Kampányt indított a Barbie a fiatal lányok tehetségének kibontakozásáért

2019.március.26.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Már hatévesen megrendül a lányok saját magukba vetett hite a társadalmi sztereotípiák hatására. Egy, a kislányok személyiségfejlődését vizsgáló amerikai kutatás szerint a nemi szerepekkel kapcsolatos beidegződések már ekkor korlátok közé szoríthatják az önbizalmat és a karrierálmokat.

Kampányt indított a Barbie a fiatal lányok tehetségének kibontakozásáért
Fotó: Mattel

Nem ritka ugyanakkor az sem, hogy a szülők is "rásegítenek" a folyamatra akár a játékválasztással, akár a gyerek tehetségével kapcsolatos vélekedésükkel. A probléma kezeléséért és a lányok tehetségének kibontakozásáért a 60. évfordulóját ünneplő Barbie globális kampányt indított. Az "Álomkapu projekt" célja a vonatkozó nemzetközi kutatási tevékenység támogatása mellett a szülők edukációja, illetve a pozitív példaképek kiemelése.

Kampányt indított az idén 60. évfordulóját ünneplő Barbie a fiatal lányok tehetségének kibontakoztatásáért. A kezdeményezés alapjául szolgáló, a márka által támogatott kutatás azokat a korlátozó tényezőket tárta fel, amelyek akadályozzák a lányokat tehetségük kibontakoztatásában.

Miért van olyan kevés nő a művészetben?

Miért van olyan kevés nő a művészetben?

A New York University professzora és csapata által amerikai, 5-7 éves gyerekekkel végzett felmérés ugyanis megmutatta, hogy a lányok már 6 éves koruktól korlátok közé szorítják saját álmaikat: megrendül az önmagukba vetett bizalmuk, és kevésbé gondolják okosnak magukat, mint a fiúk. Ez annyit jelent, hogy hatévesen már kevésbé hisznek abban, hogy ők is betölthetnek olyan, a nők körében tipikusan alulreprezentált hivatásokat, mint például a tudós, az űrhajós, a mérnök vagy a vezérigazgató, ez pedig erősen korlátozhatja későbbi karrierválasztásukat és önmegvalósításukat.

Fotó: Mattel

Más felmérések szerint a kislányok személyiségfejlődését hátráltató tényezőket, ha akaratlanul is, de a szülők nemi szerepekkel kapcsolatos beidegződései is erősíthetik. Háromszor kevésbé valószínű például, hogy a lányok tudománnyal kapcsolatos játékot kapjanak ajándékba, mint a fiúk. A szülők emellett kétszer akkora valószínűséggel keresnek rá arra a Google keresőjében, hogy "tehetséges-e a fiam?", mint arra, hogy "tehetséges-e a lányom?". A lányok fokozatosan elveszítik magabiztosságukat a saját képességeiket illetően, míg ez a tendencia a fiúk körében kevésbé figyelhető meg.

"A Barbie mindig is azt az álláspontot képviselte, hogy a nőknek végtelen választási lehetőségük van. A babákon keresztül a minden kislányban ott rejlő tehetséget szeretnénk inspirálni, a rendkívüli, nők körében tipikusan alulreprezentált hivatások megjelenítésével pedig arra buzdítjuk őket, bízzanak magukban, és valósítsák meg az álmaikat. Az "Álomkapu" kezdeményezés célja pedig az, hogy szakértők segítségével többet tudhassunk meg a nemi szerepek torzító hatásáról, edukáljuk a szülőket, és másokat is arra sarkalljunk, hogy támogassák a kislányok tehetségének kibontakozását" – mondta Török Kata, a Mattel magyarországi brand menedzsere.

A Barbie 1959 óta globális szinten dolgozik azon, hogy kinyissa az álmok és a valóságról alkotott elképzelések közötti, társadalmi konvencióknak köszönhetően csukva tartott kaput. Célja továbbá, hogy biztosítsa a lányok számára a szükséges erőforrásokat és támogatást, hogy elhiggyék magukról: bármi lehet belőlük. A mára több mint 200 hivatást felvonultató Barbie vállalása, hogy évente legalább 10 új ösztönző, inspiráló női példaképet mutasson be. Magyarországra késő tavasszal érkeznek például a Signature kollekció híres, sikeres nőket, Frida Kahlot és Katherine Johnsont mintázó darabjai, illetve a 60. évfordulós Barbie baba is.

Az erős nő allegóriája: megjelent a Puma x Barbie kollekció

Az erős nő allegóriája: megjelent a Puma x Barbie kollekció

Fashionista kollekciójával pedig tovább szélesíti a diverzitást a márka, hiszen babái között ma már minden bőrszín és testalkat képviselteti magát. Ősszel emellett kerekesszékes és műlábas babával is bővül a portfolió. Ez utóbbival a márka célja, hogy párbeszédet indítson a testi fogyatékossággal és annak elfogadásával kapcsolatban.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Itt az újabb bizonyíték, hogy Károly király és Katalin hercegné kapcsolata különleges

Itt az újabb bizonyíték, hogy Károly király és Katalin hercegné kapcsolata különleges

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője