Szépségipari világmárkák jó ügyek szolgálatában

2024. november 30.
Liz Hurley amerikai színésznő, az Estée Lauder márka globális nagykövete rendszeresen vesz részt jótékonysági eseményeken. A brand több, mint 30 éve támogat kutatásokat világszerte.
Liz Hurley amerikai színésznő, az Estée Lauder márka globális nagykövete rendszeresen vesz részt jótékonysági eseményeken. A brand több, mint 30 éve támogat kutatásokat világszerte.
Fotó: Kevin Mazur/Getty Images

A társadalmi szerepvállalás fontosságát felismerve a kozmetikai vállalatok egyre több nemes célt karolnak fel. A fenntarthatóságon, a nők jogain valamint a környezetvédelmi kérdéseken túl olyan, az életünket napi szinten befolyásoló problémákra világítanak rá, mint például a különféle betegségek és azok megelőzésének fontossága.

Hányszor találkoztál már olyan kihívással az életben, amellyel könnyebben megküzdöttél volna, ha tájékozottabb, felkészültebb, tudatosabb vagy a témában? Persze, utólag is érdemes minél több infót magadba szívni, és képben lenni a világban zajló eseményekkel, hogy később magabiztosabban tudj majd cselekedni.

Az egészség ráadásul éppen az a terület, amelyben könnyebb eligazodni a megfelelő információk birtokában. Összeállításunkból most három márka kiemelt ügyét ismerheted meg, melyek talán téged is testközelből érintenek.

glamour plusz ikon „Tényleg elindult egy forradalom, a negyven pluszos nők öntudatra ébredése”- Beszélgetés Iványi Orsolyával, Farkasházi Rékával és Liebhaber Judittal

„Tényleg elindult egy forradalom, a negyven pluszos nők öntudatra ébredése”- Beszélgetés Iványi Orsolyával, Farkasházi Rékával és Liebhaber Judittal

Harc a mellrák ellen

Tudtad, hogy a nők körében a világszerte leggyakrabban diagnosztizált daganatos megbetegedés a mellrák? Az Estée Lauder vállalatcsoport harminc éve kitartóan harcol a betegség ellen. Amikor zászlajukra tűzték ezt a nemes célt, még nem beszéltek nyíltan a mellrákról, de Evelyn H. Lauder akkor lehetőséget látott arra, hogy ráirányítsa a figyelmet a problémára, megszűntetve ezzel a betegségben érintett nők stigmatizálását.

A kilencvenes évek elején megalkották a mellrák elleni küzdelem jelképét, a rózsaszín szalagot és megalakult az Estée Lauder Companies mellrák elleni kampánya is The Campaign néven, mely mára egy világméretű összefogássá nőtte ki magát. A kampány küldetése nem kisebb, minthogy segítsen elhozni egy mellrákmentes világot.

A Lauder által alapított Breast Cancer Research Foundation, amely a kampány vezető non-profit partnerszervezete, már 1993 óta elkötelezett a világ legígéretesebb, a betegséggel összefüggő kutatásainak támogatása mellett. A mozgalom napjainkban is töretlenül megy előre, harmincadik évfordulójuk (2022. október) tiszteletére tizenöt millió dollárt adományoztak különféle úttörő, emlőrákkal kapcsolatos kutatásokra.

glamour plusz ikon Tényleg legyőzhető a depresszió spiritualitással?

Tényleg legyőzhető a depresszió spiritualitással?

Szorongás, depresszió? Van segítség!

A számok riasztóak: kutatások szerint világszerte 264 millióan szervednek depressziótól, több mint 284 millió ember találkozott már a szorongással, a mentális betegségek fele pedig már tizennégy éves korban jelentkezik. Ezt a kérdéskört egy olyan világmárka karolta fel, mint a Maybelline, mely A BRAVE TOGETHER (azaz bátran együtt) elnevezésű kampánnyal azt tűzte ki céljául, hogy a szorongás és a depresszió körüli tévhiteket eloszlassa, egyéni támogatást nyújtson, és segítsen az érintetteknek felvállalni a betegségét.

