Kováts Adél: „Az, hogy ismert személy vagyok, kötelez egyfajta tudatos megjelenésre”

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Kováts Adél Kossuth- és Jászai Mari-díjas színésznő, a Radnóti Színház igazgatója vette át Makón a civil kezdeményezésre alapított, egy szakmai kuratórium döntése alapján odaítélt Páger Antal-színészdíjat.

Kováts Adél színésznő, színházigazgató AERON ruhában vette át a Práger Antal díjat
Kováts Adél színésznő, színházigazgató AERON ruhában vette át a Páger Antal-színészdíjat
Fotó: GLAMOUR

Ugyanakkor arra is felfigyeltünk, hogy Kováts Adél a díjátadó programjára AERON ruhában érkezett, a magyar divatmárka darabjaiban pedig nem először tűnik fel. Interjúnkban a megjelenéshez fűződő viszonyáról, igényességről és a színház legújabb projektjéről is kérdeztük.

Ha jól tudom, kifejezetten fontos számodra a megjelenés: ez a Radnóti Színházban is jól látható, valamint stylisttal is gyakran dolgozol együtt. Mit jelent számodra tudatosan törődni a megjelenéseddel?

Szeretem magamon a szépet. A belső esztétikai igényem alapvetően meghatározza a megjelenésemet. Attól, hogy ismert személy vagyok, ez is kötelez valamennyire egyfajta tudatos megjelenésre. Ez nem megfelelési kényszer, ugyanakkor tudom, hogy impressziót adok magamról a külvilágnak, nem csak a saját jóérzésem miatt, hanem a felismerhetőség miatti kellemes benyomásért.

Hogyan jellemeznéd a stílusodat?

A laza elegancia áll közel hozzám, és szeretem vegyíteni a stílusokat. Mindig van rajtam valami elegáns darab: a rojtos farmeremhez lakkcipőt veszek, az Autistic Art jumperemhez rövid zakót. De leginkább a cipő határozza meg a stílusomat, és többnyire a lapos, kényelmes cipőket szeretem. Ma már nem engedek a kényelemből, ezért jó minőségű ruhadarabjaim vannak. Bármilyen alkalomra szóljon is, szempont, hogy kényelmesen érezzem magamat. Ez persze azt is jelenti, hogy évtizedes darabjaim is vannak.

Miért választasz magyar tervezőtől ruhadarabot?

A személyes kapcsolódáson túl van bennem büszkeség a magyar termékek iránt. A dizájn számomra mindig izgalmas térben, termékeken, ruhákon egyaránt. Globalizált világunkban főleg a divat területén nehéz kitűnni, éppen ezért, ha megtehetem, akkor szívesen hordom a magyar tervezők ruháit, a büszkeségen túl azért is, hogy láthatóvá váljanak.

Ő Kovács Patrícia 15 évvel fiatalabb szerelme

Ő Kovács Patrícia 15 évvel fiatalabb szerelme

Nem először látunk AERON darabban. Miért áll közel hozzád a márka tílusa?

Szeretem a letisztult stílusát, kombinálható darabjait, szeretem azt a finom nappa bőrt, amivel dolgoznak. Szeretem az AERON ruhák vonalait, ahogyan lekövetik a testet, hogy nem csak 190 cm-es modelleken állnak jól a ruháik, hanem átlagos magasságúak számára is hordhatók. Szeretem, hogy nem tűnök el a ruhákban, hanem azok engem szolgálnak. Valójában semmit nem szeretek, ami nagyon akar valamit. Ezek a ruhák nem akarnak, természetességükben, vonalvezetésükben, finom részleteikben van egy időtlenségük, ami közel áll a stílusomhoz. Ezzel az időtlenséggel marad trendi éveken át.

Kováts Adél AERON ruhában vette át a Práger Antal- színészdíjat
Fotó: GLAMOUR

Mennyire határozza meg az általad vezetett Radnóti Színházat a stílusa és megjelenése?

Azt gondolom, hogy minden kulturális intézményt alapvetően határozza meg a vezetője, annak szellemisége. Azt szoktam mondani, hogy nem elég jónak lenni, annak is kell látszani. Fontosnak tartom a kommunikációt, ami ernyőként felelős a vizualitásért és a dizájnért is. A Radnóti Színház megkapta az elmúlt hat év dizájn-tudatosságáért a Design Menedzsment díjat 2021 őszén. Mindig törekedünk a vizuális nyelv tartalmi és esztétikai párbeszédére. Ennek szellemében is született meg színházunk idei évadának imidzskampánya, egy 14 részből álló fotósorozat, mely 14 ügyet képvisel. A kampány célja az, hogy ráirányítsuk a figyelmet fontos társadalmi problémákra, melyeket a fotósorozatok és a színészek nyilatkozatai közelebb hoztak, kinagyítottak, felhangosítottak mindannyiunk számára.

A kampány fotósorozatára Csoszó Gabriella fotóművészt, aktivistát kérte fel a színház. A színészek által választott ügyek között vannak égető kérdéseket feszegető témák: mint az oktatás jövője, a tanárok helyzete, a lakhatási válság vagy a fiatalok elvándorlása. És vannak hosszú évek óta megoldatlan problémák: ilyen a roma felzárkóztatás, az állami gondozottak helyzete vagy az akadálymentesség. Valamint társadalmunk mentális egészsége érdekében kiemeljük a bántalmazó kapcsolatokat, a gyűlöletkeltést, a túlfogyasztást és az internetfüggőséget, de megtalálható a nagyon személyes érintettség is ügyeikben, mint a nyugdíjasok helyzete, az élhető tereink vagy az erdő védelme is. A kampányra felfigyelt a Highlights of Hungary csapata is, és a jelöltek közé választotta.

Szöveg: Dávid Máté

Az AERON ökotudatos, inkluzív és nemzetközileg is ismert magyar márka. Olvass róla!

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Nyilvános illemhely, mint művészeti alkotás? Kiss Miklós bebizonyította, hogy lehetséges

Nyilvános illemhely, mint művészeti alkotás? Kiss Miklós bebizonyította, hogy lehetséges

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője