Lecsapott az internetrendőrség! A Benetton márka is nőgyűlölő?

2017. június 7.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Egy ideje kesergünk azon, hogy az interneten, a közösségi oldalakon lassan képtelenség lesz például viccelni, tréfálkozni.

Benetton kampány
Fotó: Instagram

Korábban a gyűlölködők tették tönkre az internetes kommunikációt, akik kéretlenül bárhová odakommenteltek, pusztán csak azért, mert élveztek gyűlölködni, kötekedni. Mostanra annyival színesebb lett a paletta, hogy a gyűlölködők mellett felbukkantak a hiperérzékeny, hipertoleránsok, akik csak és kizárólag úgy képesek bármilyen jelenséget vizsgálni, hogy arra figyelnek csupán, mi lehet a kirekesztő egy posztban, címben, képben, reklámban, bármiben.

Alapesetben az internet óriási lehetőségnek látszott, jobb pillanataiban még most annak látszik valamelyest, arra, hogy növelje a toleranciát az emberekben. Sokféle érdekes és értékes embert, csoportot ismerhetünk meg, szinte bárkivel kapcsolatba léphetünk, csak rajtunk múlik, hogy elszakadjunk a dolgok egyoldalú megismerésétől, az interneten bármilyen kérdésben pro és kontra is tájékozódhatunk. Az elfogadás, a nyitottság azonban vesztésre áll - legalábbis hajlamosak vagyunk azt gondolni, amikor olyan álbotrányokkal találkozunk, mint amilyen most a Benetton egyik Instagram-hirdetése körül tört ki.

Az olasz márka éppen arról volt ismert korábban, hogy még jóval az internet egyenlőségapostolai előtt a tolerancia, és a másság elfogadásának zászlóvivője volt például a reklámjaiban. A Benetton nagyon nyíltan és következetesen vállalta fel a véleményét, és már régóta a legkülönbözőbb származású, bőrszínű, szexuális orientációjú modelleket szerepelteti a hirdetéseiben. Már akkor, amikor ez még nem számított különösképpen menőnek. Erre mi történik most? Kiderül, hogy a Benetton valójában nőgyűlölő, szexista, meg ehhez hasonlók. Hogy miért? Mert a gyerekkollekciójukat három egymásba kapaszkodó kisfiúval hirdette. Nem átallották aláírni, hogy: "Bocsánat hölgyek! Lányok kitiltva". Ezzel máris sikerült felháborodott kommentek tömegét magukra szabadítaniuk: a lányokat nem lehet sehonnan kitiltani, és egyébként is mi van a nemi különbségeket lebontó kollekcióval, ez szexizmus - záporoztak a vádak, sőt még bojkottot is hirdettek a Benetton ellen.

data-instgrm-version="7" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:658px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);"> Sorry ladies. Girls not allowed! #SS17 #Benetton #kids United Colors of Benetton (@benetton) által megosztott bejegyzés, 2017. Jún 2., 03:00 PDT

Azért álljunk meg egy pillanatra! Nem írhatjuk ki, hogy csajparti, mert akkor már diszkriminálunk? Problémát jelent, hogy egy cég a kisfiúknak szánt termékeit kisfiúkkal reklámozza? Ez már szeximus? Valakit tényleg az ilyen reklámok kényszerítenek ócska nemi sztereotípiák eltanulására? Félve kérdezzük, de nem lehet, hogy azok, akik ebben a hirdetésben az elnyomás, a szeximus durva megnyilvánulását látják, azok ugyan látszólag egyenlőség nevében szólalnak fel, de valójában ők maguk is csupán gyűlölködők?

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Nem kell mindenféle címkét magadra aggatni ahhoz, hogy értékes legyél

glamour plusz ikon Nem kell mindenféle címkét magadra aggatni ahhoz, hogy értékes legyél

Így tudsz nyerni a karácsonyi szelfiddel! (x)

Így tudsz nyerni a karácsonyi szelfiddel! (x)

Nem nézed, hanem átéled: ezzel az előadással egy másik világba lépsz be (x)

Nem nézed, hanem átéled: ezzel az előadással egy másik világba lépsz be (x)

Zárd az évet stílusosan – inspiráló kollekcióval vár a CCC (x)

Zárd az évet stílusosan – inspiráló kollekcióval vár a CCC (x)

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)

Stílus, ami körbeér: gyerekkorunk hangulata a New Balance Kids kollekciójában (x)