Berobbant a magyar ZIA divatmárka és tele vannak tervekkel

2018.november.26.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Csodálatos kreációk, amelyek minden platformon megállják a helyüket. Egyszerűek, de részleteikben különlegesek. Ilyen a ZIA, a márka, ami a high street style vonalat képviseli. A ruhadarabok maximálisan tükrözik tervezőjük, Csizmazia Anett ízlését, igazi időtálló alkotások. Bár a márka rövid múltra tekint vissza, máris hatalmas sikereket ért el, többek közt Budapest Central European Fashion Weeken is részt vettek és a jövőbe is csodás tervekkel tekintenek.

Miért éppen ZIA?
Szerettem volna, hogy a márkában megjelenjen a családi nevem, de nem akartam általános módon úgy, hogy a teljes nevemet viselje. A családban apósomat sokan ZIA-nak becézték az egyetem alatt, innen jött az ötlet, hogy legyen ZIA a márkanév a CsizmaZIA-ból.

Mikor alakult ki a divat iránti szereteted?
Közhelyt elkerülve próbálom mesélni nektek, de gyermekkoromtól. Keresztanyám, és a nagymamám tanár, de sokat varrtak hobbiból. Mamámnak a mai napig megvan a régi, klasszikus varrógépe – még most is szokott ezt-azt varrni-, sokat ültünk mellette unokatesómmal és hallgattuk, ahogyan varr.

Valahogy, valamiért mindig szerettem volna más lenni, picit kitűnni a tömegből, nem elveszni, de mégsem sok lenni. Úgy értem mindezt, hogy például énekeltem kórusban, de sosem voltam szóló énekes, vagy színház kurzusra jártam, de főszerepet sosem játszottam. Nem szeretek a középpontban lenni, vagy reflektorfényben, de az átlagos dolgokat sem szeretem, vagy átlagosnak lenni. Kicsit több lenni, de nem sok.

Számodra mit jelent a high street style?

Nekem azt jelenti, hogy olyan utcai viselet, ami nem hétköznapi, de mégis minden platformon megállhatja a helyét, minőségi anyagokból, precíz összetétel, de mégis hordható, elérhető darab. Egyszerűségével fog meg, de részleteiben különleges. Ilyen miliővel találom ki a ruhákat. Minden darabot hordok, kipróbálom, hogy milyen viselni. Nem követem a fast fashion divatot, de igyekszem gyorsan reagálni rá, hogy a vásárlók a trendnek megfelelve érezzék magukat. De például nálam nem feltétlenül lehet kapni állatmintást idén, mert most az a divat. Viszont ingruhákat több stílusban, azt igen, amit kiegészítőkkel végtelenségig lehet variálni. Fontos, hogy olyan darabokat találnak nálam a vásárlók, amiket évekig tudnak hordani, nem megy ki a divatból, de mégsem átlagos darab. Szeretném, ha kicsit a ZIA darabokkal el tudnám érni azt, hogy ne vegyenek minden héten fast fashion ruhadarabot az emberek, hanem inkább 1-3 olyan klassz alapdarab ruhát, amit igazán ki tudnak használni.

Hogyan születik meg egy-egy általad tervezett kreáció?
A márka teljesen azt tükrözi, ami én vagyok, amilyen ruhákat én szeretek hordani. Az egyszerűséget gondolom tovább egy kis pikantériával, hogy több legyen, mint az átlag, de ne sokkal több. Az egyszerűségben hiszek. Sokat dolgozom egyszínű anyagokkal, de ha beleszeretek egy-egy mintába, akkor abból könnyen lesz például egy kimonó, amiből négy kollekciót árultam ki, nagyon sikeres volt. Sokszor 1-1 ruha nem mutat a vállfán, de ha felveszi a vásárló akkor látja igazán, hogy mennyire jól áll, szinte életre kel rajta az a ruhadarab, amit a vállfán látva nem is gondolt volna, hogy milyen klassz. Nem szeretem sem a túl nőies dolgokat, sem a túl pasisakat. A márka nem maszkulin, de nem is csajos kategória. Így a ruhák is ezt a stílust képviselik.

Nem csak szezonálisan vannak, lesznek kollekciók, hanem van egy állandó kollekció, a ZIA // statement, ezek a signature darabok egész évben kaphatóak.

Leginkább kiket céloz meg a márka?
Korosztályban nincsen szűrő, életstílusban az olyan nőket, lányokat szólítom meg, akik igyekeznek kerülni a fast fashiont, de gyorsan reagálva arra, választanak olyan darabokat, ami időtálló, de mégsem klasszikusan átlagos darabok.

Hogyan telik egy átlagos nap a ZIA üzletében?
Nagyon szeretek a vásárlókkal találkozni, látni, hogyan áll rajtuk 1-1 darab, beszélgetni velük, hogy kik ők, mitől lettek #ZIAsquad tagok. Ha pedig éppen nincs bent vásárló, akkor rendezgetem a ruhákat, pakolászok, vagy e-mailre válaszolok, mindig van mit csinálni, mindig van egy következő cél, feladat, ez egy never ending story.

Mik a jövőbeli elképzeléseid, milyen újdonságok várhatóak a ZIA-tól?
Nagyon gyorsan ment el a ZIA első egy éve, rengeteg minden történt velünk nagyon rövid idő alatt – egy külföldi koncept store-ban is árulják nagyon sikeresen a ZIA ruhákat, két nemzetközi márkával volt országos együttműködésünk, két nemzetközi divatmagazin írt rólunk külföldi nyomtatott számokban, új showroomba költöztünk, részt vettünk a Budapest Central European Fashion Weeken, két nagyon szuper hazai designer üzletben is találkozhattok már a ZIA-val.

Nézd meg a ZIA kollekcióit, és vásárolj a márka honalpján!

Emellett tervben van, hogy még több divatbemutatón részt vegyünk, hogy találkozhassak személyesen is más márkákkal, óriási élmény egy-egy ilyen közös munka és a vásárlókkal is még kézzelfoghatóbb legyen a kapcsolatunk.

Tárgyalás alatt van még néhány külföldi showroom, ahol kaphatóak lesznek valószínűleg a ZIA darabok. Emellett, amit már nagyon várok, hogy jövőre szeretném bemutatni a ZIA kapszula kollekcióját, ami egy nagyon különleges printelt anyagból készül. Emellett elkezdek dolgozni újrahasznosított alapanyagból is 2019-ben, amit igyekszek több és több ruhában használni majd.Készülök jövőre olyan statement ZIA kiegészítőkkel, amiket eddig nem lehetett kapni, de ezekről részletesebben majd jövőre! 

Nyul Debóra

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Megérkezett a vajköröm, a tavasz legelragadóbb szépségtrendje

Megérkezett a vajköröm, a tavasz legelragadóbb szépségtrendje

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője