Fesztiválra vagy csak úgy – ismerd meg a Pleasure is Pretty vagány, tarka darabjait

2021.július.12.

Kovács Adri márkája 2010-ben született, 2012 óta pedig darabjai fontos részei a Lollipop Factory Budapest kínálatának. Kezdetben ékszerek kerültek ki a kezei közül, az eltelt évek során pedig sokféle ruhadarabot, kiegészítőt is tervezett és gyártott. Ezek közül a látványos színekben, anyagokban pompázó övtáskák a legikonikusabbak, de az ezek mögötti egyedi, 80, 90-es évekért rajongó szemlélet áthat minden fülbevalót, pulcsit és kalapot is. Adrival trendekről, inspirációról, a terveiről és az egyszemélyes márkavezetés mindennapjairól beszélgettünk.

Hogyan kezdtél ruha és kiegészítő készítéssel foglalkozni? Hogy született meg a márka?

Már egész kicsiként nyilvánvaló volt, hogy más az ízlésem, mint a legtöbb kortársamnak. Apukám szerint mindig a legfurább dolgok tetszettek meg. Anyukám ráadásul nagyon menő ruhákat varrt nekem a 90-es években, a legtutibb mintás anyagokból. Aztán később tinikoromban nagyon meguntam, hogy sosem találok az ízlésemnek megfelelő dolgokat a boltok kínálatában és elkezdtem – először – ékszereket készíteni magamnak. Jópár évvel később, 2010-ben megvettem az első varrógépemet, amin elkezdtem egyedül kísérletezgetni. Ebből nőtte ki magát szépen lassan a márkám, amit az akkori kedvenc tech house albumomról neveztem el. Aztán elvégeztem a Modell Divatiskolában a szabó szakot, majd a bőrdíszművest is, hogy szakmailag is a helyére kerüljön minden.

Mi inspirál?

A színekkel való játék a fő mozgatórugóm, de szerencsére nagyon sok minden más is inspirál. Például imádok anyagokra vadászni. Amerre járok, mindenhol benézek a textiles boltokba. Kedvenceim az évek óta beragadt, különleges darabok, amik senkinek sem kellenek. Az anyaggyűjteményem alapján aztán beindul a fantáziám és megszületnek a tervek. A műhelyben eltöltött idő nagyon feltölt, minden nap örömmel lépek be az anyagok és a gépek közé. Úgy érzem, hogy végtelen lehetőségem van és izgalmas megtalálni azokat a kombinációkat, amik aztán rajtam kívül még sokaknak tetszeni fognak. Az egyik legjobb érzés, amikor jönnek a vásárlók és látom, hogy szeretik a dolgaimat. Nekem vannak a legmenőbb törzsvásárlóim, öröm nekik – is - tervezni! És a termékeimet látva gondolom nem árulok el titkot: a nyolcvanas és kilencvenes évek popkultúrája mély nyomokat hagyott bennem, mindig visszaköszön a darabjaimon.

Mennyire hatnak rád az aktuális trendek? Mit gondolsz a trendkövetésől, az aktuális divatról?

Sosem volt célom a trendkövetés, de nem vagyok az, aki csak azért nem csinál valamit, mert az éppen divatos. Szóval szoktak lenni termékeim, amik épp a saját ízlésem és a legújabb divat keresztmetszetében állnak. Hogy épp mit készítek, az leginkább az aktuális "kattanásaimtól" függ. Mindig van valami, ami épp izgatja a fantáziámat és meg akarom valósítani.

A gondolkodás nélküli trendkövetést nem tartom jó dolognak. Mindenkinek kell, hogy legyen saját stílusa. A megjelenéseddel tök jól ki tudod fejezni magadat, ha akarod. Persze azokkal sincs baj, akiket hidegen hagy az egész öltözködés kérdés. Viszont, ha jól akarsz kinézni és jól akarod érezni magadat a ruháidban, nem az a kulcs, hogy mindig lecseréled a gardróbot a legfrissebb divatdarabokra. Bátornak és nyitottnak kell lenni, kísérletezni kell és nem csak rábólintani arra, amit az arcodba tolnak és unásig hájpolnak.

Hogyan állítod össze a termékpalettádat? Milyen darabjaid vannak mostanában?

Folyamatosan frissül a paletta. Ritkán készítek kollekciókat, inkább egy nagy flow az egész, ami mindig igazodik az adott évszakhoz. Folyton vannak újabb ötletek, újabb termékek, és persze mindig szeretek a vásárlók kedvére tenni és a korábbi, nagyon kedvelt darabokból is újra meg újra készíteni. Jelenleg övtáskák, halászsapkák és pólók készülnek, mert ezeket most nagyon keresi mindenki, a kúl fesztiválos outfitekhez.

