Így pótold szervezetedben a vasat

Ez is érdekelhet

Valkusz Milán: „A legtöbbször az első lépés a legnehezebb”

Valkusz Milán: „A legtöbbször az első lépés a legnehezebb”

2015. május 6.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Egy átlagos nőnek napi 18 mg vasat kellene fogyasztania (a várandós nőknek 27 mg-ot), de a legtöbben mégsem teljesítik ezt a követelményt. Összeszedtünk pár tippet, amivel még a fogyókúra alatt is csempészhetsz egy kis plusz vasat a szervezetedbe.

1. A serpenyő a legjobb barátod!
Ásd elő az öntött vas serpenyődet. A Columbia Egyetem egészségügyi szakértői bebizonyították, hogy ez a technika drámaian megnöveli a vas mennyiségét az ételben. Kutatók szerint azok a savas ételek, amiknek magas a nedvesség tartalmuk, mint például a spagetti vagy almaszósz akár 9-szer több vasat képesek bejuttatni a szervezetbe, ha ilyen edéynben készítjük el.

2. Egyél spenótot!
Amíg egy adag nyers spenót 1 mg vasat tartalmaz, addig főzött formában négyszer ennyit. Használd ki a lehetőséget, és ha teheted, főtt spenóttal dobd fel a salátáidat. Kaliforniai paprikával, káposztával, citrommal, tojással és egy kis paradicsommal kiváló főételt hozhatunk össze és még egészségünket is támogatjuk.

3. Vas és C-vitamin tökéletes kombinációja
A vasbevitelt kombináld C-vitaminnal. Ez a párosítás úgy szabadítja fel a vasat a szervezetedben, hogy ezt majd a legjobban tudd hasznosítani. Ha olyan ételeket fogyasztasz egyszerre, mint a zabpehely és eper, a teljes kiőrlésű kenyér és mandulavaj, a kagyló és a citromlé, akkor fogod a kívánt hatást elérni.

4. Kerüld a kávét és a teát étkezés közben!
Biztos nagyon nehéz félretenned ezeket a rossz szokásokat, de lásd be, az egészséged érdekében megér egy próbát. Tanulmányok bizonyítják, hogy a kávé és tea fogyasztás étkezés közben lassítja a vas felszívódását a testedben. A tea 62 %-os, míg a kávé 32 %-os visszaesést okoz. Természetesen, ha zöldségben és gyümölcsökben gazdag az étrended, nem történik tragédia és mégis megszeged a szabályt, ha azonban fokozottan szeretnél odafigyelni a vasbevitelre, ne párosítsd ezeket az italokat az étkezéssel.


Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Itt állíthatod be , hogy a Google keresőben könnyebben megtaláld a glamour.hu cikkeit
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Makk Adri végre elárulta meseszép hajának titkos receptjét: ezeket a termékeket használja a híres influenszer (x)

Makk Adri végre elárulta meseszép hajának titkos receptjét: ezeket a termékeket használja a híres influenszer (x)

Kerti party, fesztivál vagy privát buli? DJ Yamina tippjei a tökéletes bulihoz (x)

Kerti party, fesztivál vagy privát buli? DJ Yamina tippjei a tökéletes bulihoz (x)

Láthatatlan feszültség az irodában: így jelzi a test, ha azonnali segítségre van szüksége (x)

Láthatatlan feszültség az irodában: így jelzi a test, ha azonnali segítségre van szüksége (x)

Fesztiválra készülsz? Ez a 3 szabály megkímélhet egy nagyon kellemetlen problémától (x)

Fesztiválra készülsz? Ez a 3 szabály megkímélhet egy nagyon kellemetlen problémától (x)