Szeretnénk használni nemzetközi jelenlétünket és a hangunkat a mentális egészséggel kapcsolatos diskurzus során megjelenő megbélyegzésék megszüntetésére, és azon dolgozunk, hogy a támogatás könnyen elérhető legyen bárki számára” – nyilatkozta Trisha Ayyagari, a Maybelline New York globális márkaelnöke.

A Maybelline hazánkban a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvánnyal karöltve azon munkálkodik, hogy lebontsa a szorongás és depresszió körüli megbélyegzést, generációkon átívelően biztosítsa a támogatást, valamint egy olyan kultúrát és párbeszédet alakítson ki, mely tudatosítja a nehézségekkel küzdőkkel és szeretteikkel, hogy nincsenek egyedül. A Kék Vonal lelkisegély-szolgálatra többségében olyan tizenévesek telefonálnak, akik szorongás vagy depresszió miatt kérnek segítséget.

A beszélgetésekből rendszerint olyan családok képe bontakozik ki, ahol a gyermekek nem élhetik meg az érzelmi biztonságot. Az összetartozás, valamint a szorongás és depresszió támogatásának globális kultúrájának ápolása jegyében a Maybelline az elkövetkező öt évben világszerte tíz millió dollárral támogat mentálhigiénés szervezeteket.

glamour plusz ikon Szemránckrém hat évesen? – Ez az egyik legkárosabb trend, ami a közösségi médiában valaha elterjedt

Szemránckrém hat évesen? – Ez az egyik legkárosabb trend, ami a közösségi médiában valaha elterjedt

Támogató bőrápolás

Az onkológiai betegséggel küzdők számos testi és lelki kihívással szembesülnek a kezelésük során, egy kutatás szerint ráadásul nyolcvan százalékuk tapasztal meg valamilyen bőrproblémát is a terápia alatt. A leggyakoribb tünetek a bőr extrém szárazsága, égési sérülések, érdesség és a bőr repedezése, viszketése.

„A bőrtünetek annyira fájdalmasak lehetnek, hogy a mindennapi tevékenységeik, mint például a zuhanyzás, az öltözködés, vagy egyéb bőrmellékhatásként akár a lábon állás is nagyon kellemetlenné válik" – mondja Dr. Czirbesz Kata, bőrgyógyász, onkológus. A La-Roche Posay elkötelezett abban, hogy segítsen az érintetteknek. „Több mint öt éve támogatjuk a daganatos betegeket, és

a legjobb szakértőkkel együttműködve a lehető legjobb bőrgyógyászati megoldásokat dolgozzuk ki a betegek érzékeny bőrére.

Mivel a lakosság és egyes szakemberek körében nagyon alacsony a tudatosság a témával kapcsolatban, úgy döntöttünk, hogy figyelemfelkeltő kampányt indítunk” – magyarázza Tarcsi-Horváth Anita, a La-Roche Posay marketingigazgatója. Az Érintés ereje kampány a La Roche-Posay "Fight With Care" projektjének része, amelynek keretében a márka több mint tíz éve az onkológiai páciensek mindennapi életminőségének javítását tűzte ki célul.

glamour plusz ikon Dr. Kárász Tamás plasztikai sebész: „Számomra sikertelen műtétnek számít, ha valakinek szép orra lesz, de az életminősége nem változik pozitívan”

Dr. Kárász Tamás plasztikai sebész: „Számomra sikertelen műtétnek számít, ha valakinek szép orra lesz, de az életminősége nem változik pozitívan”

A szervezet felhívja a figyelmet a támogató ellátás területére, segíti a szakemberek képzését, és együttműködik helyi szervezetekkel, például a Magyar Rákellenes Ligával, Sugárterápiás Társasággal, az Országos Onkológiai Intézettel és a Szegedi Sugárterápiás Központtal. 2008 óta több, mint húszezer rákbeteg részesült a La Roche-Posay termálfürdőben nyújtott támogató kezelésekben.