Hogy születik meg egy-egy termék? Egyedül dolgozol az egész folyamat során?

Egy új termék születésének folyamata úgy néz ki, hogy kis cetlikre firkálom az ötleteimet, amit előbb vagy utóbb a szabásminta-készítés követ, majd megcsinálom a tesztpéldányt. Ha valami nem oké, akkor módosítok a mintán, és így tovább, egészen addig, amíg tökéletesnek nem érzem. Ezután végre élesben, a kiválasztott anyagból megcsinálom a kész terméket. Igyekszem mindig a műhelyben már eleve fellelhető anyagokkal tervezni.

Minden folyamatot, munkát én csinálok, az anyagbeszerzéstől kezdve a szabáson, varráson át a fotózásig és a közösségi média felületek kezeléséig, levelek megválaszolásáig. Elég fárasztó mindennek megfelelni, mindent átlátni és jól csinálni. De a nehézségek és a kellemetlen időszakok ellenére ez az én kis világom és jó benne létezni.

Mit gondolsz a fenntarthatóságról? Mennyire tartod szem előtt a környezettudatosságot a Pleasure is Pretty mindennapjaiban?

A fenntarthatóság nagyon fontos számomra. A magánéletben persze sokkal rugalmasabban tudom ezt kezelni, mert egyre több a környezettudatos alternatíva. Ez egy olyan téma, amiről nagyon hosszasan lehetne beszélgetni és sok esetben nem is olyan egyértelmű, hogy melyik a fenntarthatóbb választás. Az viszont szuper, hogy egyre többen foglalkoznak a kérdéssel szerte a világon és így gyorsabban jöhetünk rá arra, hogy mi a jó irány.

Ami a márkámat illeti, rengeteg dolog van, amire figyelek. Például engem érzelmi szálak fűznek az általam használt anyagokhoz és eszközökhöz, így mindig is egyértelmű volt számomra, hogy minden szabási hulladékot igyekszek felhasználni. Ha nekem nem sikerül, akkor elteszem, hogy majd hátha valaki más fel tudja. Jópár termékem készült már egy másik termék maradékából és szeretném még erősíteni ezt a vonalat! A pazarlás nálam lelkiismereti kérdés is. Az eszközeimet, gépeimet óvom, hogy minél tovább ki tudjanak szolgálni. Arra is figyelek, hogy természetes fénynél dolgozzak a nap nagy részében és csak akkor kapcsoljak lámpát, ha muszáj. Nagy öröm számomra, hogy a ház, amiben a műhelyem van, napelemmel van felszerelve és az egész éves fogyasztást fedezi a napenergia. Legtöbbször gyalog és tömegközlekedéssel intézem az anyagbeszerzést, áruszállítást és egyéb ügyeket, de persze vannak azok a méretek és súlyok, amiknél már nélkülözhetetlen az autós megoldás. A csomagolás tekintetében nagy százalékban általam újrahasznosított anyagokat vagy papírzacskókat használok. És hát minél közelebbről igyekszek mindent beszerezni, amire szükségem van.

Hol lehet most tőled vásárolni?

Közvetlenül tőlem lehet megrendelni a darabokat e-mailben, illetve személyesen a Lollipop Factory Budapestben vásárolható meg a kínálatom egy része. Néha vásárokon is találkozhattok velem. Remélem hamarosan a webshopom elkészítésére is tudok majd energiát szakítani!

Milyen irányba szeretnél haladni? Mik a céljaid, terveid a márkával?

Rövidebb távra előre tekintve szeretnék időt szakítani extrább, összetettebb termékek tervezésére is, amikből csak egy vagy néhány darab készülne! Szeretnék egyre nagyobb százalékban környezetbarát alapanyagokat használni, persze a márka esszenciáját el nem veszítve. A folyamatos fejlődés és megújulás mindig célom volt és lesz. Tök jó lenne 80 évesen is izgalmas dolgokat csinálni! Később majd szívesen átadnám a felhalmozott tudást másoknak is, mert kézzel dolgozni, alkotni felemelő dolog és ezt jó lenne, ha minél többen megtapasztalnák az életben!

Szerző: Dózsa Kamilla

Ez is érdekelhet

10+1 para konspirációs elméletes film: ha vágynál egy kis extra gyomoridegre

10+1 para konspirációs elméletes film: ha vágynál egy kis extra gyomoridegre

Sztárhírek

8 sztár, aki szembenézett a szülés utáni depresszióval

8 sztár, aki szembenézett a szülés utáni depresszióval

Sztárhírek

Reese Witherspoon otthona egy álom, lesd el ezeket az apró lakberendezési trükköket tőle

Reese Witherspoon otthona egy álom, lesd el ezeket az apró lakberendezési trükköket tőle