Bemutatkozott a Nanushka 2026-os tavaszi-nyári kollekciója, a végeredmény a csendes luxus magasiskolája

2025. szeptember 10.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

2025. szeptember 6-án a Budapest Central European Fashion Weeken mutatták be a Nanushka álomszerű új, 2026-os tavaszi-nyári kollekcióját. A légies anyagokból, pasztell színekből és az újdonságnak számító galléros nadrágokból álló kollekcióról Sándor Szandra, a Nanushka tervezője mesélt a GLAMOUR-nak a bemutató után.

A Nanushka 2026-os tavaszi-nyári kollekcióját a márka ikonikus jegyei és néhány friss csavar jellemzi
A Nanushka 2026-os tavaszi-nyári kollekcióját a márka ikonikus jegyei és néhány friss csavar jellemzi
Fotó: HFDA/ Darkroom Productions

A Budapest Central European Fashion Weeken szombati napját megnyitó kollekció varázslatos hangulatot teremtett a közönség számára, akik között több csodálatos Nanushka szettet is felfedeztünk. A kollekció hangulatáról már a zene is sokat elárult, majd megjelentek a modellek, akik a legapróbb részletekig magukon viselték a mára nemzetközileg is ismert magyar márka stílusjegyeit.

A bézs, a khaki és fekete árnyalatok között feltűnt a pasztell színek kavalkádja és az élénk zöld is, amelyek erősen magukban hordozták a 2026-os kollekció filozófiai üzenetét. A divatbemutató a Conscious by BCEFW kezdeményezés része, mely a fenntartható márkákat hivatott népszerűsíteni és összefogni. A Nanushka nemcsak természetes anyagok használatával, hanem a kézművesség iránti elhivatottsággal is a fenntartható magyar márkák közé sorolható. A világszerte ismert márka már több nagy divatvárosban is megtalálható, és darabjait számos híresség viselte már.

Filozófia a kifutón

A Nanushka 2026-os tavaszi-nyári kollekciója a Reflections címet kapta. A kollekció esszenciáját az emberi lélek és a metafizikai világ közötti intuitív kapcsolatot adja. Sándor Szandrát Rudolf Steiner osztrák építész és az antropozófia alapítója inspirálta, aki híresen kijelentette: „A szellem sosem létezik anyag nélkül, az anyag sosem létezik szellem nélkül.”

Elsöprő magyar siker: hazai tervező ruháját viselte Shawn Mendes a Sziget nagyszínpadán

Elsöprő magyar siker: hazai tervező ruháját viselte Shawn Mendes a Sziget nagyszínpadán

A kollekció a spirituális és fizikai világ harmóniáját közvetíti, miközben a rejtett erők gondolatára fókuszál, és a felszín alatti mélyebb rétegeket jeleníti meg, amely forma, textúra és fény által válik láthatóvá. A kollekcióban megjelenő nadrágok, ruhák, kabátok és kiegészítők sokaságát a tervező látogatása a londoni Steiner-házban tovább erősítette, és az egyenes vonalak elutasítása, az élő formák iránti vonzalma inspirálta. A színeket tekintve a Nanushka megtartotta minimalista színvilágát, és a zab árnyalatai mellett a sötét khaki és a földelő mokka is dominált, miközben lágy pasztellek hívták életre a napfelkelte rózsaszínjét és vöröses árnyalatait.

A jellegzetes bézs, fehér és fekete színek mellett a zöld is fontos szerepet kapott a kollekcióban
Fotó: HFDA/ Darkroom Productions

Minden részletében Nanushka

A kollekció a lebegő volumenekre és a szoborszerű, királyi drapériákra épít, melyek a természet organikus szépségét idézik. A kollekcióban kulcsszerepet játszanak a légies, áttetsző anyagok, ugyanis átlátszóságuk felfogja a fényt, az árnyékot és a felületek finom játékát, a tükröződés gondolatát egyszerre szó szerinti és átvitt értelemben is megtestesítve. A márkára jellemző részletek, mint a visszahajtott derékrész, a párnázott váll és a magasra hasított szegélyek, visszatérnek, finoman strukturálva a formát nőies kontrollal.

