„A burgonyát is lehet prémium szintre emelni” – Interjú a Krumpello étterem megálmodóival

2025. április 28.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Rahman Martin, Varga Ádám és Barna Blanka nemcsak egy új street food éttermet hoztak létre, hanem egy olyan helyet is, ahol a krumpli – mint egyszerű és mindenki számára ismert alapanyag – kapta a főszerepet. A Krumpello csapata szívvel-lélekkel építkezik – és ez minden falaton érződik. Egy közös együttműködés keretében pedig most egy ínycsiklandó GLAMOUR-menüvel rukkoltak elő. Te megkóstolod?

A Krumpello alapítói és üzletvezetője, Rahman Martin, Varga Ádám és Barna Blanka olyasmit álmodott meg, amire eddig még nem volt példa Magyarországon
A Krumpello alapítói és üzletvezetője, Rahman Martin, Varga Ádám és Barna Blanka olyasmit álmodott meg, amire eddig még nem volt példa Magyarországon
Fotó: Krumpello

Lehet-e a krumpli több, mint egy köret? A Krumpello megálmodói szerint igen – sőt, kell is, hogy több legyen. Az elmúlt években egy olyan különleges street food márkát hoztak létre, ahol a burgonya válogatott alapanyagként, nemzetközi ízekbe csomagolva, prémium köntösben kerül a vendégek tányérjára. De a titok nem csak az ízekben rejlik: a Krumpello egy közösségi tér, egy hangulat, egy élmény. A brand alapítói, Rahman Martin és Varga Ádám, valamint Barna Blanka üzletvezető mesélnek az inspirációról, a kedvenceikről, a visszajelzésekről, és arról, hogyan teremthet egy bőséges adag krumpli örök emlékeket.

Honnan jött az ötlet, hogy épp a krumpli legyen a középpontban?

Ádám: Azt láttuk, hogy a street food piacon többségében minden a húsról és a kenyérről szól. Mindenki pizzát, burgert, vagy lángost kínál – ugyanazt, csak más csomagolásban. Mi valami teljesen újat szerettünk volna alkotni. A krumpli eddig csak mellékszereplő volt, mi viszont főételt csináltunk belőle.

Martin: Ádámmal egyikünk sem a vendéglátóiparból érkezett, de egy dologban mindig egyetértettünk: imádunk jókat enni. Egy külföldi utunkon kóstoltuk meg először a „jacket potato”-t, és azonnal megszületett bennünk az ötlet. Aztán megláttunk egy foodtruck hirdetést, és mintha minden összeállt volna – így indult el a Krumpello története. Biztosak voltunk benne, hogy amit teljes odaadással csinálunk, abból csak jó születhet. Ehhez pedig elengedhetetlen Blanka is, aki az éttermünk szíve-lelke.

Blanka: Mindig is hittünk abban, hogy a legegyszerűbb dolgokban rejlik a legnagyobb lehetőség. Amikor először leültünk beszélgetni a projekt kapcsán, az alapkoncepció megvolt, így már csak a megvalósítás maradt hátra.

Az ország új gasztronómiai újdonsága ebédre vagy vacsorára is tökéletes: itt a Krumpello

Először síri csend, majd óriási kiabálás és taps: így lépett a közönség elé a nagy fogyás után Arnold Schwarzenegger 27 éves fia, Chris

Hogyan lesz egy egyszerű alapanyagból prémium street food?

Martin: „Hiszen ez csak egy krumpli” – ezt valóban gyakran megkapjuk. Pedig ha közelebbről megnézzük, mit is tud ez a krumpli: hat ország ízeit igyekeztünk elhozni, és ragu formájában megtölteni vele a burgonyáinkat. Az elkészítés során nagy hangsúlyt fektettünk például arra, hogy amikor valaki egy American Archert rendel, tényleg úgy érezze, kapott egy falatnyi Amerikát – a mi krumpellónkba csomagolva.

Ádám: Nem az apró, szedett-vedett gumókat használjuk, hanem kifejezetten válogatott, nagy méretű burgonyákat, amiket kimondottan nekünk szortíroznak. Ez már önmagában különlegessé teszi. Olyan, mint amikor egy sima zsömlét hasonlítasz egy prémium hamburgerbucihoz.

Blanka: A szószaink is saját recept alapján készülnek, az ízek tudatosan épülnek fel. A cél, hogy mindenki megtalálja a kedvencét – legyen szó húsos, vega, vagy éppen egy picit különlegesebb ízvilágról.

A GLAMOUR menüt már ti is megkóstolhatjátok, ha betértek a Krumpello étterembe
Fotó: Krumpello

A krumpli rendkívül sokoldalú alapanyag. Hogyan mutatjátok be ezt a sokszínűséget az ételeitekben?

Ádám: Úgy állítottuk össze az ételeket, hogy azok önmagukban is más-más formákat, színeket, hangulatokat, ízeket képviseljenek – és ez adja meg a sokszínűséget. Minden krumplis ételünk titka a szeretet, amit beleteszünk, valamint azok a különleges fűszerkeverékek, amiket a szószokhoz használunk. Minden ragunak megvan a maga karaktere – ettől lesz olyan, hogy ha megkóstoltál egyet, már akarod is a következőt...

A márka alapítói közösen álmodták meg az ötletet
Fotó: Krumpello

A Corinthia Budapest kulináris vezetője elárulta, mi várható az Easter Brunch kínálatában

Először síri csend, majd óriási kiabálás és taps: így lépett a közönség elé a nagy fogyás után Arnold Schwarzenegger 27 éves fia, Chris

Az étlapon különböző országok inspirálta ízek szerepelnek. Mi alapján döntötök?

Ádám: Minden úgy indult, hogy különböző ízekkel kísérleteztünk. Kóstoltattuk a környezetünkkel, figyeltük a reakciókat – amit a legtöbben szerettek, azt tettük az étlapra. Emellett arra is figyeltünk, hogy a különböző kultúrák ízvilága visszaköszönjön: legyen amerikai BBQ, mexikói, magyaros lecsós, indiai fűszeres vagy olaszos bazsalikomos.

Martin: Kezdetben az étlap tervezetén a mostani kínálat duplája szerepelt – ez volt a kiindulási alap. Innen indult a sokkörös tesztelés és kóstolás, amely során kiválasztottuk a hat befutót. A döntésnél figyelembe vettük a legtrendibb konyhákat, a street food fogyasztók érdeklődési köreit, és természetesen azt is, hogy mit tudunk harmonikusan „egy kalap alá” hozni a burgonyával, mint fő alapanyaggal.

Blanka: Ahogy Martin is említette, figyelnünk kell az aktuális trendeket is, ezért abban segítem a srácokat, hogy átlássák, mennyire piackompatibilisek az ötletek, majd közösen véglegesítjük az ízeket.

Napi 30 gramm fehérjét reggelizek, így alakult át az életem és az egészségem

Először síri csend, majd óriási kiabálás és taps: így lépett a közönség elé a nagy fogyás után Arnold Schwarzenegger 27 éves fia, Chris

Melyik töltött krumpli variáció a személyes kedvencetek, és miért?

Ádám: Az indiai verzió áll hozzám a legközelebb – gyümölcsös, húsos, pikáns, pont, ahogy szeretem. Sokan azt hiszik, hogy csípős, de igazából egy harmonikus, összetett ízről van szó. Ezek kialakításánál is figyelünk mások véleményére – nemcsak a csapat tagjainak, hanem a vásárlók visszajelzéseire is. Volt már példa arra, hogy egy-egy étel finomhangolása éppen az ő észrevételeik alapján történt. Persze nem mindent alapozunk erre, de a nyitottság és a közös gondolkodás szerves része a folyamatnak.

Blanka: Nekem is az indiai a favorit, és habár nem beszéltünk össze, nagyon szeretem a mexikóit is. Az egy olyan kombináció, amit szinte mindenki kedvel – van benne hús, zöldség, mégsem túl fűszeres.

Blanka: Itt nem felülről jönnek a döntések, hanem tényleg egy közösségi projektként alakul minden. Ádám megálmodja az irányt, én pedig figyelem a piaci igényeket, és együtt formáljuk azt, amit végül a vendégek is megtapasztalnak. Olyan, mintha sok jó barát ülne egy tábortűz körül, és közösen alkotnák meg az élményt. Emberközeli, szívből jövő projekt ez.

Meglepő, de ettől a finomságtól úgy alszol majd, mint a bunda

Először síri csend, majd óriási kiabálás és taps: így lépett a közönség elé a nagy fogyás után Arnold Schwarzenegger 27 éves fia, Chris

A menü időnként változik. Terveztek mostanság újdonságokat?

Ádám: Igen, folyamatosan dolgozunk különböző variációkon. Most is készül egy teljesen új termékcsalád – ez egyelőre még titok, de ismét valami olyasmit szeretnénk, ami izgalmas és egyedi. A krumpli marad az alap, egyszerűen csak azért, mert szerintem a krumpli a világ legjobb dolga!

Blanka: Nemcsak az országok és az ízviláguk teszik színessé ezt az egészet, hanem az is, hogy a Krumpello folyamatosan figyel a visszajelzésekre és a közönség igényeire is. Több irányba nyitunk, többféle igényt próbálunk kiszolgálni. Szezonális kínálat is van – például ősszel sütőtökös verzióval jöttünk ki, ami óriási siker volt. Emellett szeretnénk a jelenlegi Múzeum körúti üzletünket is fejleszteni.

Martin: Folyamatosan tervben vannak újdonságok, legyen szó akár új ízekről, akár új termékcsaládokról. A 2025-ös évet rengeteg izgalmas droppal vezettük fel a naptárunkba, így érdemes lesz figyelemmel kísérni a felületeinket – idén még számtalan meglepetéssel készülünk.

„Nem feltétlenül jár lemondással, ha megpróbálunk fenntarthatóbban vagy tudatosabban öltözködni” - Korn Anita, a Ruhastory megálmodója a GLAM Talks with Mérő Vera legújabb vendége

Először síri csend, majd óriási kiabálás és taps: így lépett a közönség elé a nagy fogyás után Arnold Schwarzenegger 27 éves fia, Chris

Milyen visszajelzések érkeznek a vendégektől?

Blanka: A legjobb érzés, amikor valaki visszajár. Nemrég egy külföldi család evett nálunk minden nap – ez nekem mindennél többet jelent.

Ádám: Én néha baráti társaságokban kérdezősködöm, ismerik-e a márkát. És amikor a csapat fele felteszi a kezét, az mindig jó érzés. Nem is egy-egy történet marad meg bennem, hanem inkább az élmény, hogy ismernek minket, és amit csinálunk, az hatással van másokra.

A GLAMOUR-ral való együttműködés keretében egy különleges menüt készítettetek. Hogyan született meg a Grigorina?

Ádám: A Grigorina a görög krumplink női verziója lett – rózsaszín tzatzikivel, céklával és egy kis csavarral újragondolva. A cél az volt, hogy passzoljon a GLAMOUR világához – finom legyen, de közben játékos és stílusos is.

Martin: Színvilágát tekintve is abszolút a GLAMOUR hangulatához igazítottuk, és bátran ajánljuk mellé a 100%-ban természetes alapanyagokból készült szirupalapú üdítőinket. Ezek közül a rózsavirág ízű különösen jól illik hozzá – nemcsak ízében, hanem színében is tökéletesen passzol a kombóhoz.

Blanka: A termékfotózás is olyan volt, mint egy mini fashion anyag: mindig kellett még egy kiegészítő, még egy kis csinosítás. Szerintem mind az előkészületekben, mind pedig a végeredményben visszatükröződik ez a szívvel-lélekkel való, aprólékos munka.

Ádám és Martin mertek nagyot álmodni, és meg is lett az eredménye
Fotó: Krumpello

5 apró trükk, hogy elkerüld a délutáni fáradtságot a reggeli kávéd után

Először síri csend, majd óriási kiabálás és taps: így lépett a közönség elé a nagy fogyás után Arnold Schwarzenegger 27 éves fia, Chris

Hol találkozhatunk veletek az üzleten kívül?

Ádám: A Múzeum körúti helyszín a bázisunk, de van egy mozgó egységünk is: a Krumpello Foodtruck. Ezzel járjuk a fesztiválokat, de céges rendezvényekre is kitelepülünk. Így azokhoz is elvisszük az élményt, akik nem tudnak hozzánk eljönni.

Mit szeretnétek, hogy a vendégek magukkal vigyenek a Krumpellóból?

Blanka: Én azt szeretném, ha a Krumpello nem csupán egy hely lenne, ahová enni járnak az emberek. Fontos, hogy finomat egyenek, de legalább ennyire lényeges, hogy élményt is kapjanak. Szeretnénk egy olyan atmoszférát teremteni, ahol közösségek alakulnak ki, kapcsolódások születnek, és az egésznek teremtő hangulata van. Egy helyet, ahol nemcsak jóllakik, hanem fel is töltődik az ember – ahol szívesen időznek, beszélgetnek, és ahová mindig örömmel térnek vissza.

Martin: A célunk mögötti gondolatmenet roppant egyszerű: ha valaki jól lakik valahol, szívesen emlékszik vissza arra a helyre vagy eseményre. Mi is pontosan ezt szeretnénk: aki nálunk jár, egyen egy jót, és meleg szívvel gondoljon ránk bármikor.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Beatrix hercegnő még Kamilla királynét is túlragyogta

Beatrix hercegnő még Kamilla királynét is túlragyogta

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Itt az idő, hogy kiderüljön, mennyire tudsz takarékoskodni! - KVÍZ (x)

Itt az idő, hogy kiderüljön, mennyire tudsz takarékoskodni! - KVÍZ (x)

Mindig szorongsz, ha nőgyógyászhoz mész? Így érdemes felkészülni előtte (x)

Mindig szorongsz, ha nőgyógyászhoz mész? Így érdemes felkészülni előtte (x)

A hialuronsav nemcsak a puha bőr elérésében segít - Íme! (x)

A hialuronsav nemcsak a puha bőr elérésében segít - Íme! (x)

Mivel koccintsunk a barátnőkkel? - Signature italok, amiket imádni fogsz! (x)

Mivel koccintsunk a barátnőkkel? - Signature italok, amiket imádni fogsz! (x)