Öltözködöm, tehát vagyok
Kényelem, kreativitás és tudomány? Lehet ennél szexibb tematikája egy divatrendezvénynek? A P&G Berlinben vázolta a sokkal szebb jövőt.
Ezeket láttad már?
Írtunk már a neves brit dizájner és az Ariel sikeres együttműködéséről és a mosógépben mosható dizájner ruhákért vívott közös, forradalmi akciójukról. Az immár másodszor megrendezésre kerülő P&G Future Fabrics esemény keretében Giles Deacon, a P&G nemzetközi divattanácsadója bemutatta legújabb, a Lenor és az Ariel számára tervezett egyedi, mosógépben mosható "Dress for Yes" kollekcióját.
Deacon, a P&G mosószer üzletágával közös együttműködéséről így beszélt: Az elmúlt egy évben lehetőségem nyílt együttműködni a http://www.glamouronline.hu/divathirek/minden-ruha-legyen-moshato-10273>PG mosószer üzletágának kiváló szakembereivel és tehetséges kutatóival,
A berlini divatbemutatón Franzi Müller, a német topmodell is részt vett és a rendezvény során a P&G mosószer üzletágának képviselői beszámoltak a legújabb fejlesztésekről, és arról, hogyan találkoznak a minden érzékszervre ható trendek és a ruhák szépségének és hosszú élettartamának megőrzésére tett erőfeszítéseik egy-egy termékben. A vibráló Berlinben megrendezésre kerülő idei P&G Future Fabrics eseményen az Ariel és a Lenor képviseletében a kognitív pszichológia és a divatvilág neves szakértői vettek részt, akik beszámoltak a legújabb kutatások eredményeiről, valamint bemutatták, hogy miképp befolyásolják a tudattalan döntéseink a ruhákkal kapcsolatos érzékelésünket.
A P&G legújabb három lépéses textilápolási megközelítésének segítségével meghosszabbítja és megőrzi a ruhák multiszenzoros tulajdonságait
John Turner, a P&G kutatás-fejlesztési vezetője vitaindító előadása során felhívta a figyelmet az emberek és ruháik közötti kapcsolat fontosságára, és körüljárta, vajon miért változik meg az emberek viszonya a ruháikkal, és hogyan módosul azok érzékelése. Turner bemutatta a P&G tudósai által kifejlesztett legújabb három lépéses textilápolási megoldást is, amely segítségével a vásárló hosszú távon is megóvhatja és megőrizheti a ruha minden érzékszervre ható tulajdonságait: eredeti formáját, élénk színét, a szövet illatát, szerkezetét és tapintását. Ezek azok a tulajdonságok, melyek mind befolyásolják ruhaválasztásainkat, illetve azok szelektálását.
Turner előadása során arra a kérdésre is választ adott, hogy vajon miért hordjuk az esetek 80%-ában csupán ruháink 20%-át. Miért nem viseljük a többit? Miért unjuk meg azokat a ruhákat, amiért olyan keményen megdolgoztunk? A P&G a kognitív érzékelés tudományának legújabb kutatásaira alapozva kereste a választ arra, hogy idővel miért változik meg a kapcsolatunk a ruháinkkal. Felhasználva ezeket a kutatási eredményeket, a tudósaink és az új három lépéses textilápolási megközelítésünk segítségével újraértelmeztük a textilápolás jelentését a vásárlóink számára.
Az eseményt a P&G Future Fabrics hivatalos partnere, a neves divattrendek alakulását előrejelző Première Vision divatigazgatója, Sabine Le Chatelier nyitotta meg, aki a textilipar területén történt fejlődésről tartott előadást. Rámutatott, hogy a divat mára a látvány, a tapintás és az illat összhatásaként egy multiszenzoros élménnyé alakult át. Előadásában beszámolt a textiltrendek fejlődéséről és a divat innovatív világáról, melyben a képzelet és a technológia keveredése kelti életre a minden érzékszervre ható divatot, ami mosógépben mosható, könnyen kezelhető és egyben fenntartható is.
Ezt követően Dr. Lawrence Rosenblum, a kognitív pszichológia vezető tudósa előadásában részletezte, hogy a multiszenzoros érzékelés milyen nagy hatással van a divattrendekre. Véleménye szerint az elmúlt év perceptuális pszichológiájának kutatásai valóságos "multiszenzoros forradalmat" indítottak el. Feltárta, hogy érzékeink milyen élő kölcsönhatásban vannak egymással, és milyen nagymértékben befolyásolják preferenciáinkat és hangulatunkat. A P&G-vel együttműködő professzor, Dr. Rosenblum bemutatta, hogy az érzékszerveink párbeszéde – amit látunk, érzünk, tapintunk – befolyásolja a köztünk és a ruháink között lévő kapcsolatot, valamint a döntéseinket, hogy mit viseljünk.
Robert van Pappelendam, a P&G mosószer üzletágának európai alelnöke kifejtette: Tavaly bejelentettük, hogy a P&G missziója az, hogy átértelmezze és új szintre emelje a ruhatisztítást és ápolást. Idén, együttműködésben nagyszerű partnereinkkel, ezt a fogadalmat egy még magasabb szintre emeltük: megvizsgáltuk, hogyan segítheti a pszichológia és a kognitív viselkedéstudomány termékfejlesztéseink eredményességét. A P&G mosószer üzletágánál egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk a kognitív viselkedés megértésére, hogy olyan termékeket állítsunk elő, amellyel kielégíthetjük a vásárlóink folyamatosan változó igényeit. Rendkívül izgalmas a folyamat, amely során sikerült igazán felhasználóbarát termékeket előállítanunk. Véleményem szerint ez a siker kulcsa napjainkban.
Érdekes kapcsolat a viselkedéstudomány és a mosószerünk, öblítőnk között, ugye?