Neves nemzetközi szakmai szervezet tagja lett a Magyar Divat & Design Ügynökség

2019.október.16.

A Magyar Divat & Design Ügynökség idén októberben belépett a World Design Organization (WDO) nemzetközi designipari szakmai szervezetbe. Az 1957-ben alapított WDO több mint 170 tagot számlál, akik nagyjából 40 ország nemzetét képviselik, nagy szerepet vállalva a designnal kapcsolatos nemzetközi együttműködésekben. A WDO célja, hogy elősegítse az ipari formatervezés fejlesztését, hogy jobb termékek, rendszerek, szolgáltatások jöjjenek létre; a nyereséges üzlet és ipar; illetve az élhetőbb környezet és társadalom érdekében.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) hivatalosan tagja lett a World Design Organization (WDO) nemzetközi designipari szakmai szervezetnek. A WDO célja, hogy elősegítse az ipari formatervezés fenntartható fejlesztését az élhetőbb környezet és társadalom érdekében. Legfontosabb feladatai közé tartozik, hogy inspirálja, aktivizálja és együttműködésre szólítsa fel a formatervezőket, illetve a fenntartható fejlődés érdekében támogatja az olyan kreatív és vállalkozói ötleteket, amelyek változást indíthatnak el a világban.

"Nagy elismerés ez a teljes magyar divat- és design ágazat, valamint az ügynökség számára, hogy egy ilyen fontos nemzetközi szakmai szervezet érdemesnek talált minket és csatlakozhattunk a soraiba. A WDO-nak nagy szerepe van abban világszerte, hogy elősegítse és megossza azokat az ipari formatervezés által vezérelt innovációs eljárásokat, amelyek javíthatnak a gazdasági, társadalmi, kulturális és környezeti életminőségen. Manapság a WDO több mint 150 tagszervezetet szolgál ki, amelyek világszerte több ezer ipari tervezőt képviselnek. Számunkra több szempontból is hasznos a tagság, hiszen a stratégiánk egyik alappillérének számít a magyar designipar még versenyképesebbé tétele, a WDO által számunkra is elérhetővé vált nemzetközi know-how pedig biztosan nagy segítséget nyújt majd ebben a jövőbeni munkánk során" – fogalmazott Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

Az MDDÜ kiemelt célja, hogy Magyarország legyen a divat és design régiós központja, illetve, hogy a magyar tervezésű termékek nemzetközi szinten is elismertek legyenek, növelve ezáltal az országimázst. Ennek érdekében folyamatosan újabb programokat és kezdeményezéseket indítanak a hazai kreatív ipar felvirágoztatására. Többek között a szakma jeles képviselőinek bevonásával végzett piackutatás eredményeként egy olyan divat és design mentorprogramot alakítottak ki, amely megfelelően rezonál a szektor különböző kihívásaira. Ezek mellett az ügynökség folyamatosan igyekszik jelen lenni nemzetközi szinten is, népszerűsítve ezáltal a magyar tervezők munkáját. Ennek eredményeként Magyarország jelen volt már a londoni dizájnvásáron vagy a milánói dizájnhéten is.

Ez is érdekelhet

Pszichológia izgalmasan és közérthetően: különleges beszélgetés-sorozat indul a Várkert Bazárban

Pszichológia izgalmasan és közérthetően: különleges beszélgetés-sorozat indul a Várkert Bazárban

Divathírek

Meghan Markle szettjei egyre merészebbek New York-ban, mi pedig szóhoz sem jutunk tőle!

Meghan Markle szettjei egyre merészebbek New York-ban, mi pedig szóhoz sem jutunk tőle!

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp: Most megtudhatod, kik az igazi barátaid - szeptember 26.

Napi horoszkóp: Most megtudhatod, kik az igazi barátaid - szeptember 26.