A boleróujjak friss, kifinomult megközelítést adnak az alkalmi viseletnek, és zökkenőmentesen folytatódnak a felsőruházatban is, ezzel kontrasztot teremtve. A szezon kabátjai új rétegekkel és volumenekkel játszanak: a klasszikus khaki trenchcoat valódi A-vonalú struktúrája mellett rövidített, bőrhatású farmerdzsekik és lágyított gyapjúdarabok jelentek meg a kifutón. Ezek könnyedebb és vastagabb verziókban is elérhetők, időtlen, átmeneti darabokat kínálva.

A Nanushka 2026-os tavaszi-nyári kollekciója játékosan értelmezi újjá a gallérokat is
Fotó: HFDA/ Darkroom Productions

Sándor Szandra beszámolója

Sándor Szandra a bemutató után mesélt a kollekcióról: „A kollekciót Rudolf Steiner filozófiája ihlette. A sok értékes gondolata közül, ami talán a legjobban megfog engem, az az, hogy a szellem sohasem létezhet anyag nélkül, és az anyag sohasem létezhet szellem nélkül. Ezt a gondolatjátékot próbáltam a ruhákon keresztül tükrözni. Ebben a kollekcióban több printünk, valamint a színvilág is azt próbálta érzékeltetni, ahogy az anyag és a szellem misztikusan találkozik.

Mindezt egy modern kontextusba helyeztük a sziluettek által. A zöld színnek nagyon fontos szerepe volt a kollekcióban, mert az újjászületést jelképezi. Sokat játszottunk a gallérral is, de nem feltétlenül a megszokott helyén, hanem más helyekre pozicionáltuk. Volt, ahol egy farmer derékpántján, vagy a ruhának a mellrészén kapott helyet. Ezek a kedvenc darabjaim, nagyon szeretem őket. Az anyaghasználatot tekintve az anyagok tükrözik a filozófiát. A fényesebb, csillogóbb felületeket ötvöztük az rusztikusabb, mattabb textúrákkal.

Sándor Szandra elárulta, hogy a 2026-os kollekciót komoly filozófiai elemek ihlették
Fotó: HFDA/ Darkroom Productions
Könnyed, légies textúrák és finom árnyékok határozzák meg a Nanushka új kollekcióját
Fotó: HFDA/ Darkroom Productions

A Nanushkát 2005-ben, Budapesten alapította Sándor Szandra. A márka női- és férfiruhákat, valamint kiegészítőket tervez, gondosan kiválasztott, alacsony környezeti terhelésű anyagokból. A kézművességre, a részletekre és az anyagokra összpontosítva a Nanushka elegáns, modern ruhatárat épít, amely a hagyományos mesterséget ötvözi a kortárs dizájnnal. Az apró tökéletlenségek szépségét ünnepelve a Nanushka a letisztult tervezést és a tudatos kreativitást egyesíti, utazások, innováció és az örökség iránti tisztelet által formált, kifinomult bohém szemlélettel.

Sándor Szandra kreatív irányítása és Baldaszti Péter vezetése alatt a Nanushka olyan divatházzá vált, amely a közép-európai dizájnt a divatipar élvonalába emelte, és ezzel az első ilyen jellegű márkaként írta be magát a történelembe. A márka emelkedett esztétikájának természetes kiterjesztéseként a Nanushka üzletei és kávézói világszerte – Budapesten, Londonban, New Yorkban és Sanghajban – közösségi élményt nyújtanak.

A Nanushka célja, hogy újradefiniálja a luxust, felelősségteljesen és hitelesen, azáltal, hogy az innovációt a kézművességen keresztül valósítja meg, a szépséget funkcióval tölti meg, miközben megtestesíti a Nanushka lényegét: a szellem az anyagon keresztül ragyog.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Mesébe illő szerelmi történet egy illusztrátor és egy keramikus találkozásáról, ami egy közös vállalkozásban teljesedett ki

glamour plusz ikon Mesébe illő szerelmi történet egy illusztrátor és egy keramikus találkozásáról, ami egy közös vállalkozásban teljesedett ki

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Így segíts egyetlen díszgömbbel másokon idén karácsonykor (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Nincs ajándékötleted? Így lesz a bizonytalanságból tökéletes karácsonyi meglepetés (x)

Friss, szenvedélyes, misztikus: merész Versace illatok ajándékba (x)

Friss, szenvedélyes, misztikus: merész Versace illatok ajándékba (x)