Edzési formák, amik a mentális egészséget is javítják

2021.október.10.

Nem is kérdés, hogy a sportolás és a megfelelő mennyiségű mozgás mennyire fontos az egészség érdekében. De nem csak fizikálisan, hanem mentálisan is javítja egészségünket egy kiadós mozgás, főként pedig a rendszeres mozgás. Mindenkinek más a stílusa és mindenki másfajta mozgást szeret, ezért is jó, hogy széles a mozgásfajták választéka, így akár hetente váltogathatjuk, hogy mivel járulunk hozzá a testi, lelki egészségünkhöz.

Edzési formák, amik a mentális egészséget is javítják
Fotó: Gettyimages.com

Hogyan javítja a mentális egészséget az edzés?

Az edzés segít abban, hogy levezessük a stresszt és a felgyülemlett negatív gondolatainkat legyőzzük. Akár csak azzal, hogy eltereljük a figyelmünket, de az edzés bizonyítottan segít a feszültség enyhítésében, és csökkenti a félelem és az aggodalom érzését. Ezek pedig mind nagyon hasznosak akkor, ha valaki valamilyen mentális problémával küzd.

De persze nem kell, hogy valakinek bármi hasonló problémája legyen, ugyanis a mindennapi életben is jó hatással van ránk az edzés, akkor is, ha éppen nem gyötörnek lelki viharok. Nagyon jó önbizalomnövelő hatása van, illetve a csoportos edzések a szociális életünket is felpezsdíthetik. Emellett pedig a kortizolszintünket is növeli. Ez a hormon fontos szerepet tölt be az anyagcsere, az elektrolit-egyensúly és a vérnyomás fenntartásában, és az immunrendszerre gyakorolt hatása is jótékony, valamint segíti a stresszoldást.

Mely sportok különösen stresszoldók?

Jóga

Nem is kérdés, hogy első helyen a jóga szerepel, ugyanis talán ennek a fajta mozgásnak vannak a legpozitívabb hatásai a mentális egészségünkre. Mivel nagyon jól megnyújtja az izmainkat, ezért a keletkezett feszültséget csökkenti, illetve a kontrollált légzés javítja a mentális jóllétet, segít ellazulni, kikapcsolni, a külső problémák helyett befelé figyelni.

Tai Chi

Hasonlóan a jógához itt is a teljes test megmozgatása a cél miközben harmóniára törekszünk. A légzés itt is nagy szerepet játszik, így ennek pozitív hatásai itt is érvényesülnek.

Séta/túra

A legegyszerűbben beépíthető mozgás a mindennapokba a séta vagy éppen túra, ami, főleg ha valaki természetben sétál, teljes mértékben megnyugtatja az embert és mégis mozgásban tartja a testet.

Tánc

A zenének hasonlóan jó hatásai vannak a mentális egészségre, mint a mozgásnak így a kettőt vegyítve egy tökéletes mozgási forma jön létre. Ezen felül pedig annyiféle táncstílus van, hogy ha valaki kicsit is szeret táncolni, az biztos talál olyat, ami passzol hozzá, és örömét leli benne.

Pilates

Utolsónak pedig álljon itt egy a jógához hasonlóan a jelenre fókuszáló edzésforma: a pilates, ami különbözőképpen mozgatja meg a testet és nyújtja meg az izmokat. A leginkább a nyak- és hátfájdalomra tud igazán pozitív hatással lenni, de ezen kívül is nagyon jó hatással van az egész testre és a lélekre egyaránt.

Ez is érdekelhet

10 szépségápolási trend a '90-es évekből, ami visszatérni látszik

10 szépségápolási trend a '90-es évekből, ami visszatérni látszik

GLAMOUR-napok reloaded 2021

A GLAMOUR-napok applikációban már elérheted a GLAMOUR-napok Reloaded kuponokat!

A GLAMOUR-napok applikációban már elérheted a GLAMOUR-napok Reloaded kuponokat!

Szépséghírek

Halloween körmök: ezek ijesztően jók

Halloween körmök: ezek ijesztően jók