Kim Kardashian vajon ki? És te ki vagy?

2014.május.23.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Már ismertek. Természetesen megint "a vesztest" szeretem, akit mindenki leszól és nem értem, miért fáj ez a világnak, amikor az amerikai Vogue csak rezonál arra, amilyen a világ. Ja, bocsánat, nekem is fáj, de nem ez. Hanem, hogy Kim Kardashian és Kanye West amerikai Vogue címlapjával felháborodást keltett az intellektuális (!) körökben.

Hollywoulddublin @Instagram @Kimkardashian
Hollywoulddublin @Instagram @Kimkardashian

Naomi Campbell sosem volt egy szimpatikus, helyes kiscsaj. Itthon "tenyeres-talpasnak" hívnánk a viselkedése miatt, persze a teste még ma is olyan, mint a gazelláé, ezt el kell ismerni. Jól mutat a kamera előtt, nem vitás, most viszont beszélt is bele. Az ausztrál Morning Show-ban mondta el "burkoltan", saját megfogalmazása szerint "politikailag korrekten" a véleményét Kim Kardashian és Kanye West Vogue címlapjáról. Szerinte azt, hogy valaki egy ilyen magazin címlapján szerepeljen, ki kell érdemelni. Ő speciel 25 éve modellkedik, és "csak" háromszor volt a legendás divatlap borítóján. A beszélgetés summája: mit keres egy valóságshow sztár, egy amatőr ezen a "szent" téglalapon? Kérdem én: itt szépség kontra szépség alapon kerül egymással szembe a két kishölgy?

Én a mai napig nem tudom, hogy ki az a Kim Kardashian, mert nem nézek amerikai valóságshow-kat. Bevallom, a Big Brother első szériája volt az utolsó tapasztalatszerzésem ezen a téren, de tény, hogy az átlagos emberek sokkal inkább néznek ilyen műsorokat, mint Vogue magazint, vagy bármilyen magazint. Figyelem viszont (sajnos túl sokat is) a társasági médiát, az internetet, és innen nézve kevés ismertebb ember van, mint a kerekded, minden napját öltözködéssel, sminkeléssel, megjelenésekkel és paparazzifotósokkal töltő Kim, aki kétségtelenül "it-girl". Right now.

Számomra teljesen érthető a logika, ahogy az amerikai megamagazin főszerkesztője eljutott arra a következtetésre, hogy hiába, a világot bizony rezonálni kell. Nem egy hagyományos út, de a hagyományokat épp az rúghatja fel leginkább, aki teremtette őket, nem igaz? Anna Wintour így fogalmazta meg ezt főszerkesztői levelében: "Az egyik legélveztesebb dolog a Vogue szerkesztésében az, hogy a magazin nagyon hosszú tradícióval bír a téren, hogy képes megmutatni az adott pillanat kultúráját, azt, aki megmozgatja a világot, azt, akinek a jelenléte alakítja a világot, miközben befolyásolja azt, ahogy a látjuk". (Kim Kardashiannak 21.2 millió követője van a Twitteren, 14 millió pedig az Instagramon...)

Vegyük hát a világ ikonikus fotósát Annie Leibovitz -ot, az esküvő szemkápráztató toposzát, a csecsemők finom, illatos husikáját, és gyerünk! Ha ez kell a népnek, hát megkapják. Ízlésesen. Úgy, ahogy a Vogue csinálja a valóságshow-t.

Az elején nyavalyogtam, hogy nekem is fáj. El is mondom, hogy mi. Az fáj, hogy a külsőség, a hype az interneten többet ér ma, mint a kreativitás. Hogy a jó tagelésekkel, seózással (ne is kérdezzétek mi ez, de köztünk van!), azaz szimplán technikai eszközökkel lehet "kreditet" szerezni ebben a világban. Hogy fontosabb, ha megmutatod a semmit, mint az, hogy csinálj valamit. Új világ. Új szabályok. Dehogy nyavalygok, azon kapom magam, hogy élvezem! Ki is ez a Kim Kardashian?

Miért várják hát el a világ egyik legokosabb szerkesztőjétől, hogy megmaradjon a hagyományos szemléletnél?

Ja, hogy a világ olyan álszent lenne, hogy csak titokban nézegeti Kardashian mindennapos ruhatárát, csillogó életének percenkénti dokumentációját? Igen. Ja, hogy a topmodellek többet tettek volna le az asztalra, mint Kim, bár adott esetben 20 évesek, és ők sem találták fel az atombombát, hála istennek?! Nem. Ők is "csak" modellek, akik bemutatják a ruhát, amit meg szeretnénk venni. Pont.

Instagram @kimkardashian

A legújabb hírek szerint az eladás viszont rekordot döntött. És igen, Anna tudja, mit csinál. Mit gondoltatok? Nem maradhat valaki ennyi ideig a világ egyik legjobb magazinjának az élén, ha nincs valami missziója, ha nem zseniális stratéga. Mi a stratégia? Tükröt tartani a világnak. A világ a szelifket szereti.

A címlapnak saját hashtagje is volt az interneten: #theworldsmosttalkedaboutcouple azaz a pár, akiről a világ a legtöbbet beszél. Igazi trend lett belőle a Twitteren. (Milyen kár, hogy itthon senki sem használja ezt a csodás társasági üzengetőt! Pedig jó sok időt el lehet vele tölteni, csakúgy, mint a Facebookkal, az Instagrammal, a Pinteresttel és a társaikkal.) Ha mégis használja valaki, én @maroykrisztina néven csiripelek.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

14 anyák napi meglepetés, ha biztosra mennél

14 anyák napi meglepetés, ha biztosra mennél

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

Baj, ha össze-vissza menstruálsz? (x)

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

A sok edzéstől lesérültél? Ettől biztosan hamar felépülsz! (x)

A Dolce&Gabbana új illatpárosából árad a magabiztosság- Fedezd fel Te is! (x)

A Dolce&Gabbana új illatpárosából árad a magabiztosság- Fedezd fel Te is! (x)

Gondok vannak a hálószobában? Akkor ezekre érdemes odafigyelni (x)

Gondok vannak a hálószobában? Akkor ezekre érdemes odafigyelni (x)