A körkörös divat hírnöke lesz a Valentino, újragondolják a vintázs fogalmát

2022.június.9.

A divatiparban a legjelentősebb szereplők már felismerték, hogy nagy változásokra van szükség. A Valentino az egyik első nagynevű divatház, ahol az egész működést megpróbálják újragondolni.

A körkörös divat hírnöke lesz a Valentino, újragondolják a vintázs fogalmát
Fotó: Profimedia

Fontos állomásához érkezett a római luxusmárka különleges projektje. A Valentino 2021 októberében indította el a Valentino Vintage névre keresztelt izgalmas kezdeményezését. Ennek lényege az volt, hogy felhívást tettek közzé, amelyben korábbi kollekcióik darabjait keresték. A vintázs Valentino darabok tulajdonosai világszerte négy nagyobb vintázsüzletbe vihették be a saját darabjaikról készült fotókat. Egyedi értékbecslés után egyedi ajánlatokat kaptak, ha elfogadták az ajánlatot, akkor bolti hitel formájában fizették ki őket, amelyet felhasználhattak a városban lévő Valentino üzletben új kollekció vásárlása esetén.

Most elérkezett a projekt második szakasza, és résztvevő vintázs üzletekben, először Milánóban, majd későbbi időpontokban New Yorkban, Tokióban és Los Angelesben is lehetőség lesz a válogatott vintázs Valentino holmik megvásárlására. A divatház archívumával foglalkozó Rómában dolgozó részleg a tervek szerint a jövőben egyre többet foglalkozik majd az ilyen "visszavásárolt" vintázs darabokkal. A projekt harmadik részében iskolákat vonnak majd be a projektbe, hogy a jövő divattervezői eredeti darabokat tanulmányozhassanak majd.

Cameo: 16 elképesztő és ikonikus vendégszereplő sztár divatbemutatók kifutóján

A Valentino hosszú távú terve, hogy a vintázs holmik cseréjét, újrahasznosítását, esetleg javítását is a divatház felügyelje. Ezzel egyrészt emelni kívánják a használt darabok értékét, másrészt erősíteni a márka kapcsolatát a vásárlóikkal.

A körkörös divat irányába tett fontos lépése mellett, a 2022-es év a fenntarthatóbb divat létrehozásának jegyében telik a márkánál. Az idei évtől nem használnak állati szőrmét a kollekciójukhoz, és az alpakagyapjút is elhagyták. Idén dobták piacra az Open for Change sneakereket, amelyeket újrahasznosított anyagokból készítenek. Emellett a Valentino csatlakozott egy olyan programhoz, amely a repülőútjaik ökológiai lábnyomának csökkentését célozza.

Itt az ideje, hogy a divat valódi változásokra szánja el magát, a Valentino jó példát mutat ezekkel a kezdeményezésekkel.

Ez is érdekelhet

Ezek a legnépszerűbb emojik

Ezek a legnépszerűbb emojik

Sztárhírek

Cher elárulta élete legnagyobb tragédiáját: három babáját is elvesztette

Cher elárulta élete legnagyobb tragédiáját: három babáját is elvesztette

G-Életstílus

15 dolog, amivel egy nőnek 30 éves korára rendelkeznie kell

15 dolog, amivel egy nőnek 30 éves korára rendelkeznie kell