Amerikától Nagy-Britanniáig így vészelték át a járványt a divatmárkák

2020.október.4.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A nemzetközi divatipar évek óta látja, hogy a változás elengedhetetlen a szakmában. Az idei év eseményei, a koronavírus és a járvánnyal együtt járó karantén-szabályozások a divatipart gyökereiben rázták meg. A helyzetről, a jövőképről és a járvány hatásairól, valamint a csendesedést követő talpra állásról különböző amerikai és angol márkákat kérdeztünk.

Katharine Story (resort márka, Kalifornia, Laguna Beach)

A Katharine Story márkában Ibiza találkozik Kaliforniával – könnyed, egyszerű és időtálló, megtestesíti a nőiességet és egy újfajta bohó eleganciát.

Meglehetősen nagy kihívást jelentett számomra a Covid-19 járvány. Első körben a butikomat kellett bezárnom, majd a termelés és az új kollekciók tervezése is leállt. Ez a helyzet azonban lehetőséget adott egy újfajta kapcsolatteremtésre a vevőimmel a közösségi médián keresztül, amely mindenkinek egy bizalmasabb, magabiztosabb élményt nyújtott. A kényszerpihenő miatt volt elég időm gondolkozni azon is, hogy mi a célom tervezőként, és mik az elképzeléseim a márkát illetően. Úgy látom, még mindig meglehetősen kiszámíthatatlan a helyzet a divatiparban. Bár még mindig sokan vásárolnak tőlem, sokkal kevesebb az új kliens, és a boltban is jóval nehezebb bizalmi kapcsolatot kialakítani a vásárlókkal a maszkviselés miatt. Véleményem szerint a butik üzletek túl fogják élni ezt a válságot, de alkalmazkodniuk kell ahhoz, hogy a vevők komfortosan érezzék magukat, illetve sokkal különlegesebbé, személyesebbé kell varázsolniuk a vásárlási élményt.

A tervező és Diane von Fürstenberg

www.katharinestory.com

Így zajlott a New York-i divathét a világjárvány kellős közepén

Így zajlott a New York-i divathét a világjárvány kellős közepén

e.Kaye (személyre szabással foglalkozó luxusmárka, New York/Chicago)

A Covid-19 nagy csapást mért a divatszakmára. Ti hogyan birkóztatok meg ezzel a helyzettel?

A legtöbb rendelésünk különleges alkalomra vagy rendezvényre szólt, amelyeket az első lezárásokról szóló hírek után villámgyorsan törölni kezdtek az ügyfeleink. Egy rövid leállás után megkerestem minden kliensünket, majd ezt követően elkezdtük végiggondolni a lehetőségeinket. Mivel ebben az időszakban nem csinálhattunk ügyfeleinkkel semmilyen próbát, az időnk nagy részében a jövőt tervezgettük. Emellett maszkokat gyártottunk az egészségügyben dolgozók számára. Magam kihasználtam a szabadabb időbeosztás lehetőségét, megfigyeltem és elemeztem a divatipar reakcióit erre a még soha nem tapasztalt kihívásra, valamint rengeteg személyes jegyzetet készítettem a klienseink ezzel kapcsolatos tapasztalatairól is. Úgy érzem, ez volt a legjobb módja annak, hogy megértsem az igényeiket.

Emily Sifrit tervező

Mit gondolsz, hogyan változott meg a kiskereskedelem a Covid-19 hatására, és hogy írnád le a vásárlói köröd viselkedésének, szokásainak a megváltozását?

Úgy érzem, hogy az üzleti világ minden szintje egy kisebbfajta sokkot szenvedett el. Az első reakcióm után szinte azonnal elkezdtem a divathoz való viszonyunkat átértékelni, és sokkal személyesebb módon gondolni rá. Ha egyszer csak a napjaid nagy részében arra kényszerülsz, hogy otthon maradjál, akkor valóban csak saját magadnak öltözködsz. A járvány alatt a legtöbb ember szabadidőruhában töltötte a mindennapjait, s erre a divatszakma gyorsan reagált is, többek között luxusdarabokat ajánlva erre a célra. Azt is megtapasztaltam, hogy a legtöbb kliensem az egyedi tervezésű és készítésű darabok megrendelését szeretné megtartani vagy elhalasztani egy későbbi időpontra. Azt is érdekes volt látni, hogy a vásárlóim amint hozzászoktak az új helyzethez, elkezdtek azokon a ruhákon gondolkodni, melyeket majd a jövő évi nyaralásaikon és fontos eseményeken fognak felvenni.

Mit gondolsz, milyen lesz a személyre szabott ruhatervezés a világjárvány után?

