folyamatban a lényeg maga az ember. Igaz ez a divattervezésre, de korábbi grafikai, dekorációs és lakberendezési munkáimban is ezt az elvet vallottam. A környezet, illetve a divat esetében a ruha letisztultsága hívja fel a figyelmet az emberre, éppen ezért nem szükséges semmiféle díszítés ahhoz, hogy a lényeg, azaz a személyiség annak legtisztább valójában, puritán, tökéletlen tökéletességében érvényesüljön. Számomra az egyszerűség tökéletességénél nincs fontosabb, minden más csak arra jó, hogy elvonja a figyelmet a lényegről, a tiszta őszinteségről és az önvalóról. Ezt a szellemiséget képviselem az életem minden területén, és ezt szeretném közvetíteni a környezetem felé a NON+ kollekcióin keresztül is a kezdetektől fogva a mai napig, változatlanul.

A NON+ ruhák esetében nagyon fontos a kényelem és a maximális komfortérzet, amit a jól megtervezett szabásvonalak mellett a természetes pamut alapanyag biztosít. Ha feszengünk egy csinos, de kényelmetlen darabban, rossz lesz a közérzetünk és nem tudunk igazán önmagunk lenni, nem tud érvényesülni az igazi énünk. A pamut alapanyagból készített darabok épp úgy lehetnek sportosak, mint elegánsak és extravagánsak, ezekben egész nap jól érezhetjük magunkat. Ezt bizonyítja a márka tízéves sikeres működése is.

Az oldal blogján időről-időre hazai műhelyeket mutattok be, a születésnapi kollekció kapcsán újra együttműködtetek a Malinovkával. Úgy tűnik, hogy tudatosan törekedtek arra, hogy aktív kapcsolatot ápoljatok a kortárs magyar kreatív műhelyekkel, ez egyfajta küldetés?

A NON+ életében kiemelten fontos szerepet játszanak a kollaboratív projektek. Hiszek abban, hogy az összeadott értékek hatványozottan érvényesülnek együtt. Művész szülők gyerekeként az alkotás szabadságának megélése, a művészi érték hangsúlyozása és mindennapokba emelése nagyon fontos számomra. A márka fejlődésével egyre több emberhez érünk el, ami nagyszerű lehetőséget biztosít arra, hogy egyre többekhez eljusson az általunk nagyra becsült hazai alkotók munkája is, ilyenformán ez valóban küldetésünk. Judittal (Szolnoki-Szendrődi Judit formatervező, grafikus, a Malinovka alapítója - a szerk.) nem ez az első együttműködésünk, szívesen dolgozunk együtt, mert alapvetően azonos elveket vallunk a tervezés és az élet számos más területén is.

Egy ilyen kerek születésnap kapcsán mindig felvetődik a kérdés, hogy milyen tervek vannak a jövőre nézve, van olyan álom, ami megvalósításra vár a NON+ márka számára? Illetve, hogy a vásárlóitok a mostani speciális kollekció mellett mire számíthatnak tőletek a közeljövőben?


A jövőben szeretnénk a márka külföldi piacon való stabil jelenlétét biztosítani. A NON+ szezonális kollekciói és állandó BASIC kollekciója mellett pedig folyamatosan jelentkezünk újdonságokkal és meglepetésekkel, ez a jövőben sem változik, sőt!

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Te észreveszed? Egy dolog sosem változik Lajos herceg szülinapi fotóján

Te észreveszed? Egy dolog sosem változik Lajos herceg szülinapi fotóján

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Ezektől a vitaminos kozmetikumoktól ragyogó lesz a bőröd (x)

Ezektől a vitaminos kozmetikumoktól ragyogó lesz a bőröd (x)

Ha valami igazán ütős illatot keresel a nyári bulikhoz, mutatjuk, mit válassz (x)

Ha valami igazán ütős illatot keresel a nyári bulikhoz, mutatjuk, mit válassz (x)

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

Készülj fel a strandszezonra! Jövünk a leszuperebb alakformálási tippekkel (x)

Készülj fel a strandszezonra! Jövünk a leszuperebb alakformálási tippekkel (x)