Még csak 21 éves, de már két egyedi kollekciója jelent meg: divat és művészet találkozása

2021.február.24.

A 21 éves Scelsa Orazionak már kettő rendkívül egyedi kollekciója jelent meg az Orazio's márkanév alatt, amelyet az olasz származású nagypapája neve - amit ő is visel - ihletett. A multikultuláris családban nevelkedett Orazio Milánóban tanul, de a világjárvány miatt Budapesten ragadt és az ölébe hullott rengeteg időt az alkotásnak szentelte. Az első, Orazio x Arte di Pino kollekciót édesapja festményeiből készült színes printelt anyagból alkotta meg, amely pólókat, shortokat és a nyár kihagyhatatatlan bucket hatjét is tartalmazza. Az új, Mind to Disturb kollekciójában már a visszafogott pasztel színek, otthoni és szabadidőruhák dominálnak. A tervezőt most kikérdeztük mindenről, ami tervezés, divat és Orazio's.

Mikor indítottad el a márkád?
2020. augusztus 24-én. Azért tudom ilyen pontosan, mert ez édesanyám születésnapja.

Mi inspirálja a ruháidat?
A saját személyes stílusom és azok az élmények, amiket megélek a mindennapjaimban.

Említetted, hogy multikulturális, olasz-magyar családból számazol. Hogyan inspirálódsz ebből?
Tulajdonképpen ebben a kettősségben nőttem fel. Számomra ez a természetes, hogy mindkét stílust és kultúrát szeretem és ösztönösen vegyítem.

Miért tartod különlegesnek a márkád és az eddig megjelent kollekciókat?
Kezdjük a névvel. Az olasz nagypapámat hívták Orazio-nak, akinek a stílusa mind a mai napig nagy hatással van rám. Viselek is olyan darabokat, ami tőle megmaradt. Hálás vagyok a szüleimnek, hogy a nevemben is tovább viszem ezt az örökséget, és most már a márka nevében is. A kollekcióimat ebben a szellemben találom ki, hogy kombinálom a múlt értékeit a jelen élményeivel.

Mi volt az első kollekciód témája és milyen darabokat találunk benne?
Az első kollekciót édesapám egyik festménye ihlette, a 'Találkozások'. Printelt anyagokat készítettünk belőle, amiket olyan alapdarabokhoz használtunk, mint a bucket hat, a bandana, a pólók és a sort. Az Orazio x Arte di Pino kapszulakollekció a modern fiatalság Soul and Art megnyilvánulása. Az apa-fiú kapcsolat új megéléseiből született, friss és vidám öltözéksor. Úgy alakítottuk ki, hogy évszakoktól és trendektől független egyedi darabok jöjjenek létre. A kampányanyagot is horvátországi nyaralásunk során a családdal közösen készítettük, analóg géppel, filmre fotózva.

Kinek szól a márkád? Mit gondolsz, ki tudná igazán jól viselni?
A márka a mai generációnak szól. Azoknak, akik tisztában vannak a saját értékeikkel, odafigyelnek mások érzéseire, tiszteletben tartják a múltat, és tesznek egy szebb jövőért.

Hol vásárolhatóak meg a ruháid?
Egyelőre a saját webshopomon: orazioscelsa.com. De már tárgyalok két budapesti üzlettel, akik hazai alkotók termékeit forgalmazzák, és egy nemzetközi online piactérrel.

Hogyan készülnek a ruháid? Honnan szerzed az anyagokat? Te magad varrod vagy segít ebben más is?
A kollekció minden darabja hazai gyártás. Egy budapesti családi varroda műhelyében készítjük a darabokat, az anyagok beszerzését, printelését is velük intézzük.

Többféle méretet készíttetsz vagy csak egy-egy darab készül megrendelésre?
Úgy alakítottam ki a kollekcióim darabjait, hogy minden egy méret, és ezt az XS-től az L-ig bárki tudja viselni. Arra is figyeltem, hogy unisex minden darab, így tökéletes kapszula gardrób alapja lehet egy párnak, testvéreknek, sőt akár családnak is.

Fontos számodra a fenntarthatóság a divatban? Hogyan érvényesül ez a te márkádban?
Az egész családunk életvitelét meghatározza a fenntarthatóság. Édesapám upcycling művész, azaz leselejtezett, kidobott tárgyakat gondol újra. Az első kollekcióm mintáját adó festményét is egy újrahasznosított fapanelre festette. A ruhák készítésénél a lehető legkisebb ökológia lábnyomra törekszem, ezért is dolgozom egy budapesti műhellyel. A csomagolásnál is főleg újrahasznosított papírdobozokat használok.

Mennyire figyeled a nemzetközi trendeket? Befolyásol a tervezésben, hogy éppen mi a divat?
A trendeket figyelem, szeretek naprakész lenni mindennel, ami történik a divatvilágban, de úgy gondolom, hogy ez kevésbé van rám hatással, mint a saját belső impulzusaim.

Milyen ruhák szerepelnek az új kollekcióban? Ennek a kollekciónak mi a története?
A Mind to Disturb kollekció visszanyúl a klasszikusan szabott, otthoni és szabadidőruhák szabásvonalaihoz, hogy aztán ezeket új, modern dimenziókba emelje. Az elegáns sziluettekkel kivitelezett, sokoldalú darabokat úgy terveztem, hogy maximális kényelmet nyújtsanak otthoni és utcai viseletként egyaránt. Az volt a célom, hogy az öltözékekben kifejezzem azt a kettősséget adjam vissza, amit a járványidőszak korlátai között, a szabadság és az elszigeteltség váltakozó lelkiállapotában nap, mint nap megélünk. A sokoldalú pamut pizsama kollekcióban három hímzett nappali szett és egy garbó található. A hét különböző darab széles galléros hajtókákkal, kényelmes fazonokban, finom színárnyalatokban, kézzel írott hímzésekkel készült.

Mire vagy a legbüszkébb a márkád indulása óta?
A termékek és a hozzájuk kapcsolódó kampányok készítése során fantasztikus emberekkel dolgozhattam együtt, akik mind beletették szívüket, lelküket, tehetségüket. Talán ez a legnagyobb büszkeség, hogy mennyien támogatják a munkámat és ez az érzés a termékekkel mindenkihez eljut.

A Mind to Disturb kollekció képeinek stábja:
Fotó: Katalin Kedves
Kreatív direktor: Orazio Scelsa
Táncos modellek: Vince Topolánszky, Léna Horváth
Modell: Málna Dóra Horváth
PA, modell, stylist: Elisa Scelsa
Tanácsadó: Mária Vanyovszki
Videó: Kriskó Gergő & Kozma Leó






Interjú: Pongrácz Dóra

Ez is érdekelhet

10 híresség, aki SOHA nem iszik alkoholt!

10 híresség, aki SOHA nem iszik alkoholt!

GLAMOUR Horoszkóp

Könnyen dühbe gurulsz, ha a dolgok nem kedved szerint alakulnak - Egymondatos horoszkóp: Április 11.

Könnyen dühbe gurulsz, ha a dolgok nem kedved szerint alakulnak - Egymondatos horoszkóp: Április 11.

Divathírek

Ezért az ikonikus óráért évtizedek óta rajonganak a hírességek

Ezért az ikonikus óráért évtizedek óta rajonganak a hírességek