18+

Felnőtt tartalom

Elmúltál már 18 éves? Ezen az oldalon felnőtt tartalom található!

Gyász - Divatba hozta a monokinit, a tangát, habzsolta az életet - Fiorucci halott

2015.július.21.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Elio Fiorucci egyike azoknak a divattörténeti legendáknak, akik ugyan egy korszak emblematikus figuráinak számítottak, de mára kissé feledésbe merültek.

Elio Fiorucci 1935 - 2015
Elio Fiorucci 1935 - 2015
Fotó: Northfoto

Pedig! Elio tényleg nem egy "futottak még"-kategóriába sorolható dizájner, a 70-es és a 80-as évek első felének öltözködésére óriási hatással volt a milánói születésű tervező. Egy időben egyértelműen a legmenőbb olasz márkának számított a Fiorucci. Londonban, New Yorkban legendásan bohém üzleteikben megfordult a sztárvilág, maga tervező pedig olyan hírességek cimborája volt, mint Andy Warhol, vagy a nagy Jagger-klán. Később a fiatal Madonna egyik első stílustanácsadója volt.

Elio Fiorucci divatcsaládból származott, édesapjának jól menő cipőüzlete volt, ő maga is először kereskedőként tevékenykedett a 60-as évek első felében, majd vintázs hangulatú, keleties stílusú ruháit dobta piacra és szinte azonnal sikert aratott.

Egy Fiorucci look a 70-es évek közepéről
Fotó: RexFeatures/PuzzlePix

Az igazi őrület azonban a 70-es években tört ki, a tervező nagyon ráérzett a korhangulatra, újra divatba hozta a leopárdmintát, keleties stílusú kabátjait imádták a nők. A diszkókorszak divattervezője volt, aki már a hirdetéseivel is megalapozta az újhullám ízlését. Ő maga a korszak leghíresebb klubjának, a Studio 54-nek szinte bentlakásos látogatója volt.

Bohém és szexi, Fiorucci a 70-es években
Fotó: RexFeatures/PuzzlePix
Fiorucci nemcsak a keleties motívumokat, hanem a fiús, nőies divatot is szerette vegyíteni
Fotó: RexFeatures/PuzzlePix

Igazi olaszként habzsolta az életet, imádta a nőket, így nem véletlen, hogy a furcsa diszkós hirdetései mellett azzal keltett feltűnést, hogy a kampányaiban előszeretettel szerepeltetett meztelen, alig felöltöztetett modelleket. Rendre betiltott reklámjainak köszönhető, hogy a 70-es évekre a brazil viseletek közül szép lassan elterjedt és világszerte divatba jött a monokini és a tanga.

Fiorucci divatba hozta a brazilos tengerparti ruházkodást, felül semmi
Monokini, tanga - Fiorucci meglátta a lehetőséget, és új őrületet teremtett

A Fiorucci életigenlő, bohém és szexi márka volt, a fénykorában talán az egyik legnagyobb. A 90-es évek már nem az olasz dizejnerről szóltak, de kampányaival, vizuális megjelenésével, vagy a lycra beemelésével a high street divatba máig hatással van a fiatalabb generációkra. Galliano, Gaultier mind-mind mesterükként tisztelték a most 80 évesen elhunyt legendás divattervezőt. Isten nyugosztaljon Elio Fiorucci!

A kissé infantilisnek ható megoldásoktól sem riadt vissza, a 80-es években az első volt a high street tervezők közül, aki Disney-figurákkal díszítette a ruháit
Fotó: RexFeatures/PuzzlePix
A diszkókorszak meghökkentő hirdetései
A Fiorucci reklámjaira mindig odafigyeltek, nem véletlenül
Híres kampányai azóta is etalonnak számítanak
Életöröm - ez volt a Fiorucci filozófiája
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Idegesítő fejfájással ébredsz? Ez a magyarázat

Idegesítő fejfájással ébredsz? Ez a magyarázat

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője