„Legyél szenvedélyes abban, amit csinálsz!” - exkluzív interjú Janet Pardóval, a Clinique globális termékfejlesztésért felelős vezetőjével
A Clinique volt az első bőrápolási márka, amely bátran kijelentette, hogy a tiszta, makulátlan bőr bárki számára elérhető, majd bőrgyógyászok közreműködésével kifejlesztette és a fogyasztók kezébe adta az ehhez szükséges eszközöket. Janet Padro-val, a Clinique globális termékfejlesztésért felelős vezetőjével exkluzív interjú keretein belül beszélgettünk a márka alapelveiről Európa legnagyobb bőrgyógyászati és venerológiai konferenciáján, Párizsban.
Ezeket láttad már?
A mai modern gyakorlat alapja, a három lépéses bőrápolási rutin a Clinique nevéhez fűződik, amely 1968 óta személyre szabott megoldást kínál minden bőrtípus számára. Az illatanyag mentes termékek bármilyen érzékenység ellenére használhatóak, így biztonságos alternatívát kínálnak mindenkinek.
Janet Padro, a Clinique globális termékfejlesztésért felelős vezetője az EADV konferencián exkluzív interjúban mesélt a GLAMOUR-nak a szépségápolás alapszabályairól, a márka sikeréről, valamint arról is, hogyan látja a szépségipar jövőjét.
Melyik Clinique termék vagy termékvonal fejlesztésére vagy a legbüszkébb a márkánál töltött idő alatt?
Több, mint 30 éve dolgozom a cégnél, így ez olyan, mintha a kedvenc gyerekemet kellene kiválasztanom. Minden egyes terméket más-más okból szeretek, de mindig is különleges lesz számomra az első, amit fejlesztettem, a High Impact Mascara. A Clinique-nél minden szemsmink a ‘Clinique Eye Safety’ ígérete mögött áll, ami azt jelenti, hogy érzékeny szemekre és kontaktlencsét viselők számára biztonságos, szemészek által tesztelt. Nem véletlen, hogy ez a termék évtizedekkel később is sokak kedvence világszerte.
Több, mint harminc éve dolgozol a márkán, ami példaértékű lehet mások számára. Hogyan maradsz inspirált és motivált a munkádban?
Nos, amit csinálok, azt nagyon szeretem. Egyszerűen imádom a munkámat. Sok minden inspirál, kíváncsi személyiség vagyok. Rengeteg dolog lelkesít, folyamatosan ötletek jönnek mindenfelől, össze tudom kötni a pontokat. A termékek nagyon összetett, sokrétű folyamatok során jönnek létre: egy kicsi származik az orvosoktól, egy kicsit a tudósoktól, egy kicsi a művészetből és persze abból, ami inspirációt ad. Ez lehet egy csomagolás, a termékek elrendezése, vagy akár egy szép tárgy látványa is.
Magát a márkát nagyon magaménak érzem, mert őszinte és hiteles, én pedig alapvetően úgy működöm, hogy valamiféle jót akarok tenni az emberekkel. Nem gyógyítok rákot, nem segítek újra járni valakinek, de ha segíthetek abban, hogy szép legyen a bőr, és ettől magabiztosabbak a mindennapok, akkor úgy érzem, elvégeztem a munkámat.
Ezzel a technikával tökélyre fejlesztheted az alapozó és a korrektor használatát - exkluzív interjú az Estée Lauder nemzetközi sminkmesterével
Egyébként gyönyörű a bőröd, elárulod a titkod? Milyen rutint követsz?
Egyszerű a rutinom, három lépés: tisztítás, hámlasztás és hidratálás naponta kétszer, három perc alatt kész vagyok. Imádom az új Moisture Surge Glow Serumot, pont elég hidratációt biztosít, frissíti a bőrömet, és szeretem a ragyogást. Ezután jöhet az ötven faktoros fényvédő.
Mi a helyzet a sminkkel?
Imádom az új Even Better Vitamin Makeupot, valamint a True Highlightert is, mindkettő nagyon jó formula, gyönyörűen beleolvadnak a bőrbe. De alapvetően a legfontosabb számomra a bőr: ha a bőröm jó állapotban van, akkor a sminkkel minden könnyebb.
Hogyan építitek be a fogyasztói visszajelzéseket az új termékek fejlesztésébe?
A Clinique-nél mindig bőrgyógyászok segítségével, fogyasztók igényei alapján fejlesztünk termékeket. Az új termékek fejlesztésekor vagy meglévő formuláink megújításakor mindig olyan innovációkat alkotunk, amelyek frissebbek és különlegesebbek elődeiknél, mindezt a biztonság és a hatékonyság legkisebb kompromisszuma nélkül. Az üzletekben dolgozó tanácsadóinkat bevonjuk a visszajelzések gyűjtésébe és az új ötletek kidolgozásába, mivel ők naponta találkoznak a fogyasztókkal. Továbbá piackutatás, adatelemzés és fogyasztói vélemények révén inspirálódunk, valamint értékeljük a fogyasztói visszajelzéseket különféle fókuszcsoportokban.
Milyen szerepet játszik a kutatás és a tudomány a termékfejlesztési folyamatok során?
A Clinique alapítása óta egyedülálló helyzetben vagyunk, hiszen bőrgyógyászainknak köszönhetően közvetlen betekintést nyerhetünk a bőrgyógyászati problémákba és a páciensek tapasztalataiba. Ez lehetővé tette a klinikailag formulált termékek, például az ikonikus 3-lépéses bőrápolási rendszer bevezetését. Ma is együttműködünk Dr. David és Dr. Catherine Orentreich-el (a márka alapító Dr. Norman Orentreich gyermekeivel), hogy naprakészek legyünk az új bőrgyógyászati formulákkal és eljárásokkal kapcsolatban.
Ennek köszönhetően olyan termékeket fejlesztünk, amelyek a legfrissebb tudományos eredményekre, technológiákra és innovatív formulákra támaszkodva célzottan, a legkülönfélébb bőrproblémákra nyújtanak megoldást.
A program, amit egyetlen nőnek sem lenne szabad kihagynia októberben
Hogyan közelítitek meg a különböző bőrtípusok ápolását, bőrproblémák kezelését a termékfejlesztés során?
A termékfejlesztési folyamatunk középpontjában mindig a vezető bőrgyógyászaink állnak, akik az aktualitások alapján adnak tájékoztatást. Az ötletelés és a termékek megalkotása során a szakértelmünkre támaszkodunk különböző területeken, beleértve a bőr élettanát és biológiai útvonalait, a hatóanyagok fejlett technológiáját és hatásmechanizmusát, hogy a lehető legjobban kiegyensúlyozzuk a hatékonyságot és kíméletességet.
Rendkívül fontos számunkra a formulázás folyamata, hogy olyan textúrákat alakítsunk ki, amelyet a fogyasztók szívesen használnak naponta. Sosem kötünk kompromisszumot abban, amit a Clinique képvisel – minden Clinique termék az összetevők tökéletes egyensúlyával születik meg, hogy erős hatékonyságot biztosítson a szigorú biztonság mellett.
Szerintem sokakat érdekelhet: hogy néz ki maga a termékfejlesztés folyamata, hogyan kell elképzelni?
A termékfejlesztés hosszú folyamat. Elindul egy ötlettel és egy formulával, amit megszeretünk, majd elkezdjük a tesztelést: biztonsági, klinikai és érzékeltetés tesztek következnek. Miután minden teszt sikeres, kezdetét veszi a gyártás. Gyakran finomítani kell a receptet, hogy a laboratóriumi minta ugyanúgy működjön nagy léptékben is, nagyon fontos, hogy a minőség és biztonság soha nem szenvedjen hátrányt. Így a Clinique termékei nagyon megbízhatóak lesznek, ezért általában azok, akik egyszer megvásárolják, rendszeresen visszatérnek.
