Ha a nők valamiben jók, baj van velük. Ha mérgesek, akkor hisztérikusak - a Nike új kampánya az ˝őrült˝ nőket ünnepli

2019.február.26.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Kifejezetten szeretjük, hogy az olyan márkák, mint a Gillette vagy a Nike "éber" kampányokkal kezdenek kijönni, amelyek reagálnak a korszellemre, a jelenleg legfontosabb problémákra, jelenségekre, mint amilyen a női zaklatás, a nők egyenjogúsága vagy akár a kirekesztés.

Serena Williams Nike
Fotó: Rexfeatures

A Gillette kampányát ugyan nagyon sokan, főleg férfiak, kifogásolták. A borotvamárka azt az üzenetet próbálta közvetíteni legújabb reklámjával, hogy a férfiak a lehető legjobbak legyenek, és amikor látják társaikon, hogy nem megfelelően viselkednek nőkkel, gyerekekkel, bárkivel, akkor lépjenek elő és ne hagyják szó nélkül. Sok férfi azonban lealacsonyítónak érezte a kampányt, mintha egy kalap alá vennék az összes "ilyen" pasival azokat is, akik abszolút nem így nevelkedtek, hanem rendesek, körültekintők, felelősségteljes férjek, apák, barátok. Ami minket illet, véleményünk szerint az ilyen sarkalatos témával foglalkozó kampányok mindig is nagy port fognak kavarni azért, mert rögtön megosztók, az emberek reagálni akarnak rá, és mint olyan, ezek a témák bizony sokszor kellemetlenek, és valakinek ki kell mondani, ha tetszik, ha nem.

Nagyon sokan kiborultak a Gillette új kampánya miatt, pedig zseniális

Nagyon sokan kiborultak a Gillette új kampánya miatt, pedig zseniális

Nos, a Nike-ra visszatérve, tavaly dicséretes kampánnyal rukkolt elő a sportmárka is. Többek között a feketebőrűek elkövetett rendőr bűncselekmények miatt protestáló Colin Kaepernick foci hátvéd szerepelt a kampányba, amit elsöprő elismerés fogadott. A Nike mindig is a "jó" oldalon állt, nem ez volt az első alkalom, hogy egy komoly téma mellett állt ki, most pedig a nőkre is sor került.

A 2019-es új reklámban mind olyan élsportolók kerültek be, akiket valamilyen kritika ért korábban, mint Serena Williams, Simone Biles vagy Ibtihaj Muhammad. Nőként mindig is hátránnyal indulunk, hiszen ha felemeljük valamiért vagy valami mellett a hangunkat, esetleg érzéseket mutatunk, az az első, hogy őrültnek, szeszélyesnek neveznek minket – általában férfiak. A 90 másodperces reklám pont ilyen helyzeteket emel ki, viszont arra is felhívja a figyelmünket, hogy semmilyen változás, határfeszítés nem történt volna meg, ha nem lettünk volna elég őrültek hozzá.

"Ha kimutatjuk az érzéseink, drámaik vagyunk. Ha férfiak ellen akarunk játszani, azt mondják, bolondok vagyunk. Ha egyenlő lehetőségekről álmodunk, akkor tévhitben élünk. Ha kiállunk valamiért, meg vagyunk zavarodva. Ha túl jók vagyunk, akkor van valami baj velünk. És ha mérgesek leszünk, akkor hisztérikusak, irracionálisak, vagy csak simán őrültek vagyunk", mondja Serena Williams, a reklám narrátora, aki nem mellesleg 23-szoros Grand Slam bajnok, anya és ugyanúgy most is versenyzik.

Nézd meg itt a felemelő kampányt:

Álmodj még nagyobb őrültségeket!

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Rihanna szőke lett, és hirtelen fel sem ismertük

Rihanna szőke lett, és hirtelen fel sem ismertük

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője