Rúdtánc és pilates szerelmesei figyelem: Így hoz új színt a FANNA a sportruhák világába

2025. január 27.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A divatvilágban egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság, de a FANNA még ezen belül is úttörő szerepet játszik. Ez az első olyan magyar márka, amely kifejezetten designer rúdtánc és sportruházatot kínál, anyaghasználatukból adódóan pedig a tudatos életmódot népszerűsítik. A kollekciók darabjai egytől-egyig fenntartható anyagokból készülnek, melyekben halászháló és szőnyeghulladék kerül felhasználásra.

FANNA pilates kollekció 2
A FANNA polewear fenntartható pilates és rúdtáncruha márka nemet mond a pazarlásra és a környezetszennyezésre
Fotó: Courtesy of FANNA

A FANNA polewear fenntartható pilates és rúdtáncruha nem csak a sportolók, de a fenntarthatóságot és tudatosságot előtérbe helyező vásárlók számára is vonzó alternatíva. A márka köré épült közösség ma már több mint 40 ezer követőt számlál, akik osztoznak a márka értékeiben, és eddig több mint 1778 kilogramm hulladéktól mentették meg a környezetet.

Szenvedélyből siker: Nagy Fanny története

A FANNA alapítója, Nagy Fanny, Veresegyházról indította el vállalkozását. Bár nem nyert felvételt a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre, autodidakta módon sajátította el a szabás-varrás mesterségét. Elsőként bőrből készült táskákat és ruhákat tervezett, amelyeket budapesti dizájner üzletekben árusított. A sport iránti szenvedélye és az általa megismert közösség inspirálta, hogy 2021-ben új irányt vegyen: a rúdtánc világát választotta vállalkozása alapjául, és megszületett a FANNA márka.

A FANNA legkeresettebb terméke, az X-top, a funkcionalitás és esztétika tökéletes kombinációját kínálja
Fotó: Courtesy of FANNA

Megkérdeztük Fannyt, milyen tanácsot adna azoknak, akik hozzá hasonlóan vállalkozásalapításon gondolkodnak: „Ha egy saját vállalkozás a cél, mint nálam, én mindig is úgy álltam hozzá, hogy nagy dolgot szeretnék létrehozni, és nagy hatást gyakorolni pozitív értelemben a világra. De szerintem tök rendben van, ha valaki egy csodás szakember szeretne lenni és alkotni, nagy szükség van rájuk a világban! Ha valakinek hasonló a víziója mint nekem volt, és tiszta szívből hiszi, hogy meg tudja csinálni, és ezért hajlandó rengeteg áldozatot meghozni, akkor vágjon bele!"

A bőrre rajzolt történetek – Csörgő Anna útja a tetoválóművészet világában

A bőrre rajzolt történetek – Csörgő Anna útja a tetoválóművészet világában

Fanny az első rúdtáncosoknak dedikált kollekciók után saját maga építette fel webshopját, amely mára több ezer vásárlót szolgál ki. „Nem is lenne FANNA, ha nem kezdem el ezt a csodás sportot, amit mindenkinek szívből ajánlok. A mai napig a fő célcsoportunk a rúdtáncosok, akik csodálatos emberek, sokat tanulok a közösségünktől. Modern szemléletűek és hálásak, hogy vagyunk. Mi pedig még hálásabbak vagyunk, hogy ők vannak."

Nagy Fanny, a FANNA polewear márka alapítója
Fotó: Courtesy of FANNA

„Sok újdonság van kilátásban: nagyobb marketplace indul, együttműködünk pilates stúdiókkal, és közös activewear kollekciót is tervezünk. Tervben van több kiegészítő, valamint a FANNA PRE-LOVED menüpont elindítása. Újabb termékeket szeretnénk készíteni hulladékanyagok felhasználásával, és folyamatosan kutatjuk az ehhez szükséges technikákat. Idén legalább két kisebb kollekciót mutatunk be, fejlesztjük a vizuális tartalmainkat, és ismét dolgozunk biopamuttal, valamint deadstock és újrahasznosított anyagokkal." - mesélt Fanny a jövőbeli terveket illetően.

Fenntarthatóság és közösségépítés kéz a kézben

Évente 80-100 milliárd új ruhadarab kerül gyártásra, amelyek többnyire szintetikus anyagok felhasználásával készülnek. A fast fashion modell nemcsak a környezetre, hanem az etikus munkakörülményekre is súlyos terhet ró. A ruházati ipar a globális szén-dioxid-kibocsátás 10%-áért felelős, ami több, mint az összes nemzetközi repülőjárat és tengeri szállítás együttvéve.

Tavaly nyáron a kínálat Pilates kollekcióval bővült, amely a női erőt és a nyugalmat helyezi a középpontba
Fotó: Courtesy of FANNA

A fiatalabb generációk azonban reményt adnak a változásra. A Z és alfa generáció tagjai egyre nagyobb számban választanak fenntartható termékeket, még akkor is, ha azok magasabb áron érhetők el. Az elmúlt években a tudatosság és nyitottság a fenntartható márkák iránt látványosan növekedett. Ebben a folyamatban a FANNA kiemelt szerepet tölt be, bizonyítva, hogy a fenntartható divat nem csupán egy átmeneti irányzat, hanem a jövőnk alapvető része.

Sport és PMS: Mutatunk néhány alapszabályt, hogy egyszerűbbek legyenek a mindennapjaid Glamour

Sport és PMS: Mutatunk néhány alapszabályt, hogy egyszerűbbek legyenek a mindennapjaid Glamour

A FANNA-nak már a kezdetekben is jól körülhatárolt értékei voltak, úgy mint a fenntarthatóság, az etikus munkakörülmények biztosítása és a közösség fontossága. „Nagyon fontos ez számomra, és hálás vagyok a közösségünkért. Szeretnénk a jövőben eseményeket is szervezni, hogy még könnyebben kapcsolódhassunk egymáshoz. A közösséghez tartozás mindig is fontos volt, és a jövőben talán még nagyobb szerepet kap. Ma már tudjuk, hogy az egészségtudatos életmódban – a sport és táplálkozás mellett – a közösség is kulcsfontosságú a hosszú, boldog élethez.” – mesélte Fanny.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Reneszánszukat élik a pláza-márkák

glamour plusz ikon Reneszánszukat élik a pláza-márkák

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

A tested így kér segítséget: összegyűjtöttük a leggyakoribb stressztüneteket (x)

A tested így kér segítséget: összegyűjtöttük a leggyakoribb stressztüneteket (x)

Állandó fáradtság? Ezt olvasd el, ha már a pihenés sem segít (x)

Állandó fáradtság? Ezt olvasd el, ha már a pihenés sem segít (x)

Ilyen hidratáló krémeket használj, ha száraz a bőröd (x)

Ilyen hidratáló krémeket használj, ha száraz a bőröd (x)

Nem gondoltuk volna: ezek a kozmetikumok árthatnak az egészségnek (x)

Nem gondoltuk volna: ezek a kozmetikumok árthatnak az egészségnek (x)