A modellek ideje leáldozott? Mesterséges intelligencia által generált Adidas reklám robbantotta fel az internetet
A közelmúltban napvilágot látott egy videó, amely hatalmas visszhangot váltott ki: az Adidas bemutatta első olyan reklámfilmjét, amely teljes egészében a mesterséges intelligencia által készült. Nemcsak a vizuális megoldások, de a kampány modelljei is az MI segítségével kerültek megalkotásra. Valóban ez lenne a jövő?
Ezeket láttad már?
Az Adidas videója színes, dinamikus, figyelemfelkeltő, egyszóval minden megvan benne, ami egy tökéletes reklámfilmhez kell – csak éppen nem hús-vér emberekkel mutatja be a termékeit. A felvételt egy szoftverfejlesztő osztotta meg Instagram oldalán, és a videót már több mint 76 000 ember lájkolta. A lájkok ellenére a kommentszekcióban elszabadult a pokol: sokan úgy gondolják, hogy a mesterséges intelligencia térhódításával sok más szakma mellett, a modellek munkája is leágazóban van.
Merre tart a modellek jövője?
Az AI, magyarul MI jelenléte és gyors fejlődése az iparágban aggodalmakat keltett a felhasználókban, mivel annak alkalmazása csökkentheti a hús-vér modellek iránti keresletet. Ugyanakkor az emberek egyedi vonásai és személyisége továbbra is értékes maradhat a márkák számára, különösen olyan kampányokban, ahol a hitelesség kiemelt fontosságú. Ettől függetlenül felmerül a kérdés, hogy milyen okokból választja egy vállalat a mesterséges intelligencia által kijelölt utat, és milyen kilátásai vannak a jövőre nézve a feltörekvő modelleknek?
Költségcsökkentés
A virtuális modellek alkalmazása jelentős megtakarítást eredményezhet a márkák számára, mivel elkerülhetők a fotózások és a forgatások költségei, valamint a modellek díjai. Ilyenkor azonban kérdéses, hogy vajon hová kerül a megtakarított összeg: jótékony célokra fordítják, új termékeket dobnak piacra, esetleg javítanak a minőségen?
A lehetőségek széles skálán mozognak: a megtakarított összeget profitnövelésre, marketing- és reklámcélokra, valamint új fejlesztésekre és innovációkra is fordíthatják ezek a cégek. Ez azonban azt is jelentheti, hogy bizonyos szakmák, például a fotósok, képszerkesztők, modellek és videósok munkájának egy része nélkülözhetővé válhat.
Félsz vagy örülsz, hogy a mesterséges intelligencia egyre nagyobb teret hódít a divatban?
Gyorsabb tartalomkészítés
Az MI lehetővé teszi a gyorsabb és rugalmasabb tartalomgyártást, ami különösen előnyös a digitális platformokon történő gyakori frissítések miatt.
Innováció és technológiai előny
A márkák az MI alkalmazásával innovatívnak és technológiailag fejlettnek mutatkozhatnak, ami vonzó lehet a technológia iránt érdeklődő fogyasztók számára.
Egyre több cég mond rá igent
Nem az Adidas az egyedüli cég, amely alkalmazza a mesterséges intelligenciát, ha reklámkampányokról van szó, rajta kívül olyan világmárkák, mint a Nike, a Coca-Cola és a Mango is jelentetett már meg hasonló tartalmat.
A Nike például az MI segítségével kreálta meg a "Never Done Evolving" kampányt, ahol Serena Williams múltbeli és jelenlegi önmaga "versenyzett" egymással. A Coca-Cola MI által generált művészeti elemeket integrált a hirdetéseibe, hogy új vizuális élményt nyújtson, a Mango pedig mesterséges intelligencia által generált tartalmakat használt a kampányaiban, hogy gyorsabban és költséghatékonyabban hozzon létre vizuális anyagokat.
Nem mindenki örül neki
Az Adidas videója igazi kommentáradatot váltott ki: „Amikor már nem lesz munkája az embereknek, pénz sem lesz a termékekre”, „Ó, NEM! A mesterséges intelligenciát sosem szabadna profitszerzésre használni”, vagy éppen: „Nem az AI veszi el a munkádat, hanem azok, akik tudják, hogyan kell használni az AI-t.”
Sokan érzelemmentesnek és üresnek találták a videót, míg mások kifejezetten ütősnek tartották. „Nagyszerűen sikerült! Valószínűleg ugyanannyit költöttek prompt mérnökökre, szerkesztőkre és egyéb szakemberekre, mint egy hagyományos filmes stábra és modellekre. A szakmák nem tűnnek el, csak átalakulnak” – fogalmazott Kalilah Enríquez újságíró.
Mesterséges intelligencia: akár életed szerelmét is megtalálhatja egy gép
Hogy ezek a technikák mennyire etikusak, milyen üzenetet közvetítenek a márkáról és mi vár ránk a jövőben, mind olyan kérdések, amelyek már talán már benned is megfogalmazódtak. Az viszont már most borítékolható, hogy az emberek egy része egyáltalán nem fogadja kitörő örömmel a mesterkélt újításokat.
Forrás: nypost.com, speedybrand.io, thekeenfolks.com
