Az Európai Unió végre betiltotta a divatipar piszkos kis titkát

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A divatipar nyílt titka, hogy az eladatlan termékek a szemétégetőbe kerülnek. Például, a feleslegesnek bizonyult táskákat feldarabolják, hogy ne lehessen őket továbbértékesíteni, valamint, más tökéletesen használható divatcikkeket is hulladéklerakóba küldenek, hogy elkerüljék a leárazással történő eladásokat. Most betelt a pohár, az Európai Unió az asztalra csapott.

Az Európai Unió meglépte, amit már régen meg kellett volna lépnie
Az Európai Unió meglépte, amit már régen meg kellett volna lépnie
Fotó: IMaxTree

Az Európai Unió végre valahára úgy döntött, hogy véget vet a divatipar szereplők rettenetesen fenntarthatatlan gyakorlatainak - írta meg a brit Vogue. Ez annyit jelent, hogy a szervezet megtette, amit már régen meg kellett volna tennie: betiltotta az eladatlan textíliák és lábbelik megsemmisítését. A tilalom hosszabb átfutási idővel valósul meg: a nagyvállalatoknak két éve, a kis- és középvállalkozásoknak hat éve van az átállásra.

Ez még nem minden: a nagyvállalatoknak azt is nyilvánosságra kell majd hozniuk, hogy évente hány eladatlan fogyasztási cikket dobnak ki és miért. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mi történik majd az eladatlan árukkal, ha nem semmisítik meg őket.

A divatipar piszkos szokásainak mennie kell

Alessandra Moretti, európai parlamenti képviselő nyilatkozatban jelentette ki, hogy itt az idő, hogy véget vessünk a bolygónkra, az egészségünkre és a gazdaságunkra káros modelleknek. A képviselő abban bízik, hogy az eladatlan textíliák és lábbelik megsemmisítésének tilalma változásra bírja a fast fashion cégek politikáját.

Philippa Grogan, az Eco-Age fenntarthatósági tanácsadója szerint a tilalom nem fog véget vetni a túltermelésnek, de remélhetőleg arra készteti majd a márkákat, hogy felelősségteljesebbek és kevésbé mohók legyenek.

Matthew Williams lemondott a Givenchy kreatív igazgatói posztjáról

Matthew Williams lemondott a Givenchy kreatív igazgatói posztjáról

Míg Dio Kurazawa, a fenntartható divattal foglalkozó The Bear Scouts alapítója szerint ez egy lehetőség a márkák számára, hogy növeljék az ellátási lánc agilitását. A szakember abban bízik, hogy a divatipar szereplői leszoknak a nagykereskedelmi modellről, valamint szerinte szükség lenne az előrendelés és az igényfelmérés bevezetésére is, amivel el lehetne kerülni a túltermelést. Ez mind szép és jó, de a végrehajtás egyelőre nem tisztázott, így komoly kérdések és megoldandó problémák merülnek fel. Kurazawa nagyon kíváncsi: hogyan fogja az EU bizonyítani, hogy a márkák valóban megsemmisítik az eladatlan árukat?

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

„Örököljük a generációs félelmeket, amik megmutatkoznak az arcon” - beszélgetés dr. Dalmy Julianna arc- és testelemzővel

glamour plusz ikon „Örököljük a generációs félelmeket, amik megmutatkoznak az arcon” - beszélgetés dr. Dalmy Julianna arc- és testelemzővel

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Problémás bőr volt, nincs: így hat az arcápolási rutin, ha rád van szabva (x)

Problémás bőr volt, nincs: így hat az arcápolási rutin, ha rád van szabva (x)

Strandkészülődés: tippek a tökéletes bikinivonalhoz (x)

Strandkészülődés: tippek a tökéletes bikinivonalhoz (x)

4 tuti tipp, hogyan építsd be a mozgást a mindennapjaidba (x)

4 tuti tipp, hogyan építsd be a mozgást a mindennapjaidba (x)

Téged is zavarnak a szemed alatti karikák? Íme 3 tipp, hogy többé ne kelljen aggódnod miattuk (x)

Téged is zavarnak a szemed alatti karikák? Íme 3 tipp, hogy többé ne kelljen aggódnod miattuk (x)