A Z generáció kedvenc ruhatárát vonultatta fel az UNREAL a divathéten

2025. október 8.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Izgalmakkal és fontos üzenetekkel megspékelt divatbemutatón mutatta be 2026-os tavaszi-nyári kollekcióját az [UNREAL] a Budapest Central European Fashion Weeken 2025. szeptember 6-án. Szili Tamás alapító és Farkas János art direktor által megálmodott márka már a 4. alkalommal mutat be a divathéten, kollekciója pedig ismét tele volt váratlan kombinációkkal és fontos üzenetekkel.

Az [UNREAL] a 2026-os tavaszi-nyári kollekcióját a Budapest Central European Fashion Weeken mutatta be
Az [UNREAL] a 2026-os tavaszi-nyári kollekcióját a Budapest Central European Fashion Weeken mutatta be
Fotó: HFDA/ Darkroom Productions

Az [UNREAL] a Conscious by BCEFW egyik kiemelkedő divatbemutatója volt, ugyanis az alkotók a fenntarthatóság melletti teljes elköteleződésüket is a kifutóra vitték. Igen, miközben izgalmas rövidnadrágok, oversized pólók, bikinik és a hidegebb estékre megálmodott pulóverek magukban hordozták az [UNREAL] fiatalos és új generációs esszenciáját, addig néhány modell műanyag csomagolópapírba „öltöztetve” érkezett a kifutóra, amelyen egy egyszerű üzenet állt, ami felhívja a figyelmet arra, hogy a műanyag csomagolás rendkívül káros a környezetre.

Posztapokaliptikus nyári szezon

A kifutón már nem egyszer kaptunk betekintést abba a futurisztikus gondolkodásmódba, amit az [UNREAL] képvisel. Az új, 2026-os tavaszi-nyári kollekció esetében sem volt ez másképp. A már ismert üzenettel, de mégis, könnyen kombinálható, hordható, színes és izgalmas ruhákat mutatott be a márka.

Az [UNREAL] SS26 kollekció egy posztapokaliptikus jövő és a digitális identitás széthullása között mozog. Ebben a világban a múlt kóddá válik, a jelen lefagy, a jövő pedig az utcai túlélésre tervezett streetwear-re redukálódik. A „POSTCODE” névre keresztelt szezon egy olyan valóságot jelenít meg, amelyet elhalványuló emlékek, információtúltöltés és kiberellenállás formál.

A darabok – oversize rövidnadrágok, széttöredezett grafikás ingek, harcra kész kapucnis pulcsik, rétegezett topok, patchwork pamutdarabok újragondolt box-sziluettekben – az analóg esztétika, a retro mesterséges intelligencia, a társadalmi szimbólumok és az utcai sportviselet elemeit montírozzák össze. A minták torzított printek, képregény ihlette patchworkök, vagy az állatminta és a poszthiphop attitűd merész ütközéseiként jelennek meg.

New Balance Made in UK kollekció a brit kézművesség örökségének ünneplése

New Balance Made in UK kollekció a brit kézművesség örökségének ünneplése

Minden szettet nyers, dacos üzenetek kísérnek

  • „All ends left behind: dust & code” ( „Minden vég hátrahagyva: por & kód”)
  • „Wear it as a f*cking message” ( „Viseld úgy, mint egy kib*szott üzenetet”)
  • „Soon, no one dies. Only fade away.” ( „Hamarosan senki nem hal meg. Csak elhalványul.”

Ezek nem szlogennek, hanem szándéknyilatkozatnak szánta a tervező egy túltelített világban.

Az [UNREAL] új kollekciója nem követi a trendeket, inkább a viselőre fókuszál, felerősíti az ő hangját. A kollekció a divatot üzenetté, rendszerfeltöréssé és ellenállásra szóló meghívássá alakítja.

Az [UNREAL] egyedi dizájnja a társadalmi szimbólumok és az utcai divat elemeit ötvözi
Fotó: HFDA/ Darkroom Productions

„Az inspiráció a nyári hangulat, vibe-ok, éjszakák, tengerpartok, és persze a körülöttünk lévő világ, ami körbevesz minket volt. Főleg organikus pamutot használtunk, poliésztert csak akkor, ha az nagyon tartós, tehát úgy csináljuk meg a ruhát, hogy soha ne menjen tönkre. Ebben hiszünk is, örök darabokat készítünk. Van is egy olyan mottónk, hogy ha valamit nem tudsz 999-szer felvenni, akkor inkább ne is vedd meg” - meséli Szili Tamás a bemutató után.

A magyar kártya ihlette a TOMCSÁNYI vadonatúj kollekcióját

A magyar kártya ihlette a TOMCSÁNYI vadonatúj kollekcióját

„Többnyire Portugáliában gyártatunk. Egy helyen készül minden, tehát nincs utaztatás, ami a legnagyobb ökológiai lábnyom lenne. Próbálunk mindent Európán belül tartani, nagyon sokat dolgozunk hazai gyártókkal, támogatva a kis környezetünk ökoszisztémáját. Rengeteget dolgozunk házilag is. A dekorációnak használt festék is lebomlik, sőt még ehető is. Ezek a legfontosabb lépések számomra. Nyilván fenntartható a csomagolásunk, de az csak a kis része ennek az ökológiai lábnyomnak, a legnagyobb része a gyártás és a szállítás”- teszi hozzá a tervező a fenntarthatósági törekvésekre reflektálva.

Az [UNREAL] márkáról

Szili Tamás designer és kreatív igazgató, valamint Farkas János művészeti vezető 2018-ban, Budapesten alapították az [UNREAL]-t. Azóta a márka Közép-Európa egyik vezető független streetwear labeljévé nőtte ki magát, amelyet merész vizualitása, a társadalmi kérdésekkel való kritikus párbeszéde és limitált kapszulakollekciói tettek ismertté.

A ruhadarabok között oversized pólók, rövidnadrágok és fenntartható anyagokból készült egyedi darabok is szerepeltek
Fotó: HFDA/ Darkroom Productions

Az [UNREAL] ideológiai márkaként született, azzal a céllal, hogy felnyissa az emberek szemét a múlt, a jelen és a jövő fontos ügyeire, miközben tükröt tart a társadalom elé fiatalos, éles karaktereken keresztül, amelyek a lázadásból, a kíváncsiságból és abból a vágyból fakadnak, hogy ébren maradjunk egy alvó világban. Merész sziluettek és szimbolikus dizájnok révén a márka az art, a fashion és a provokáció határterületeit kapcsolja össze.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Nem biztos, hogy megéri kalóriaszámláló appokat használnod, elmondjuk, miért

glamour plusz ikon Nem biztos, hogy megéri kalóriaszámláló appokat használnod, elmondjuk, miért

Mondd meg te, ki legyen Az Év Fiatal Női Logisztikusa! (x)

Mondd meg te, ki legyen Az Év Fiatal Női Logisztikusa! (x)

Felfázással küzdesz? Ez a gyógynövény‐tea lehet a megváltás! (x)

Felfázással küzdesz? Ez a gyógynövény‐tea lehet a megváltás! (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)

Pályaválasztás előtt állsz? Íme 5 izgalmas női karrierlehetőség a logisztikában (x)

Pályaválasztás előtt állsz? Íme 5 izgalmas női karrierlehetőség a logisztikában (x)