Exkluzív interjú a Magyar Divat & Design Ügynökség mentoráltjaival

Szponzorált tartalom

2020.december.11.

Újabb öt divattervező kapott lehetőséget arra, hogy hazai szakemberektől sajátítsa el a márkaépítéshez és fejlesztéshez szükséges elméleti ismereteket. A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által indított mentorprogram célja, hogy átadja azt a tudást, amely nélkülözhetetlen egy sikeres brand építéséhez. A program végén a nemzetközi szakemberek döntése alapján a legjobban teljesítő márkák folytathatják az MDDÜ és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös nemzetközi mentorprogramját.

Exkluzív interjú a Magyar Divat & Design Ügynökség mentoráltjaival
Fotó: HFDA / The Sparkle Content

A programban résztvevő designerek – Borbala, OST Konzept, PHILOMÉN, Vengru, VIKTORIAVARGA Budapest – egytől egyig olyan tehetségek, akiknek a neve már ismerősen csenghet a hazai divatrajongók körében. Ezúttal azzal kapcsolatban tettünk fel nekik kérdéseket, hogy miért jelentkeztek a programba, mik az eddigi tapasztalataik és jövőbeli terveik a márkájukat illetően. Olvassátok el a mentoráltakkal készített interjút és ismerjétek meg őket közelebbről!

Miért jelentkeztél a mentorprogramba, miben szeretnél fejlődni?

OST Konzept: Az első évek tapasztalataival a hátunk mögött, időszerűvé vált a márka újragondolása, rebranding-je, a koronavírus éve pedig mintha erre ösztökélt volna minket. Az OSTKONZEPT nemzetközi piacralépésre való felkészülésben várunk segítséget a HFDA mentorprogramjától – mondja az OST KONZEPT tervezőpárosa, Sasvári Áron és Lantos Olivér, akik eddig a branding workshopot és a személyes beszélgetéseket találták különösen hasznosnak a program során.

Fotó: HFDA / The Sparkle Content

Vengru: A Vengru márkát ketten alapítottuk 2017-ben. Mindketten tervezőkként végeztük az egyetemi tanulmányainkat, majd egy ruhaipari cégnél dolgoztunk. Bár beleláttunk egy divatcég működésébe és követtük a termékek útját a tervezéstől, a gyártáson keresztül egészen az értékesítésig, egy márka felépítéséhez viszont üzleti szemléletmódra is szükség van, ezen a téren mindenképp fejlődést várunk. Emellett még az egyik legfontosabb terület a PR és marketing, amely területeken szintén előrelépésre számítunk. Mivel eddig csak a magyar piacra koncentráltunk, a mentorprogram segítségével célunk becsatlakozni a nemzetközi divatipar vérkeringésébe – fejti ki a márka tervezőpárosa, Szögi-Csomány Boglárka és Faragó Tamás, akik a workshopok során sok területen kaptak új és hasznos információkat valamint megerősítést, hogy jó irányba halad a brandjük.

Mik az eddigi tapasztalatok? Melyik workshopot tartod a leghasznosabbnak?

VARGAVIKTORIA: Intenzív, és egyértelműen a hasznomra válik, a különböző területek legjobb szakemberei mondják el a véleményüket és osztják meg tapasztalataikat, tudásaikat velünk. Számomra a márkaépítés, a sales és a PR-kommunikáció téma köré csoportosult workshopok voltak eddig a leghasznosabbak – mondja a korábban teniszjátékosként és pénzügyi szakemberként tevékenykedő tervező, aki leginkább a külföldi megjelenési lehetőségek reményében jelentkezett a mentorprogramra.

Fotó: HFDA / The Sparkle Content

Philomen: Ami eddig ösztönösen, és jó ráérző képességgel működött a Philoménnél, az a mentorprogram által még tudatosabb irányvonalat kapott. A brandstratégia workshop végeztével érezhető volt, hogy a márka még konzisztensebbé és önazonosabbá vált. Nehéz bármit kiemelni, mert minden workshop egymásra épül, de például a marketing és kommunikációs workshopok során többször volt részem "aha!" élményben – jegyzi meg a tervező, Csabai Zita, aki szuper lehetőséget lát a mentorprogramban arra, hogy professzionálisabb szintre emelje eco-márkáját.

Fotó: HFDA / The Sparkle Content

Mik a jövőbeli terveid, hol látod a márkát 5 év múlva?

BORBALA: A Borbala egy nagyon nyitott, folyamatosan alakuló márka. A jövőben még nagyobb hangsúlyt szeretnék fektetni a közösségépítésre. A koronavírus is megmutatta mennyire törékenyek az offline workshopok, így szeretnék egy online, akár globális közösséget is összehozni, ahol bárki kreatív lehet és saját kezébe veheti a gardróbját. Az upcycling több is, lehet, mint egy kézműves foglalkozás. Lehet egy egész vilagnézet, életstílus amely segíthet egy befogadóbb és fenntarthatóbb divatipar felé haladni. Ehhez szeretnék inspirációt, biztatást és gyakorlati tippeket nyújtani – meséli Ferencz Borbála, aki azt is megosztotta velünk, milyen nagyszerű mentoraik vannak, akik a legrendhagyóbb kérdésekre is naprakész gyakorlati tanáccsal szolgálnak elsősorban a branding és a marketing területén.

Fotó: HFDA / The Sparkle Content

Vengru: Szeretnénk, ha a márka hazánkban és nemzetközileg is sikereket érne el. Mikro vállalkozásból közepes méretű vállalkozássá fejlődik, ezzel számos munkahelyet teremt a hazai divatipari szektorban – mondta a jövőbeli elképzeléseikről a tervezőpáros.

Fotó: HFDA / The Sparkle Content

Ez is érdekelhet

Erotikus masszázs: itt találhatók a nők és a férfiak erogén zónái

Erotikus masszázs: itt találhatók a nők és a férfiak erogén zónái

GLAMOUR Horoszkóp

Muszáj kiállnod magadért! - Egymondatos horoszkóp: április 20.

Muszáj kiállnod magadért! - Egymondatos horoszkóp: április 20.

GLAMOUR Horoszkóp

Stílushoroszkóp: ami nem hiányozhat az Oroszlán ruhatárából

Stílushoroszkóp: ami nem hiányozhat az Oroszlán ruhatárából