Szerintem a márkáknak nagyon nyitottnak kell maradniuk, ez az elsődleges prioritás számukra. Úgy gondolom, hogy virtuális téren kell kreatívvá válnunk, és sok projektet úgy kell végiggondolni és megvalósítani, mint mikor nemzetközi kliensekkel dolgozunk. Ha a megrendelő a világ másik felén él, és nem tud személyesen megjelenni a méréseken és a próbákon, akkor is egyedi megoldásokat kell keresnünk. Ez a megközelítés most remek alkalmat biztosít arra, hogy kreatívan gondolkodjunk a személyre szabott ruhatervezés jövőjéről.

www.ekayecollection.com

Play Hard Look Dope (ékszermárka, New York)

Mint ékszermárka, mindig is egy kis friss, leheletnyi vagányságot akartunk becsempészni a vásárlóink, követőink és klienseink életébe. Úgy gondolkoztunk, hogy jó arcot kell vágni minden nehézséghez, és mosolyt kell csalni a vevőink arcára ékszereinkkel. A Covid-19 járvány miatt az üzletünk forgalma nagyon visszaesett, így bizonytalanná vált a jövőnk. Úgy döntöttünk, hogy erről beszélünk a vásárlóinkkal is. Közben megtanultuk azt is, hogyan legyünk pozitívak a megváltozott életkörülmények között. Összeszedtük magunkat és új módszereket dolgoztunk ki, hogy megfeleljünk az iparág új kihívásainak. Nevettünk, mikor lehetett, és amikor egy speciális kliensünknek gyógyításra volt szüksége, akkor meggyógyítottuk. Ha pedig valaki megkérdezte, hogy jól vagyunk-e, akkor őszintén válaszoltunk a kérdésére. A Covid-19 járvány azt tanította meg nekünk, hogy minden helyzetben azt oldjuk meg, amire éppen szükségük van a vásárlóinknak és magunknak.

https://playhardlookdope.com

Zelei Trace (resortmárka, Kalifornia)

Zelei Trace a lótusz virágjából készített anyagból tervez exkluzív női és férfi luxusruhákat és kiegészítőket.

Hogyan jött az ötlet, hogy luxustermékeitek mellett maszkokat is gyártani kezdjetek?

Amikor kitört a világjárvány, a kambodzsai Samatoában lévő gyárunkkal közösen textil maszkokat is elkezdtünk gyártani. Nagyon büszkék vagyunk a 3 rétegű, mosható és újra használható Lótusz Virág Textil Arcmaszkunkra.

A lótuszvirágról azt kell tudni, hogy az egy olyan ősi mikroszálas anyag, amely 100 %-osan növényi alapú és környezetbarát. Vegyszer és méreganyagmentes a teljes termesztés folyamán, valamint kivételes légszűréssel rendelkezik. A lótuszvirág szűrőréteg két organikus pamut réteg között helyezkedik el, így biztosítja a kényelmet, puhaságot és a könnyű légzést.

Azt is fontosnak tartom megemlíteni, hogy a maszkokhoz szükséges textil gyártása során munkát tudtunk biztosítani a kambodzsai lakosság egy részének. A Covid-19 rohamos terjedése miatt megnövekedett munkaigény ugyanis remek lehetőséget teremtett a megélhetésre sok ember számára abban az országban, amelyet igen súlyosan érintett a járvány, s ahol ezért sok üzlet tönkrement vagy átmeneti bezárásra kényszerült. Bízunk benne, hogy az általunk készített jó minőségű maszkok használatával meg tudjuk védeni magunkat és környezetünket a Covid-19 vírus ellen.

www.zeleitrace.com

Dobj el mindent, ezek voltak a párizsi divathét legmenőbb szettjei

Dobj el mindent, ezek voltak a párizsi divathét legmenőbb szettjei

Bijoux de Chagall (fenntartható luxus ékszermárka, London)

A luxusékszerekkel és eljegyzési gyűrűkkel foglalkozó márkátok hogyan tudott megbirkózni a koronavírus járvány kihívásaival?

Szerencsére a járvány alatt is sikerült működtetni a cégünket, de a helyzet rendkívül sok kihívást rejtett magában. Szerencsére az ékszereink előállítása az otthonunkban elhelyezett workshopból is lehetséges volt, így továbbra is tudtuk a megrendeléseket teljesíteni. Fontosnak éreztük, hogy kapcsolatban maradjunk a vásárlóinkkal, hiszen ők továbbra is szeretnének eljegyzést tartani, megházasodni. Véleményünk szerint a remény és a jövő tervezése segített az embereknek abban, hogy tovább tudjanak lépni és az álmaikat életben tudják tartani. Azért pedig hálásak vagyunk, hogy egyéni tervezésre készített gyűrűinkkel ehhez hozzájárulhattunk. Szerencsére a nehézségek ellenére a legtöbb beszállítónk továbbra is működni tudott, így egymást támogatva vészeltük át ezt a nehéz időszakot. Márkánk emellett a kezdetektől törekszik a teljes fenntarthatóságra, az általunk használt arany és drágakövek mind etikus módon történő előállítással kerülnek a piacra. A felhasznált gyémántok szintén 'konfliktusmentes' övezetekből érkeznek, azaz nem veszélyeztetnek életeket és kényszerített gyermekmunka sem áll mögöttük. Az elmúlt fél év nehézségei után különösen fontosnak tartjuk az összetartást, hogy mosolyt csaljunk a vásárlóink arcára, és segítsünk nekik az álmaik megvalósításában. Az pedig különös öröm számunkra, mikor elégedett vásárlóink nekünk írt leveleit olvassuk.

www.bijouxdechagall.com

Tamás Rita (London), Ravas Lili (New York)

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Friss hírek a rákbeteg Katalin hercegnéről

Friss hírek a rákbeteg Katalin hercegnéről

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője