Szépségipari világmárkák jó ügyek szolgálatában
A társadalmi szerepvállalás fontosságát felismerve a kozmetikai vállalatok egyre több nemes célt karolnak fel. A fenntarthatóságon, a nők jogain valamint a környezetvédelmi kérdéseken túl olyan, az életünket napi szinten befolyásoló problémákra világítanak rá, mint például a különféle betegségek és azok megelőzésének fontossága.
Hányszor találkoztál már olyan kihívással az életben, amellyel könnyebben megküzdöttél volna, ha tájékozottabb, felkészültebb, tudatosabb vagy a témában? Persze, utólag is érdemes minél több infót magadba szívni, és képben lenni a világban zajló eseményekkel, hogy később magabiztosabban tudj majd cselekedni.
Az egészség ráadásul éppen az a terület, amelyben könnyebb eligazodni a megfelelő információk birtokában. Összeállításunkból most három márka kiemelt ügyét ismerheted meg, melyek talán téged is testközelből érintenek.
Harc a mellrák ellen
Tudtad, hogy a nők körében a világszerte leggyakrabban diagnosztizált daganatos megbetegedés a mellrák? Az Estée Lauder vállalatcsoport harminc éve kitartóan harcol a betegség ellen. Amikor zászlajukra tűzték ezt a nemes célt, még nem beszéltek nyíltan a mellrákról, de Evelyn H. Lauder akkor lehetőséget látott arra, hogy ráirányítsa a figyelmet a problémára, megszűntetve ezzel a betegségben érintett nők stigmatizálását.
A kilencvenes évek elején megalkották a mellrák elleni küzdelem jelképét, a rózsaszín szalagot és megalakult az Estée Lauder Companies mellrák elleni kampánya is The Campaign néven, mely mára egy világméretű összefogássá nőtte ki magát. A kampány küldetése nem kisebb, minthogy segítsen elhozni egy mellrákmentes világot.
A Lauder által alapított Breast Cancer Research Foundation, amely a kampány vezető non-profit partnerszervezete, már 1993 óta elkötelezett a világ legígéretesebb, a betegséggel összefüggő kutatásainak támogatása mellett. A mozgalom napjainkban is töretlenül megy előre, harmincadik évfordulójuk (2022. október) tiszteletére tizenöt millió dollárt adományoztak különféle úttörő, emlőrákkal kapcsolatos kutatásokra.
Szorongás, depresszió? Van segítség!
A számok riasztóak: kutatások szerint világszerte 264 millióan szervednek depressziótól, több mint 284 millió ember találkozott már a szorongással, a mentális betegségek fele pedig már tizennégy éves korban jelentkezik. Ezt a kérdéskört egy olyan világmárka karolta fel, mint a Maybelline, mely A BRAVE TOGETHER (azaz bátran együtt) elnevezésű kampánnyal azt tűzte ki céljául, hogy a szorongás és a depresszió körüli tévhiteket eloszlassa, egyéni támogatást nyújtson, és segítsen az érintetteknek felvállalni a betegségét.
„Szeretnénk használni nemzetközi jelenlétünket és a hangunkat a mentális egészséggel kapcsolatos diskurzus során megjelenő megbélyegzésék megszüntetésére, és azon dolgozunk, hogy a támogatás könnyen elérhető legyen bárki számára” – nyilatkozta Trisha Ayyagari, a Maybelline New York globális márkaelnöke.
A Maybelline hazánkban a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal karöltve azon munkálkodik, hogy lebontsa a szorongás és depresszió körüli megbélyegzést, generációkon átívelően biztosítsa a támogatást, valamint egy olyan kultúrát és párbeszédet alakítson ki, mely tudatosítja a nehézségekkel küzdőkkel és szeretteikkel, hogy nincsenek egyedül. A Kék Vonal lelkisegély-szolgálatra többségében olyan tizenévesek telefonálnak, akik szorongás vagy depresszió miatt kérnek segítséget.
A beszélgetésekből rendszerint olyan családok képe bontakozik ki, ahol a gyermekek nem élhetik meg az érzelmi biztonságot. Az összetartozás, valamint a szorongás és depresszió támogatásának globális kultúrájának ápolása jegyében a Maybelline az elkövetkező öt évben világszerte tíz millió dollárral támogat mentálhigiénés szervezeteket.
Támogató bőrápolás
Az onkológiai betegséggel küzdők számos testi és lelki kihívással szembesülnek a kezelésük során, egy kutatás szerint ráadásul nyolcvan százalékuk tapasztal meg valamilyen bőrproblémát is a terápia alatt. A leggyakoribb tünetek a bőr extrém szárazsága, égési sérülések, érdesség és a bőr repedezése, viszketése.
„A bőrtünetek annyira fájdalmasak lehetnek, hogy a mindennapi tevékenységeik, mint például a zuhanyzás, az öltözködés, vagy egyéb bőrmellékhatásként akár a lábon állás is nagyon kellemetlenné válik" – mondja Dr. Czirbesz Kata, bőrgyógyász, onkológus. A La-Roche Posay elkötelezett abban, hogy segítsen az érintetteknek. „Több mint öt éve támogatjuk a daganatos betegeket, és
a legjobb szakértőkkel együttműködve a lehető legjobb bőrgyógyászati megoldásokat dolgozzuk ki a betegek érzékeny bőrére.
Mivel a lakosság és egyes szakemberek körében nagyon alacsony a tudatosság a témával kapcsolatban, úgy döntöttünk, hogy figyelemfelkeltő kampányt indítunk” – magyarázza Tarcsi-Horváth Anita, a La-Roche Posay marketingigazgatója. Az Érintés ereje kampány a La Roche-Posay "Fight With Care" projektjének része, amelynek keretében a márka több mint tíz éve az onkológiai páciensek mindennapi életminőségének javítását tűzte ki célul.
A szervezet felhívja a figyelmet a támogató ellátás területére, segíti a szakemberek képzését, és együttműködik helyi szervezetekkel, például a Magyar Rákellenes Ligával, Sugárterápiás Társasággal, az Országos Onkológiai Intézettel és a Szegedi Sugárterápiás Központtal. 2008 óta több, mint húszezer rákbeteg részesült a La Roche-Posay termálfürdőben nyújtott támogató kezelésekben.