5 ok, amiért felébredsz az éjszaka közepén

2020.március.13.

Ugye veled is előfordult már, hogy az éjszaka közepén a pihentető alvásból felébredtél? Nagyon kellemetlen tud lenni, főleg, ha nehezen alszol vissza, és másnap például korán kelnek és nehéz, hosszú napnak nézel elébe. De minek tulajdonítható ez? Okolható érte számos nappali szokás, például, ha túl késői órában iszol kávét, de ezen kívül is rengeteg dolog kiválthatja az éjjeli ébredést. Függetlenül attól, hogy mi az okozója, elengedhetetlen része az életednek az egészséges alvás, ezért jobb, ha megtudod, hogy a te esetedben minek köszönhető, ha nem tudsz átaludni egy egész éjszakát.

5 ok, amiért felébredsz az éjszaka közepén
Fotó: Shutterstock

1. Nem fejezed be időben a koffeinfogyasztást

Ha igazán jót akarsz magadnak, kávét ebédidő után ne igyál, délután térj át a koffeinmentes italokra. Ez persze sokunk számára kivitelezhetetlen, főleg, ha besűrűsödnek a délutáni fárasztó teendők. De ne feledd, a koffein sokáig a szervezetedben dolgozik. Ha már a harmadik csésze kávét készülsz meginni, akkor nagy valószínűséggel nehézkes lesz majd az alvás és könnyebben fel is ébredhetsz éjszaka.

2. Az éjjeli szórakozás hatása

Ha lefekvés előtt megiszol egy pohár bort, lehet, hogy könnyebben fogsz aludni, de az éjjeliszekrényen lévő üres poharak általában nyugtalan éjszakát eredményeznek. Ha akár egyszer is sokáig ébren maradsz, szórakozni mész, az az elkövetkezendő éjszakáid alvási minőségére is kihathat. Az alkoholfogyasztás megzavarja és szétaprózza a későbbi alvásaidat. Ha a nap folyamán több koffeint fogyasztasz, este pedig alkoholt is, másnap kimerültnek fogod magad érezni, és újabb adag koffeinnel próbálod felpörgetni magad. Jobban teszed, ha ilyenkor inkább gyógyteát vagy meleg tejet iszol.

Álmatlanság gyötör éjszakánként? Íme 8 tipp, amire eddig nem is gondoltál

Álmatlanság gyötör éjszakánként? Íme 8 tipp, amire eddig nem is gondoltál

3. Kényelmetlen az ágyad

Ha szúró érzést érzékelsz a hátadban, akkor ellenőrizd, hogy megfelelő minőségű matracon és párnán alszol-e. Tekintve, hogy életünk egyharmadát alvással töltjük, fontos, hogy azt kényelmes körülmények között tegyük. Ha jól alszol, az ébredésed is jó lesz, figyelj tehát minden tényezőre.

4. Nem megfelelő környezetben alszol

Néha egy szuperkényelmes ágy nem elég. Fontold meg azt is, hogyan rendezed be a hálószobádat. Tekints rá úgy, mint egy alvási szentélyre és szabadulj meg a rendetlenségtől. Távolítsd el a lehető legtöbb fényt a szobádból éjjel. Minél sötétebb térben alszol, annál jobb.

5. Nem diagnosztizált alvászavarod van

Ahhoz, hogy teljesen biztosan megtudd, miért ébredsz fel éjszakánként, a legjobb, ha alvási naplót vezetsz. Két héten át minden reggel jegyezd fel, hányszor ébredtél fel éjjel. Közel százféle alvászavar-típus létezik, és a legtöbben figyelmen kívül hagyják ezeket, anélkül, hogy felismernék, mennyire fontos a pihentető alvás az egészséghez. Ha az alvási zavarok nem javulnak, mindenképpen fordulj szakemberhez.

Ez is érdekelhet

Irodai sikk a legújabb trendek szerint

Irodai sikk a legújabb trendek szerint

GLAMOUR Horoszkóp

Heti horoszkóp: ne tűrd el, hogy visszaéljenek a bizalmaddal - december 6-12.

Heti horoszkóp: ne tűrd el, hogy visszaéljenek a bizalmaddal - december 6-12.

5 előjáték, ami szuperintenzív orgazmushoz vezet

5 előjáték, ami szuperintenzív orgazmushoz vezet