Exkluzív helyszíneken mutatnak be a luxusdivat nagyjai

2022.április.24.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Most, hogy 2 év után véget ért a pandémia - a világ nagy részén - itt az ideje, hogy talán helyreálljon a “rend” és a luxusdivat nagyjai exkluzívabbnál exkluzívabb helyszínekre repítsék Resort, Cruise vagy Haute Couture kapszulabemutatóikat.

Exkluzív helyszíneken mutatnak be a luxusdivat nagyjai
Fotó: Getty Images

A show-k háttere így már nem egy digitális fal vagy extravagáns kifutó lesz, ami kigészíti a kollekciót, hanem a város, amely megihlette és inspirálta a ruhákat. Természetesen ilyenkor nemcsak a kollekció darabjai, hanem az útiél is a figyelem középpontjába kerül.

Fotó: Getty Images

A pandémia előtt már számos alkalommal kerültek megrendezésre divatbemutatók exkluzív, külföldi helyszíneken, a szokásos, London, New York, Párizs és Milánó divatheteken kívül. Emlékezzünk csak a Karl Lagerfeld által tervezett Fendi kollekcióra, amit 2007-ben a Kínai nagy falon mutattak be vagy a 2018-as Dior Resort bemutatóra, amit Los Angelesben tartottak. Vagy arra a 2014-es Chanel Metiérs d’ Art bemutatóra, ami ródeó témájához illően a Dallas Fair Parkban, Texasban került megrendezésre. De a Moschino is felejthetetlen élmény lehetett a meghívottak számára, amikor a 2020-as resort show a Universal Studiosban kerül megrendezésre Los Angelesben. A bemutatók után a szezon legnépszerűbb úticéljai között tartották számon a helyszíneket és hatalmas népszerűségnek örvendtek az adott országok.

Felejthetetlen Chanel bemutatók, amit Karl Lagerfeld zsenialitásának köszönhettünk

Felejthetetlen Chanel bemutatók, amit Karl Lagerfeld zsenialitásának köszönhettünk

Azokat a divatbemutatókat, amelyek exkluzív helyszínen kerülnek megrendezésre egy-egy kollekció bemutatása céljából, úgy hívjuk, hogy “destination fashion show”, magyarra fordítva célállomás bemutató.

Ezeken a bemutatókon az utazásainkhoz kaphatunk inspirációt. Ilyenkor kapszulakollekciók kerülnek a kifutóra az utazásokhoz passzoló ruha, cipő és táskatrendek előrevetítésével, miközben a show helyszíne felhívja a figyelmet az adott országra, hogy az minél népszerűbb legyen a tursiták körében.

Fotó: Getty Images

A kollekciók kisebbek, mint egy ready-to-wear bemutató alkalmával, de sokkal látványosabbak és főleg statement darabokból állnak.

Fontos része ezeknek a bemutatóknak, hogy csak meghívottak jelenhetnek meg, a helyszínre juttatásukról pedig az adott divatház gondoskodik. Ettől még exkluzívabb hatást keltenek és még többen fognak érdeklődni a márka iránt.

Egy Versaille-ban bemutatott Chanel Resort kollekció után, aki csak tudta, meglátogatta a híres francia várost. Ha a Louis Vuitton a brazil fővárosban, Rio de Janeiro-ban mutatja be egy kollekcióját, akkor még az is szívesen utazik oda, akinek eszébe sem jutott Louis Vuitton bemutatót nézni. A divat, mint általában, tudatosan vagy tudattalanul befolyásolja azokat a döntésinket is, amelyek a célállomásainkat illetik, ha nyaralásról van szó.

Fotó: Getty Images

Az ilyen jellegű bemutatókkal viszont egy probléma van, ami most talán még jobban fel is fogja kelteni a média és az emberek figyelmét, az pedig a bemutatók környezetre gyakorolt hatása. A célállomáson rendezett bemutatókra meghívott vendégek a világ minden tájáról érkeznek, természetesen többségében repülővel. A Business of Fashion cikkében már a “flightshaming” kifejezés is megjelent, ami a repülőutak környezetre gyakorolt rossz hatásai miatti megalázás. Az ilyen bemutatókra meghívottak valószínűleg nem egy olyan ruhadarabbal rendelkeznek, ami még soha vagy csak egyszer - a bemutató alkalmával - volt rajtuk és a bemutatót látva valószínűleg még több olyan darabot fognak beszerezni, amelyet csak utazásaik alkalmával fognak viselni, hétköznapjaikon nem. Ez nem túl környezettudatos vagy fenntartható, de ez egyrészt nem mindenkire igaz, másrészt a luxusmárkák nagy része már figyel arra, hogy milyen alapanyag felhasználásával és mennyire etikusan készíti el darabjait.

Fotó: Getty Images

Idén újra visszatérnek a desztinációs bemutatók, így április 29-től egészen július 8-ig különböző időpontokba, exkluzív helyszínekről jelentkeznek majd be a luxusmárkák, hogy bemutassák legújabb resort, cruise, férfi, női, illetve haute couture kollekcióikat.

Nézd meg a listát, hogy melyik márka mikor és hol mutatja be a kollekcióját:

Pucci Resort 2023, április 29., Capri, Olaszország

Dior Pre-Fall 2022 női kollekció, április 30., Szöul, Dél-Korea

Chanel Cruise 2023, május 5., Monaco

Louis Vuitton Cruise 2023 női kollekció, május 12., San Diego, Amerikai Egyesült Államok

Gucci Resort 2023, május 16., Puglia, Olaszország

Dior 2023 tavasz, férfikollekció, május 19., Los Angeles, Amerikai Egyesült Államok

Balenciaga 2023 tavasz, május 22., New York, Amerikai Egyesült Államok

Chanel Metiers d’Art, június 7., Firenze, Olaszország

Dior Cruise 2023, június 16., Sevilla, Spanyolország

Max Mara Resort 2023, június 28., Lisszabon, Portugália

Valentino Fall 2022 Haute Couture, július 8., Róma, Olaszország

Mi szívesen elutaznánk néhány helyszínre. Te melyik bemutatón lennél ott?

Szerző: Pongrácz Dóra

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Az 54 éves Cate Blanchett istennőként tündököl a Vogue címlapján

Az 54 éves Cate Blanchett istennőként tündököl a Vogue címlapján

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője