Fiatalokat bíztat a Dove arra hogy merjék kifejezni az érzéseiket

2019.október.2.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Dove hisz abban, hogy egyetlen fiatalt sem szabad visszatartani attól, hogy maximálisan kibontakoztassa képességeit. Azonban a szépséggel kapcsolatos sztereotípiák hatással vannak az önbizalmukra - a kevés önbizalom és a megjelenéssel kapcsolatos frusztrációk pedig megakadályozhatják a fiatal lányokat és fiúkat abban, hogy a legjobbat hozzák ki önmagukból. Ezek a szorongások aztán hatást gyakorolnak egészségükre, baráti kapcsolataikra, vagy akár iskolai teljesítményükre is.

Tudtátok, hogy 10-ből 8 lányban* olyan frusztrációt okoznak az elérhetetlen szépségideálok, amiket nap mint nap látnak, hogy ez megakadályozza őket abban, hogy teljes értékű életet éljenek? Sokszor nem merik vállalni a véleményüket, sőt, fontos eseményeket, programokat hagynak ki (legyen szó akár sportról, úszásról, iskolai tevékenységekről). Mi több, előfordulhat, hogy veszélyeztetik az egészségüket is azzal, hogy nem esznek, vagy nem kérnek segítséget, amikor a megjelenésük miatt nem érzik jól magukat a bőrükben.

Éppen ezért érzi fontos feladatának a Dove, hogy küzdjenek a média által sugárzott képek romboló hatása ellen. Küldetésüket a nők mellett szeretnék kiterjeszteni a feltörekvő generációra is. Szeretnék, ha úgy nőnek fel, hogy pozitív kapcsolatban állnak a saját külsőjével – szeretnének segíteni a fiataloknak az önbizalmuk növelésében, hogy a lehető legtöbbet tudják kihozni önmagukból.

Le a sztereoptípiákkal, mutasd meg magad! Több nő néz ki úgy, mint én

Le a sztereoptípiákkal, mutasd meg magad! Több nő néz ki úgy, mint én

Ebből a gondolatból született meg 2004-ben a Dove Önbizalom Program, amely idén hazánkban is elindult – célja, hogy 2020-ra 40 millió fiatalt érjen el az aktivitásuk. A programban egy olyan edukációs csomagot készítettek külföldi és hazai szakértők segítségével, amely segíti a szülők és a tanárok munkáját a pozitív, önbizalmat építő és erősítő kommunikációban. Az izgalmas témákat (például cikizés-zaklatás, vagy a média és az ideálképek hatása) feldolgozó forrásanyagok bárki számára ingyenesen letölthetők a Dove weboldaláról.

Emellett aktívan is szerepet vállalnak, önkéntes tanáraik közvetlenül az értintett célcsoporthoz szólva, az iskolákba juttatják el a programot és edukálják a jövő generációját. Ezen kívül, workshopok keretein belül a felső tagozatos diákok számára pszichológus, egészségügyi- és médiaszakértők a márka nagyköveteivel karöltve mutatják be a Dove videóit, esettanulmányait és adnak szakmai tanácsokat.

Októberben is megtalálhatók országosan a boltok polcain a limitált csomagolású Dove termékek, a Rossmann üzleteiben pedig a díszdobozos kiadás, melynek megvásárlásával nyereményjátékban is részt lehet venni.

Segíts te is egy lánynak egészséges önbizalmának építésében a környezetedben!

*Dove Globális Szépség és Önbizalom Riport, 2017

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Nyáry Luca, Szöllősi Nóra, Pakosz Anna kiállnak a mensturációs szegénység ellen

Nyáry Luca, Szöllősi Nóra, Pakosz Anna kiállnak a mensturációs szegénység ellen

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője