Bemutatkozott a Nanushka 2026-os tavaszi-nyári kollekciója, a végeredmény a csendes luxus magasiskolája
2025. szeptember 6-án a Budapest Central European Fashion Weeken mutatták be a Nanushka álomszerű új, 2026-os tavaszi-nyári kollekcióját. A légies anyagokból, pasztell színekből és az újdonságnak számító galléros nadrágokból álló kollekcióról Sándor Szandra, a Nanushka tervezője mesélt a GLAMOUR-nak a bemutató után.
Ezeket láttad már?
A Budapest Central European Fashion Weeken szombati napját megnyitó kollekció varázslatos hangulatot teremtett a közönség számára, akik között több csodálatos Nanushka szettet is felfedeztünk. A kollekció hangulatáról már a zene is sokat elárult, majd megjelentek a modellek, akik a legapróbb részletekig magukon viselték a mára nemzetközileg is ismert magyar márka stílusjegyeit.
A bézs, a khaki és fekete árnyalatok között feltűnt a pasztell színek kavalkádja és az élénk zöld is, amelyek erősen magukban hordozták a 2026-os kollekció filozófiai üzenetét. A divatbemutató a Conscious by BCEFW kezdeményezés része, mely a fenntartható márkákat hivatott népszerűsíteni és összefogni. A Nanushka nemcsak természetes anyagok használatával, hanem a kézművesség iránti elhivatottsággal is a fenntartható magyar márkák közé sorolható. A világszerte ismert márka már több nagy divatvárosban is megtalálható, és darabjait számos híresség viselte már.
Filozófia a kifutón
A Nanushka 2026-os tavaszi-nyári kollekciója a Reflections címet kapta. A kollekció esszenciáját az emberi lélek és a metafizikai világ közötti intuitív kapcsolatot adja. Sándor Szandrát Rudolf Steiner osztrák építész és az antropozófia alapítója inspirálta, aki híresen kijelentette: „A szellem sosem létezik anyag nélkül, az anyag sosem létezik szellem nélkül.”
Elsöprő magyar siker: hazai tervező ruháját viselte Shawn Mendes a Sziget nagyszínpadán
A kollekció a spirituális és fizikai világ harmóniáját közvetíti, miközben a rejtett erők gondolatára fókuszál, és a felszín alatti mélyebb rétegeket jeleníti meg, amely forma, textúra és fény által válik láthatóvá. A kollekcióban megjelenő nadrágok, ruhák, kabátok és kiegészítők sokaságát a tervező látogatása a londoni Steiner-házban tovább erősítette, és az egyenes vonalak elutasítása, az élő formák iránti vonzalma inspirálta. A színeket tekintve a Nanushka megtartotta minimalista színvilágát, és a zab árnyalatai mellett a sötét khaki és a földelő mokka is dominált, miközben lágy pasztellek hívták életre a napfelkelte rózsaszínjét és vöröses árnyalatait.
Minden részletében Nanushka
A kollekció a lebegő volumenekre és a szoborszerű, királyi drapériákra épít, melyek a természet organikus szépségét idézik. A kollekcióban kulcsszerepet játszanak a légies, áttetsző anyagok, ugyanis átlátszóságuk felfogja a fényt, az árnyékot és a felületek finom játékát, a tükröződés gondolatát egyszerre szó szerinti és átvitt értelemben is megtestesítve. A márkára jellemző részletek, mint a visszahajtott derékrész, a párnázott váll és a magasra hasított szegélyek, visszatérnek, finoman strukturálva a formát nőies kontrollal.
A boleróujjak friss, kifinomult megközelítést adnak az alkalmi viseletnek, és zökkenőmentesen folytatódnak a felsőruházatban is, ezzel kontrasztot teremtve. A szezon kabátjai új rétegekkel és volumenekkel játszanak: a klasszikus khaki trenchcoat valódi A-vonalú struktúrája mellett rövidített, bőrhatású farmerdzsekik és lágyított gyapjúdarabok jelentek meg a kifutón. Ezek könnyedebb és vastagabb verziókban is elérhetők, időtlen, átmeneti darabokat kínálva.
Sándor Szandra beszámolója
Sándor Szandra a bemutató után mesélt a kollekcióról: „A kollekciót Rudolf Steiner filozófiája ihlette. A sok értékes gondolata közül, ami talán a legjobban megfog engem, az az, hogy a szellem sohasem létezhet anyag nélkül, és az anyag sohasem létezhet szellem nélkül. Ezt a gondolatjátékot próbáltam a ruhákon keresztül tükrözni. Ebben a kollekcióban több printünk, valamint a színvilág is azt próbálta érzékeltetni, ahogy az anyag és a szellem misztikusan találkozik.
Mindezt egy modern kontextusba helyeztük a sziluettek által. A zöld színnek nagyon fontos szerepe volt a kollekcióban, mert az újjászületést jelképezi. Sokat játszottunk a gallérral is, de nem feltétlenül a megszokott helyén, hanem más helyekre pozicionáltuk. Volt, ahol egy farmer derékpántján, vagy a ruhának a mellrészén kapott helyet. Ezek a kedvenc darabjaim, nagyon szeretem őket. Az anyaghasználatot tekintve az anyagok tükrözik a filozófiát. A fényesebb, csillogóbb felületeket ötvöztük az rusztikusabb, mattabb textúrákkal.”
A Nanushkát 2005-ben, Budapesten alapította Sándor Szandra. A márka női- és férfiruhákat, valamint kiegészítőket tervez, gondosan kiválasztott, alacsony környezeti terhelésű anyagokból. A kézművességre, a részletekre és az anyagokra összpontosítva a Nanushka elegáns, modern ruhatárat épít, amely a hagyományos mesterséget ötvözi a kortárs dizájnnal. Az apró tökéletlenségek szépségét ünnepelve a Nanushka a letisztult tervezést és a tudatos kreativitást egyesíti, utazások, innováció és az örökség iránti tisztelet által formált, kifinomult bohém szemlélettel.
Sándor Szandra kreatív irányítása és Baldaszti Péter vezetése alatt a Nanushka olyan divatházzá vált, amely a közép-európai dizájnt a divatipar élvonalába emelte, és ezzel az első ilyen jellegű márkaként írta be magát a történelembe. A márka emelkedett esztétikájának természetes kiterjesztéseként a Nanushka üzletei és kávézói világszerte – Budapesten, Londonban, New Yorkban és Sanghajban – közösségi élményt nyújtanak.
A Nanushka célja, hogy újradefiniálja a luxust, felelősségteljesen és hitelesen, azáltal, hogy az innovációt a kézművességen keresztül valósítja meg, a szépséget funkcióval tölti meg, miközben megtestesíti a Nanushka lényegét: a szellem az anyagon keresztül ragyog.