Sziládi Noémi: "A célom, hogy ne legyenek skatulyák" - interjú a Kamay Ko márka alapítójával

Sziládi Noémi karrierje 2020-ban új irányt vett, és egy hosszabb négyéves, sikeres időszak után saját márkát alapított Kamay Ko néven. Az It's Fine névre keresztelt új kollekciója jó apropót szolgáltatott, hogy beszélgessünk vele az új kihívásokról, a márkájának filozófiájáról és a legújabb, igazán izgalmas projektjéről is.

Sziládi Noémi: "A célom, hogy ne legyenek skatulyák" - interjú a Kamay Ko márka alapítójával
Fotó: Kamay Ko

A Kamay Ko márkanév filippínó nyelven annyit jelent "az én kezem", izgalmas utalásnak tűnik arra, hogy a négy Müskinn márkával töltött év után, immár egyedül vágtál, csak "a saját két kezedre" számítva a márkába. Túlmagyarázzuk a névválasztást ezzel az értelmezéssel?

Haha, erre őszintén nem is gondoltam, de abszolút valid gondolat. :) Nagy fejlődési lehetőséget adott számomra a márkaváltás, hiszen ki kellett lépnem a jól megszokott komfortzónámból, a Müskinn mögül a nagyvilág elé. Itt már nincs lehetőség a másikra mutogatni, itt minden felelősség az én vállamon nyugszik. Félelmetes volt elsőre, de nagyon sokat segítettek a Sisko Studioban mellettem dolgozó lányok (Virágéknál tervezője Papp Virág, Nandi tervezője Nácsa Andi, és Szilágyi Sapi a Sapi ékszermárka tervezője) és rajtuk kívül az üzlettársam Eichner Viktor, aki a stratégiai, pénzügyi oldalát viszi a márkának, és aki nélkül nem működne a Kamay Ko olyan lendületesen ahogy most.

A névválasztás egyébként azért esett a "Kezem" szó filippínó megfelelőjére, mert különféle kezek alkotják, erősítik, és hozzák létre a Kamay Ko-t. A termékeim kézzel készülnek, a workshopokon kézzel dolgozunk, és ne feledjük legújabb szolgáltatásunkat az egyedi tervezésű köröm mintáimat, amit én festek az érdeklődök körmeire.

Nyilván teljesen más munkaszervezést, feladatokat, időbeosztást stb. igényel Kamay Ko, mint korábban a Müskinn. Mi volt a legnagyobb kihívás abban egyedül, saját márkát hoztál létre?

Legfontosabb az előre tervezés, a határidők pontos betartása, és egy szigorú rendszer felállítása. Na ebben segít legtöbbet Viktor nekem, mert ezek az előbb említett dolgok abszolút nem tartoznak az erősségeim közé, de folyamatosan tanulom, és próbálok egyre precízebb lenni, hogy ezt a rengeteg teendőt ami a márka körül van meg tudjuk csinálni.

Nem csupán a márka neve távol-keleti, de a darabjaid, akár konkrét ruhadarabként, akár sziluettjeikben a távol-keleti divatot (is) megidézik. Mesélsz a kapcsolatodról ezzel a kultúrával? Milyen hatások értek a Távol-Keletről?

Ó a végtelenségig tudnék erről beszélni, hiszen ez számomra egy kifogyhatatlan inspiráció forrás. Már az egyetemen (MOME) is sok projektem inspirációjául szolgált, de az áttörés mégis akkor történt, amikor volt szerencsém ellátogatni Japánba. Attól a ponttól kezdve, illetve az ott ért élményeknek és tapasztalatoknak hála még inkább a lényem részévé vált a keleti kultúra, öltözködés, esztétika iránti rajongás. A mostani It’s FINE névre keresztelt ruhakollekcióm formai inspirációját is még tokiói vintázsboltokban vásárolt régi tradicionális ruhadarabok adták.

A Kamay Ko is olyan divatmárkaként definiálja magát, ami elutasítja a divatipar hagyományos szezonokban gondolkodó logikáját, illetve hitet tesz amellett, hogy hosszú távú értékeket teremtsen. Össze tudnád nekünk röviden foglalni, hogy miért van szükség szerinted erre a változásra?

Legnagyobb törekvésem a márkával, hogy amennyire csak lehetséges fenntartható márkaként legyek jelen a hazai, nemzetközi piacon. Nekem ez személy szerint fontos, hiszen a környezetünk védelme mindennél előbbvaló. Nem igazán tudnék a tükörbe nézni, ha az önkifejezésem formája egy környezetünkre káros tevékenység lenne. Ezen a gondolatmeneten továbbhaladva a márka fontos értéke az újrahasznosított, és természetes alapanyagok használatán túl, hogy szeretnék olyan ruhadarabokat, kiegészítőket tervezni, amelyek a mindennapi élet hasznos darabjai tudnak lenni. Jól kombinálhatóak egymással, más ruhadarabokkal, a minőségi alapanyagok pedig lehetővé teszik, hogy ne kelljen folyamatosan új ruhákat vásárolni. Abban hiszek, hogy a kevesebb több, nem kell millió darabos gardrób, csak jól kombinálható minőségi ruhadarabok. Így nincs szükség 3 havonta megújuló kollekciókra, csak a már meglévő alap darabok repertoárjának bővítésére.

 A Kamay Ko márka új, It's Fine névre keresztelt márkájának kampányfotója
A Kamay Ko márka új, It's Fine névre keresztelt márkájának kampányfotója
Fotó: Kamay Ko

A legújabb kollekció az It's Fine nevet viseli. A járvány időszaka nagyon bonyolult és megterhelő volt, az új kollekció optimizmusa "csakazértis" optimizmus, vagy most tényleg úgy érzed, hogy a "minden rendbe"-állapotába jutottál?

Ez a két dolog pont egyszerre ért össze a fejemben, a pandémián túl nekem a Müskinn elvesztése is egy nehéz időszak volt. Amikor elindítottam a Kamay Ko-t visszagondolva még nagyon nem álltam készen arra, hogy egy új márkát igazgassak, de megvolt a lendület, illetve a támogató közönségem, akiknek köszönhetően beleugrottam nagyon hamar. Viszont így az egész gyászfolyamatot a Müskinn elvesztésének már egy új branddel a vállamon kellett végigcsinálnom. Nem volt olyan könnyű, de nagyon hajtott a sok pozitív visszajelzés, és be is ért a sok munka, hiszen mire az It’s Fine nevű kollekcióm megérkezett, úgy éreztem, hogy megtaláltam magamat a Kamay Ko-ban, és nem is volt volt kérdés, hogy ezt a nevet adom a kollekciónak.

  A Kamay Ko márka It's Fine kollekciójának kampányfotója
A Kamay Ko márka It's Fine kollekciójának kampányfotója
Fotó: Kamay Ko

Az, hogy ez az időpont pont egybe esett a különféle Covid-rendeletek lazításával, ebből kifolyólag már egy személyes launch party keretén belül tudtam bemutatni az új termékeket külön öröm volt számomra, és validálta a névválasztást.

Ha három kulcsdarabbal kellene összefoglalnod az új kollekciót, ami egyfajta eszenciaként összefoglalná a kollekciókat, akkor mi lenne ez a három darab, és hogyan érthetjük meg rajtuk keresztül az It's Fine kollekciót, és a Kamay Ko üzenetét?

A kollekció darabjai tökéletesen kombinálhatóak egymással, és természetesen a női gardrób bármely darabjával. Minden fazon 3-4 színben készült azzal a szándékkal, hogy mindenki megtalálhassa a saját kis világát a kollekció darabjai között.

 A Kamay Ko új kollekciójának kampányképeit Varga Matti fotózta, a képeken a Paradigma Ariadné épületei láthatók
A Kamay Ko új kollekciójának kampányképeit Varga Matti fotózta, a képeken a Paradigma Ariadné épületei láthatók
Fotó: Kamay Ko

A legikonikusabb darabjai a kollekciónak a két kimono, azaz a kimono szabású kabát illetve a kimono ruha.

Ezek a darabok ugyanúgy tudnak működni egymással, külön, nadrággal, egy szoknyával. Tud lenni elegáns, sportos, vagy akár a boltba is leszaladhatunk benne. A célom az volt, hogy ne legyenek skatulyák, hogy ki hordhatja, milyen alakkal, milyen korosztályban. Szerencsére a varrónőmmel, Szabó Mirellával beletett munkánk célba ért. Volt már 50 feletti vásárlónk, és 20 év alatti is. Nagyon jó érzés ezt látni.

 Kimonóruha a Kamay Ko új It's Fine kollekciójából
Kimonóruha a Kamay Ko új It's Fine kollekciójából
Fotó: Kamay Ko

Egy elképesztően izgalmas új kalandba is belevágsz, saját gél lakk (jól értem?) kollekcióval is előállsz. Mesélj erről nekünk egy kicsit, honnan jött az ötlet, hogyan zajlott a megvalósítás, mit kell tudnunk róla?

Ez a terület most számomra a legnagyobb önkifejezési terület. Nagyjából háromnegyed éve, amikor először volt gél lakk a körmeimen kezdte el izgatni a fantáziámat, hogy milyen jó kis művészetre alkalmas felület a köröm. Nagyon izgatott a folyamatban, hogy itt már az első pillanattól kezdve tudod, hogy ez az alkotás amit felfestesz bizony nem örökre szól, hanem hamarosan meg fog semmisülni, amint lenő a körömről. Nagyon nagy extázisba hozott a pillanatnyi alkotás utáni vágy, így még tavaly bejelentkeztem műköröm építő OKJ-képzésre, amit azóta el is végeztem, és már lassan fél éve készítem az érdeklődők számára a saját mintáimmal ellátott körmöket.

Nagyon meglepett, hogy mennyi ember érdeklődik eziránt, és szörnyen jó érzés, hogy úgy jönnek általában, hogy rám bízzák, hogy mi kerül a körmükre, csak tetszik nekik a stílus amiben dolgozom. Mi ez, ha nem a legnagyobb megtiszteltetés? :D

Június végén az első tematikus, saját tervezésű köröm minta kollekcióm is megérkezett 6 különféle mintával, amik a weblapomon tekinthetőek meg. A témája a PRIDE természetesen, és a befolyt összeg 10%-ával a Háttér Társaság munkáját támogatom majd.

A tematikus minták sora terveim szerint 1-2 havonta fognak frissülni, mindig valami engem foglalkoztató, aktuális témából inspirálódva.

Ez is érdekelhet

10+1 para konspirációs elméletes film: ha vágynál egy kis extra gyomoridegre

10+1 para konspirációs elméletes film: ha vágynál egy kis extra gyomoridegre

Sztárhírek

8 sztár, aki szembenézett a szülés utáni depresszióval

8 sztár, aki szembenézett a szülés utáni depresszióval

Sztárhírek

Reese Witherspoon otthona egy álom, lesd el ezeket az apró lakberendezési trükköket tőle

Reese Witherspoon otthona egy álom, lesd el ezeket az apró lakberendezési trükköket tőle