Minden idők legerősebb karácsonyi reklámjait nehéz megállni könnyek nélkül

Több olyan karácsonyi reklám készült az elmúlt években, amelyek kiemelkednek a többi közül. Azon túl, hogy kidolgozottak és szívmelengetőek, komoly társadalmi kérdéseket is feszegetnek. Most azokat gyűjtöttük egy csokorba, amelyek a legnagyobb hatással voltak ránk.

 A legszebb karácsonyi reklámoktól neked is összeszorul a szíved
A legszebb karácsonyi reklámoktól neked is összeszorul a szíved
Fotó: Betsie Van der Meer/Getty Images

A karácsonyi időszakban érzelmileg sokkal fogékonyabbak vagyunk a külvilágból érkező ingerekre és a reklámipar szereti ezt meglovagolni. Abszolút jól teszi, ugyanis a hétköznapok szürkeségében annyira szükségünk van ezekre a lélekemelő élményekre, mint egy falat kenyérre, de a legfontosabb, hogy ne csak az ünnepi időszakban törődjünk embertásainkkal, hanem egész évre töltődjünk fel szeretettel. Ebben pedig sokat tudnak segíteni ezek a karácsonyi reklámok, amelyek amellett, hogy szépek és megindítóak, fontos társadalmi üzenetet is hordoznak.

A világ sokszínű - Coca Cola (2021)

Ami a legmeghatóbb karácsonyi reklámokat illeti, a Coca Cola mindig is élen járt, ám ezen túl a reklámok mögöttes tartalmainak tekintetében is kiemelkedő. 2019-ben teljes vállszélességgel állt ki az LMBTQ emberek mellett. A 2021-es karácsonyi reklám szintén az elfogadást hirdeti, méghozzá minden lehetséges erőforrást bevetve teszi ezt. A szereplők között megtalálható idős, fiatal, európai, ázsiai vagy afrikai, ép és fogyatékossággal élő, gyerek és felnőtt. Nem csak egy szimpla karácsonyi reklámot kapunk, hanem rácsodálkozhatunk arra is, hogy mennyire sokszínű és szép az a világ, amiben élünk.

A céljaink éltetnek - Doc Morris (2020)

Az emberi erő és kitartás hegyeket képes megmozgatni – üzeni karácsonyi reklámjával a Doc Morris gyógyszervállalat. Láthatunk egy idős urat, aki mintegy hirtelen ötlettől vezérelve, de annál elszántabban rendszeres edzésbe kezd. Eleinte a néző nem is érti, hogy mire megy ki a játék – mi sem lőjjük le a poént -, de a történet végére minden értelmet nyer. Időskorban egyre nehezebb újabb és újabb célokat kitűzni, ám nem lehetetlen, amit ez a szívhez szóló történet is bebizonyít. A kitartás pedig nem csak a fizikai korlátokra és nehézségekre vonatkozik, hanem azokra a körülöttünk lévő emberekre is, akik a céljainkért folytatott küzdelmet kétkedve és hitetlenül nézik, vagy akár hátráltatnak is minket. Az egészség megőrzését hirdető Doc Morris bebizonyította, hogy a kemény munka meghozza gyümölcsét és minden erőfeszítést megér az, hogy a szeretteinket boldognak lássuk.

A törődés nem kerül semmibe - Vodafone (2022)

A Vodafone 2022-es karácsonyi reklámja azon túl, hogy imádnivaló, egy olyan globális problémára hívja fel a figyelmet, ami a jelenlegi generáció vesszőparipája. Ez pedig a rohanó, felgyorsult világ, amelyben arra sincs időnk, hogy úgy igazán megpihenjünk. Ez átjön a főszereplő kisfiúnak is, aki kimerült édesanyját látva úgy dönt, hogy – a maga édes és gyermeki módján – segít neki. Azon túl, hogy mennyire fontos időnként lelassulni és elcsendesedni, a reklám arra is rámutat, hogy egyáltalán nem a pénzben mért ajándékok tudják a legnagyobb örömet okozni, sokkal inkább a pici, de annál értékesebb gesztusok, mint amilyen a törődés, az odafigyelés és a szeretet kimutatása.

10 időtálló, csodaszép karácsonyi reklám, amit mindig jó újra megnézni

Ne várjuk meg, amíg késő lesz - Edeka (2015)

Számos pszichológiai tanulmány és kutatás kimutatta már, hogy a magánynál „halálosabb” ellenség nincsen, és az elmagányosodás főként az idős embereket sújtja. Az Edeka szupermarket vállalat ebből a témából merítve alkotta meg minden idők egyik legszívszorítóbb karácsonyi reklámját, amely a magány okozta boldogtalanságra és depresszióra hívja fel a figyelmet. Sokan abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy a családtagjaikkal tölthetik a karácsonyt, ám akadnak olyanok is, akiknek ez nem adatott meg, így egyedül kell tölteniük az ünnepeket. Ami másnak teljesen természetes, az valakinek csak egy vágyálom, a magukra hagyott idősek például ezzel küzdenek meg nap mint nap. A főszereplő idős ember oly módon hívja fel a figyelmet erre a problémára, amely sokkoló és megrázó, és pont ettől annyira hatásos. A reklám üzenete, hogy nincs annál értékesebb idő, mint amit a szeretteinkre szánunk, akikről addig kell gondoskodni, amíg még velünk vannak.

Távolról is lehet szeretni - Amazon (2021)

Az Amazon karácsonyi reklámja korunk egyik legnehezebb időszakára, a pandémiára reflektált. Mindannyian megtalálhatjuk benne önmagunkat, és azokat az emlékeinket, amiket felidézve elnehezedik a lelkünk. Nem volt még annyira régen, hogy nagyon vissza kelljen nyúlnunk a múltba, és talán pont ezért tud még annyira fájni. A több hónapnyi szeparáció a szeretteinktől, nagyszüleinktől, a home office-ban töltött monoton napok és a vírus miatti szűnni nem akaró szorongás. A karantén alatt jelentősen megsokszorozódott az online rendelések száma, a cégnek pedig sikerült kihangsúlyozni annak jelentőségét, hogy ha személyesen nem is, de a távolból azért még tudunk törődni egymással.

Hangolódjunk együtt a karácsonyra:

Ez is érdekelhet

„Sosem voltunk az a fajta pár, akik olyanok, mint a nyulak” - Párok meséltek, milyen gyakran szeretkeznek

„Sosem voltunk az a fajta pár, akik olyanok, mint a nyulak” - Párok meséltek, milyen gyakran szeretkeznek

Tedd & Ne tedd

Katalin hercegné újrahasznosított kabátban kezdi új életét

Katalin hercegné újrahasznosított kabátban kezdi új életét

Monitor

Marilyn Monroe ritkán látott utolsó fotói

Marilyn Monroe ritkán látott utolsó fotói