Anyák napi mentes finomságok #1 Madarász Kinga – vegán életmód és táplálkozási tanácsadó ajánlásával

Ezen a héten csupa olyan receptet mutatunk neked, amit nem csak otthoni fogyasztásara, hanem akár meglepetésként is elkészíthetsz. Madarász Kinga – vegán életmód és táplálkozási tanácsadó csupa olyan finom receptet állított össze a hétre, aminek anyukád biztosan nagyon fog örülni. Íme az első variácó!

palacsinta
palacsinta

Kávés amerikai palacsinta

Hozzávalók 6-8 db-hoz: 50 ml forró víz + 1 púpozott evőkanál instant kávé, 100-120 ml (gluténmentes, cukormentes) zab vagy mandulatej, 120 g cukormentes almaszósz, 3-5 evőkanál juhar- vagy datolyaszirup, 150 g (gluténmentes) zabpehelyliszt, fél-fél teáskanál szódabikarbóna, foszfátmentes sütőpor, 1 csipet só A tálaláshoz: juharszirup és/vagy vegán csoki forgács, mandula- vagy kesudióvaj

Így készítsd el

Oldd fel az instant kávét a forró vízben, majd keverd el alaposan a többi nedves hozzávalóval, ezután egyesével add hozzá a száraz alapanyagokat is. Csak lazán forgasd össze a tésztát, hogy ne legyen csomós, de nem kell túl keverni. Hevíts fel egy tapadásmentes serpenyőt közepesen magas hőn, és süss a kb. 10 cm átmérőjű palacsintákat oldalanként 4-5 percig. A sütés felénél picit besűrűsödik a tészta, hiszen a zab felszívja a nedvességet. Pár evőkanál növényi tejjel lazíthatsz az állagán.

Extra tippek: Tápláló fehérje és rost, ráadásul palacsinta formában, kávés ízben, csoki forgácsokkal! Nem is lehet tovább fokozni ezt a reggelit! Ha nincsen tapadásmentes serpenyő kéznél, akkor nagyon vékony olajrétegen süsd a palacsintákat. Biztosan találsz a drogériákban cukormentes almaszószt. Más süteményeknél is érdemes kipróbálni, mint tojáshelyettesítő. 60 ml almaszósz 1 darab M-es méretű tojásnak felel meg. Zab- vagy mandulatej helyett használhatsz más növényi tejet is. A juhar- illetve datolyaszirup minimálisan feldolgozott, természetes édesítők. A kiegyensúlyozott teljes értékű növényi étrendben fogyaszthatóak, de ha egyéni diétád nem engedi a természetes cukrokat sem, akkor helyettesítheted más édesítőszerrel. A zabpehelylisztet elkészítheted te is, egy erős késes aprítóban a zabpehelyből pár perc alatt finom szemcséjű lisztet tudsz készíteni, de használhatsz sima zablisztet is. A zabban található béta-glükán nevű élelmi rost táplálékul szolgál a vékonybél baktériumainak, hosszabb teltség érzetet nyújt, rendszeres fogyasztása pedig segít a koleszterinszint csökkentésben, így támogatva a szív- és érrendszer egészségét is.

Ez is érdekelhet

Hogyan lehet a vásárlás egyszerre kényelmes és környezettudatos?

Hogyan lehet a vásárlás egyszerre kényelmes és környezettudatos?

GLAMOUR Horoszkóp

Heti horoszkóp: Félreértések, bizonytalanság jellemzi a hetet - Október 25-31.

Heti horoszkóp: Félreértések, bizonytalanság jellemzi a hetet - Október 25-31.

Divathírek

Íme kedvenc boszorkányaink, hogy inspirálják a halloweeni jelmezedet

Íme kedvenc boszorkányaink, hogy inspirálják a halloweeni jelmezedet