Világgardrób: a koppenhágai divat színes és eklektikus világa

2020.július.26.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Ha Dániára gondolunk, először mindenképpen az esőre, a hidegre és a biciklizésre asszociálunk (illetve, arra, hogy elképesztően drága). Sokan azt hiszik, hogy a skandinávok csak feketében járnak, pedig ez egyáltalán nem igaz. Ahogyan a dán divat sem csak a túlméretezett fekete, és szürke darabokról szól.

Világgardrób: a koppenhágai divat színes és eklektikus világa
Fotó: Rexfeatures

A koppenhágai divat színtere évek óta virágzik, növelve a város hírnevét. Mára Koppenhága Európa egyik legbefolyásosabb divatvárosává nőtte ki magát. Viszont a koppenhágai divathét pont ugyanannyira szól az egyedi stílusú street style-ról, mint magukról a divatbemutatókról. Ezek a dán divattervezők képesek voltak megragadni ezt az új, színes és eklektikus hangulatot, amely a város különleges divatvilágát tökéletesen szimbolizálja. Mivel az ország alapjában véve elég drága, így ez alól a ruhák sem tesznek kivételt. Viszont, ha valaki szívesen fektet be dizájnertermékbe, akkor ezek a márkák mindenképpen megérnek egy kattintást.

Samsøe & Samsøe

Annak ellenére, hogy 1993-ban alakult identitásához hű maradt. A Samsøe & Samsøe nevezetű márka, csak nemrég vált nemzetközi szinten is ismertté. A Samsøe og Samsøe ruhái a trendibb daraboktól kezdve az alkalmibb, koppenhágai street style stílusú ruhákig terjednek, ezzel széles vásárlóközönséget vonzva.

Stine Goya

Stine Goya azt állítja, divatmárkáján kereszül képes kifejezni önmagát és a művészet iránt érzett rajongását. Az egész kollekcióban megtalálhatók az olyan különleges textúrájú szövetek, mint például a brokát, flitterek és glitterek. Divatbemutatói egy álomvilágba kalauzolnak el minket, és olyan benyomást keltenek, mintha egy mesébe csöppentünk volna. A virágos minták szeretete mellett, az új kollekció a megfelelő szabásra is hatalmas hangsúly fektet.

Cecilie Bahnsen

Cecilie Bahnsen jelképes stílusa a minimalizmus és a nőiesség tökéletes keveréke, amely friss, fiatalos és könnyen viselhető. Kézzel készített, már-már szoborszerű darabjai volumenesek és túlméretezettek, de sportcipőkkel vagy lapos talpú szandálokkal is könnyedén párosíthatjuk őket.

Rains

A márka nevét Dánia hírhedten rossz időjárása ihlette (az országban átlagosan 170 napot esik az eső egy évben), ezért nem is meglepő, hogy a Rains legnépszerűbb ruhadarabja az esőkabát. Viszont a márka ennél sokkal többet kínál. Az összes Rains termék fenntartható és vízálló anyagból készül, stílusa minimalista, de divatos. Szerencsére több darabjuk is elérhető Magyarországon, szóval ha biztos akarsz lenni abban, hogy védve vagy a zord időtől, ruházz be egyre.

Világgardrób: Az olasz divatkultúra bőven túlnyúl a Guccin, a Fendin és a Moschinón

Világgardrób: Az olasz divatkultúra bőven túlnyúl a Guccin, a Fendin és a Moschinón

Wood wood

A Wood Wood egy kortárs divat- és életmódmárka, amelyet Karl-Oskar és Brian Jensen alapított 2002-ben. A márka arra törekszik, hogy olyan termékeket hozzon létre, amelyek egyensúlyba hozzák a stílust és a funkcionalitást a trendek, a sport és az utcai ruházat elemei keverésével. Az évek során együttműködtek olyan márkákkal, mint a Nike, a LEGO, a Barbour, az Eastpak és az Adidas.

Saks Potts

A Saks Potts fókuszában a szőrmével díszített felsőruházat áll, amely magabiztos megjelenésre törekszik. A retro sziluettek, pasztell árnyalatok és a különleges részletek nagyon jól működnek együtt, és még arra is képesek, hogy színessé varázsoljanak egy hideg téli napot. A márka olyan nemzetközi hírnévre tett szert, hogy még Hollywood krémje is felfigyelt a darabjaikra. Az utóbbi időben, például Kendall Jenner viselte előszeretettel a Saks Potts ruháit.

Fotó: Rexfeatures

Baum und Pferdgarten

A Baum und Pferdgartent 1999-ben alapította Rikke Baumgarten és Helle Hestehave. A lányok együtt jártak a Dán Királyi Akadémiára, aminek elvégzése után, úgy döntöttek, hogy kollaborálnak. Abban az időben a dán divat elég megosztott volt: dolgozhattál egy multinacionális cégnél, vagy indíthattál egy saját vállalkozást és megmutathattad a saját hangodat. Ők az utóbbi mellett döntöttek.

Ganni

Férj és feleség, Ditte és Nicolaj Reffstrup alapította a céget 20 évvel ezelőtt. A Ganni felrúgja az elképzelést, miszerint a dán divat csak a modernségről szól. Semleges színekkel, a minimalizmushoz hűen, a Ganni meghódította a nemzetközi divatvilágot.

ROTATE Birger Christensen

A 80-as évek trendjei újra tombolnak, ez visszatükröződik a koppenhágai ROTATE Birger Christensen márkán, amelyet két dán influenszer Thora Valdimars és Jeanette Madsen alapítottak. A duó mottója, hogy olyan darabokat szeretnének tervezni, amelyeket ők is szívesen látnának a ruhatárukban.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Angelina Jolie új tetoválása megér egy gyors pillantást

Angelina Jolie új tetoválása megér egy gyors pillantást

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője