Hihetetlen, de már 20 éves a Dove Valódi Szépség kampány

2024. november 13.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Dove márka Valódi Szépség kampányával húsz évvel ezelőtt olyat villantott, amit előtte senki sem mert megtenni. Igazi nőket mutatott, különböző bőrszínekkel, különböző testalkattal, egy valami azonban közös volt bennük: sugárzott róluk a magabiztosság.

A Dove Valódi Szépség kampány 20 éve hódította meg a világot
A Dove Valódi Szépség kampány 20 éve hódította meg a világot
Fotó: Dove/GLAMOUR

Huszadik születésnapját ünnepli a Dove Valódi Szépség kampány, ami világszerte nők ezreinek adott önbizalmat. Húsz évvel ezelőttig a szépségkampányok főszereplői a tökéletes alakú, vékony modellek voltak, a márka úttörő lépésével azonban egyszer és mindenkorra megváltozott a szépségápolási kampányok narratívája.

HIRDETÉS

A Dove azóta is elkötelezett amellett, hogy a szépséget az önbizalom forrásává tegye a tökéletességre való törekvés okozta szorongás helyett és hisz abban, hogy minden nő megtalálhatja magában a valódi szépséget.

Kiállítás az Erzsébet téren

A Dove márka kiállítással mutatja be a szépségábrázolás jelenlegi helyzetét, a kiállítás alapja pedig egy portréfotózás volt az Árkád bevásárlóközpontban, melyen magyar nők Valódi Szépségét örökítették meg. A gyönyörű fotók mellett tippeket is lehet olvasni olyan tinédzserektől és szülőktől, akik már pozitív testképpel rendelkeznek, megtalálták az önbizalmukat, egyúttal pedig felhívják a figyelmet a közösségi média veszélyeire is.

Így nézett ki Palvin Barbara, amikor életében először sétált végig a vörös szőnyegen: már akkor is álomszép volt

Megdöbbentő adatok

Te gondoltad volna, hogy:

  • Ötből két nő inkább feladna egy évet az életéből, csak érje el a száméra ideálisnak tűnő szépségideált?
  • Kétszer annyi nő mondana le intellektuális képességeiről egy általa szebbnek ítélt külsőért cserébe?
  • Háromból egy nő nyomást érez az interneten látottak miatt, hogy valamilyen változást eszközöljön a külsején?

A Dove márka 2024-es The Real State of Beauty kutatásából kiderült adatok még ehhez hasonló, meghökkentő eredményeket mutatnak. Ebből is jól látszik, hogy a közösségi média és az internet világa mennyire torzítja a nők énképét, nehezen visszafordítható károkat okozva a nők és a fiatal lányok önértékelésében, a Dove pedig éppen ezt a narratívát igyekszik megváltoztatni.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Döntöttek a nézők: ő lett 2024-es X-Faktor nyertese

Döntöttek a nézők: ő lett 2024-es X-Faktor nyertese

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Három zseniális budapesti étterem, amit muszáj kipróbálnod! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit muszáj kipróbálnod! (x)

Szaloncukor-rajongók, ennél jobb hírt még nem kaptatok karácsonyra! (x)

Szaloncukor-rajongók, ennél jobb hírt még nem kaptatok karácsonyra! (x)

Ettől garantáltan mindenki rátok figyel majd: itt a Dolce&Gabbana elképesztő karácsonyi illatkollekciója (x)

Ettől garantáltan mindenki rátok figyel majd: itt a Dolce&Gabbana elképesztő karácsonyi illatkollekciója (x)

Ünnepi készülődés stresszmentesen - lehetséges? (x)

Ünnepi készülődés stresszmentesen - lehetséges? (x)