Ezért választják egyre többen a GANNI fenntartható divatját
A divatipar évek óta komoly kritikák kereszttüzében áll a környezeti hatásai miatt. A dán GANNI márka most egy új könyv formájában mutatja meg, hogyan lehet egyszerre nyereséges és felelősségteljes üzletet építeni. A divatrajongók, vállalkozók és szakmabeliek számára egyaránt izgalmas olvasmány lehet ez a kézikönyv.
Ezeket láttad már?
A GANNI Playbook című kötet Nicolaj Reffstrup, a márka társalapítója és Brooke Roberts-Islam iparági szakíró közös munkája. A könyv őszintén mutatja be, milyen kompromisszumokkal jár, ha egy cég a fenntarthatóságot helyezi a középpontba. A GANNI Playbook célja, hogy útmutatást adjon mindazoknak, akik újragondolnák, mit jelent ma felelősségteljes vállalkozást működtetni a divat világában.
Nyers őszinteséggel a divatipar kihívásairól
A GANNI Playbook gyakorlati tanácsokat ad azoknak, akik egy etikusabb és fenntarthatóbb utat választanának a divat világában. A könyv nem csupán útmutatás, hanem reflexió is arra, hogyan működhet egy cég a környezeti felelősség és a nyereségesség határvonalán. Nicolaj Reffstrup őszintén osztja meg személyes tapasztalatait arról, hogyan próbálták beépíteni a fenntarthatóságot a GANNI működésébe.
Ahogy Rachel Cernansky, a Vogue Business fenntarthatósági vezető szerkesztője fogalmaz:
A GANNI potenciális mintát kínál arra, hogyan lehet belülről beágyazni a fenntarthatóságot.
A könyv nem rejt véka alá semmit: kendőzetlenül beszél a kihívásokról, kudarcokról és arról a kényszerről, hogy más irányba kell haladni, mint amit az iparág megszokott. Tim Brown, az Allbirds társalapítója így méltatta a művet:
Egy leplezetlen betekintés az ellentmondásokba, kihívásokba és annak sürgető szükségességébe, hogy felelősségteljes vállalkozást építsünk.
A divatmárka, ami lassan a Guccinál is menőbb, megfizethető, és a szabadságra épül - Ismerd meg a GANNI-t!
A jövő divatjának kézikönyve
A GANNI Playbook nemcsak elméleti tanácsokat ad, hanem gyakorlati lépéseket is vázol egy fenntarthatóbb üzleti modell kialakításához. A GANNI nemcsak a célkitűzéseivel tűnik ki, hanem azok gyakorlati megvalósításával is. Az alapító, Nicolaj Reffstrup zöldtechnológiába fektető alapot indított (Look Up Ventures), és a márkát biogyártási kísérleti tereppé alakította, ahogyan Cyrill Gutsch, a Parley for the Oceans vezérigazgatója is kiemelte:
Nicolaj olyan laboratóriummá fejlesztette márkáját a biogyártás terén, amely számos nagyvállalatnál jobban teljesít, és folyamatosan hajtja a forradalmat az alapanyaghasználatban. Sikere kulcsa ez a fékezhetetlen szenvedély, hogy megváltoztassa a divatipart.
A márka mára B Corp minősítésű, évente nyilvánosan közzéteszi a Responsibility Report-ját, és elkötelezett a karbonkibocsátás 50%-os csökkentése mellett 2027-re. A GANNI célja, hogy minden kollekciója tanúsított, újrahasznosított vagy alacsonyabb környezeti hatású anyagokból készüljön. Az állati eredetű bőr használatát teljesen megszüntette a ruházati vonalban, és 2023 végére a cipőkben és kiegészítőkben is kivonja.
A könyv a GANNI oldalán és a márka üzleteiben, világszerte könyvesboltokban és online is megvehető. Az FSC tanúsítvánnyal rendelkező papírra nyomtatott kötet már önmagában is a márka felelősségvállalását tükrözi – a tartalom pedig inspirációként szolgálhat mindenki számára, aki szeretné jobbá tenni a világot, akár a divaton keresztül, akár másfajta vállalkozásban, de akár csak a ruhatára alakításával.