A világ egyik leghíresebb üzletasszonyának magyar vér folyt az ereiben
Milyen változásokat tapasztaltál a szépségiparban az elmúlt 30 évben?
A Clinique-nél mindig is a fogyasztók igényei és a bőrgyógyászok meglátásai inspiráltak minket, és ez az alapvető elv irányítja továbbra is a termékfejlesztést. Az elmúlt 30 évben a közösségi média, a globalizáció és az utazás sokkal könnyebbé tette a fogyasztói visszajelzések, vagy egy olyan mikrotrend meghallását, amely egyik napról a másikra mindent elsöprővé válik. Folyamatosan monitorozzuk az újdonságokat, azonban a márka továbbra is a bőrgyógyászok örökségére összpontosít. Ha egy trend nem illeszkedik a márka DNS-éhez, továbblépünk, vagy átformáljuk olyan módon, hogy illeszkedjen a Clinique alapelveihez.
Mit gondolsz, milyen hatással van a közösségi média és az internet a szépségiparra?
Rengeteg - sokszor téves - információ kering az interneten, amelyek sokak számára félrevezetőek lehetnek. Ezáltal a fiatalok és az idősebbek egyaránt túl sok, nem megfelelő terméket használnak, ami károsíthatja a bőrüket. Nem szükséges 10-15 terméket használni ahhoz, hogy szép bőröd legyen, sőt, a túl sok termék használata több problémát okozhat, és érzékenységet vagy allergiát válthat ki, ami örökre veled maradhat. Ezért érdemes óvatosnak lenni és szakértő tanácsát kérni, mielőtt követed az interneten látott trendeket - igenis számít, hogy olyan termékeket használj, amelyek a bőrödnek és az életkorodnak megfelelőek!
Milyen új termékek és újítások várhatóak a Clinique-től a közeljövőben?
A klasszikusok továbbra is elengedhetetlen részei maradnak a termékpalettának, az újdonságoknál a legújabb bőrgyógyászati fejlesztések ihletnek minket. A különböző bőrproblémákra reagáló technológiák valószínűleg új szintre lépnek. Az öregedő bőrsejtek kutatása jelentős áttörést hozhat a bőrápolásban, a bőrápolási trendek pedig hatással lesznek más szegmensekre, például a dekorkozmetikumokra is. A Clinique egyik filozófiája, hogy amit a bőrápolásról tudunk, beépítjük a sminktermékeinkbe is - évtizedek óta ezt csináljuk, és a továbbiakban is folytatni fogjuk.
A hidratáló krémet sokkal egyszerűbb rosszul használni, mint feltételeznéd: íme a tökéletes technika
Több, mint 30 év tapasztalattal a hátad mögött, mi lenne a tanácsod azoknak nőknek, akik még keresik önmagukat?
Szerintem szenvedéllyel kell csinálni, amit csinálsz. Azért vagyok itt ilyen hosszú ideje, mert ez a munka soha nem válik unalmassá. Mindig új kihívások vannak. Az emberek elvárásai egyre magasabbak, a bőr fejlődik, a világ körülöttünk változik. Ebben a folyamatos evolúcióban modernnek és relevánsnak kell maradni, ami inspiráló és izgalmas, különösen egy kreatív elme számára.
Mindig azt mondom - még a saját gyerekeimnek is -, legyél szenvedélyes abban, amit csinálsz! Ha nem vagy szenvedélyes, lépj tovább! Túl sok időt töltünk a munkával, és ha nem szereted, amit csinálsz, az egyszerűen időpocsékolás. Hiszen az élet nem mindig tökéletes, lesznek napok, amikor nem leszel boldog, de ez így van rendjén. Azonban amíg úgy érzed, hogy hozzájárulsz valamihez és segítesz másoknak jól érezni magukat, az nagyon kielégítő - így már nem is tűnik munkának, sokkal inkább hivatásnak.