Nem kell messzire menned: ez a budapesti fagyizó elutaztat a világ több pontjára!

2020.szeptember.21.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A mindig nyüzsgő Pozsonyi úton járunk, ahol a legtöbb helyi, ha névről nem is, de arcról biztosan ismeri egymást. Ebben a pezsgő közegben bújik meg az aprócska üzlet, a CIOCCOLATTE. Kicsiny mérete azonban ne tévesszen meg senkit, hiszen csodás, igazán figyelemre méltó kézműves fagylalt manufaktúrát találunk az üzletsorok között.

A tulajdonosok, egy elbűvölő olasz házaspár – Szilvi és Giuliano -, néhány éve hátat fordítva eredeti szakmájuknak, úgy döntöttek, hogy szenvedélyüknek, a fagyinak szentelik az életüket. Így visszatértek a gyökereikhez és két éven át a fagyi hazájában, Olaszországban az egyik legnagyobb fagylaltmestertől, Maurizio Polinótól tanultak meg mindent az autentikus, eredeti, olasz fagylaltkészítésről.

2016-ban nyitották meg budapesti üzletüket, és hamar a környékbeliek törzshelyévé vált, legtöbbjüket név szerint köszöntik. Vannak, akik ragaszkodnak a klasszikus ízekhez, és akár minden nap ugyanazt fogyasztják. Ilyen például a pisztácia, kávé, étcsokoládé vagy épp a gyümölcs ízek – citrom, eper , stb. – amelyeknél kétség sem fér hozzá, hogy valódi magból, gyümölcsből készültek. És vannak, akik szeretik az újdonságokat, a meglepő ízeket, hiszen amellett, hogy a legmagasabb minőségű alapanyagokat használják – adalékanyagok és színezék kizárásával – náluk az ízesítésen van a hangsúly. Imádnak kísérletezni, így mindig kapnak helyet a pultban különleges ízek is.

Méltán szerepelnek különböző toplistákon (Magyar Konyha, Dining Guide) és nemrég Szilvi volt az, aki egyedüliként képviselhette Magyarországot a 8. milánói Chocolate Show-n.

Kísérletező kedvük mi sem bizonyítja jobban, mint a júniusban indult The Sweet Escape kampányuk, ami a karanténos időszak alatt fogalmazódott meg bennük, szárnyalt a fantáziájuk, ami lehengerlő ízeket eredményezett. Az alapötlet, hogy a megcsappant utazási lehetőségek ellenére is, közelebb hozzák a vendégeiket egyes országokhoz a fagyi ízein keresztül. Ehhez a nemzetek jellegzetes alapanyagit használták fel, vagy épp egy-egy tipikus ételét képezték le fagylaltban. Így született meg Görögországból a Ciossaca, ami a csokoládé és padlizsán keveréke, vagy Izrealeből a babka, a tikka ananász, ami egyből eszünkbe juttatta az indiai illatokat, ízeket. De volt Írországból Guinness-es, angol earl grey teafagyi, Amerikából Sex&The City – banana pudding - és Miami Vice ihletésű fagylalt is.

Rövid augusztusi pihenő után szeptember 4-én folytatódott a nagy "utazás" az utolsó két állomással. Elsőként Olaszország volt az úti cél, ahonnan - az eddigi két-hárommal ellentétben – 8 elképesztő íz készült. Például a Margherita, Pesto vagy a Pappa Pomodoro, ami elsőre talán bizarrnak tűnik, hogy egy fagylaltba paradicsom vagy sajt kerüljön, de végül egy igazi kulináris élményt kaptunk.
Készült egy olasz édes klasszikus is, a Crema Brunelli, ami egy antik krémfagyi tojássárgájával, Sambuca Ramazotti likőrrel, kávéval, vaníliával és karamellizált Piemonte-i mogyoróval.

És mindezeket még tudták fokozni! A hét második felében (18:00-21:00) a munka után megfáradt és lazítani vágyó irodistákat szólították meg alkoholos aperitivo fagylaltokkal. Választhattunk Aperol Spritzet, Pesca Primitivo-t, ami egy őszibarack sorbet Primitivo-val - azaz Puglia ikonikus vörösborával – vagy Pink Grapefruitot, ami proseccoval készült grapefruit sorbet.

Utolsó állomásként pedig hazarepültünk, és a magyar ízek kerültek terítékre szeptember 11-től.

Olyan klasszikusok fagyi változata készült, mint a Rákóczi túrós, a "Mi Dobosunk", ami a dobos torta kicsit újragondolva, illetve Kakaós csiga és Modern Puncs – ami természetesen valódi likőrrel (Alchermes) készült, nem aromával – is. De készült egy Hungarikum fantázianevű fagylalt is, amit Szilvi a milánói Chocolate Show-n mutatott be a nagyközönségnek és aratott vele óriási sikert. Ez egy besztercei szilvából készült sorbet, amihez került 72%-os étcsokoládé, és az i-re a pontot az Unicum teszi fel.

A The Sweet Escape kampány nagy örömükre olyan nagy sikert aratott, hogy a közönség kedvenc ízei visszatérnek és 1-2 hétig még élvezhetik a vendégek ezeket a különleges ízeket.

Ha véget ér a nagy utazás is hallani fogtok még róluk, hiszen ötleteik, terveik tárháza szinte kimeríthetetlen.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

A fenntartható, hazai márkák támogatása a közös ügyünk!
WAMP x Fashion Revolution Hungary

A fenntartható, hazai márkák támogatása a közös ügyünk! WAMP x Fashion Revolution Hungary

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Készülj fel a strandszezonra! Jövünk a leszuperebb alakformálási tippekkel (x)

Készülj fel a strandszezonra! Jövünk a leszuperebb alakformálási tippekkel (x)

Ezektől a vitaminos kozmetikumoktól ragyogó lesz a bőröd (x)

Ezektől a vitaminos kozmetikumoktól ragyogó lesz a bőröd (x)

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

Ha valami igazán ütős illatot keresel a nyári bulikhoz, mutatjuk, mit válassz (x)

Ha valami igazán ütős illatot keresel a nyári bulikhoz, mutatjuk, mit válassz (x)