4 jó tanács a téli fittségért

2016.december.22.

A hideg idő beköszöntével érdemes fokozott figyelmet fordítanod az egészségedre és a fittségedre! Lássuk, mit tehetsz azért, hogy ilyenkor is a toppon maradj!

A flavonoidokat sokan antioxidáns néven ismerik, de vajon milyen pozitív hatásokkal bírnak ezek a növényi hatóanyagok? Bár tápértékük nincs, valójában nagyon fontos egészségvédő szerep jutott nekik. Emiatt különösen fontos, hogy a hideg hónapokban fokozott figyelmet fordíts a fogyasztásukra, hiszen segítségükkel elkerülheted a tipikus őszi-téli betegségeket, illetve gyorsíthatod azok lefolyását.

De miben találhatóak meg a flavonoidok? Tulajdonképpen minden olyan élelmiszerben fellelhetőek, amik növényi alapanyagúak, de természetesen a feldolgozási folyamatok miatt nem egyenlő mértékben oszlanak el. Az őszi szezonra vonatkoztatva kiemelt jelentőséggel bírnak a bogyós gyümölcsök (feketeáfonya, fekete ribizli, bodza) Sajnos, a piacokon ilyenkor már kevés friss gyümölcsöt találsz, ezért érdemes levek formájában fogyasztani a flavonoidokat!

A legnépszerűbb flavonoidlevek: feketeáfonya nektár, fekete ribizlilé és a bodza nektár. A Dr. Steinberger feketeáfonya nektár alapanyaga ökológiailag ellenőrzött erdőben vadon termő gyümölcs. Különlegesen finom ízét a nektár kortyonkénti lassú fogyasztásával élvezheted, aminek fogyasztása egy kis nyarat csempészik a sötét, hűvösebb hónapokba is. A fekete ribizli nektár kitűnő C-vitamin forrás! A fekete ribizli íze zamatos, frissítő és a C-vitaminon kívül még számos más vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Kedvező gyümölcssav tartalma megvédi a C-vitamint az oxidációtól. A Bio-Bodza Nektár a feketebodza gyümölcsének levéből bevált házi recept szerint készül. A melegen fogyasztott bodzalé jótékony hatása régóta ismert. Naponta több pohár melegített Bio-Bodza Nektár fogyasztását ajánljuk a hideg, esős napokon. Csak melegíteni ajánlott, nem forralni, mert forralásnál értékes anyagok mennek veszendőbe.

A hideg hónapokban sokan drasztikusan visszavesznek a folyadékfogyasztásból, pedig a szervezet ilyenkor is igényli a pótlást. Ugyan kevesebbet izzadunk, a fűtés, hőmérsékletingadozás miatt jóval könnyebben kiszáradnak a nyálkahártyáink és a bőrünk. Nem csupán kívülről, krémek, vagy akár műkönnyek segítségével kell pótolnod a folyadékot, hanem belülről is célszerű gondolnod erre a fontos egészségvédő, létfenntartó feladatra.

Ilyentájt nem csupán a fertőző betegségek és a szeszélyes időjárás miatt vagyunk hajlamosabbak a megbetegedésre, hanem azért is, mert sokkal kevesebb friss gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk. Pedig éppen most lenne a legnagyobb szükségünk rá! Érdemes ilyenkor is szezonális zöldségeket fogyasztani, vagy zöldségleveket, savanyú káposztalevet és sárgarépalevet!

Végül, de nem utolsó sorban nem szabad elfelejteni, hogy az immunrendszerünk és az egészségünk is hálás lesz a rendszeres testmozgásért. Választhatsz teremsportokat az igazán hűvös napokra, de a testnek és a léleknek is kifejezetten jót tesz, ha nem zárkózol be hónapokra a négy fal közé. A friss, oxigéndús levegő akkor is feltölti a raktáraidat, ha csak 15-30 percet tartózkodsz a szabadban. Rétegesen öltözködve a hideg hónapokban is alkalmasak a városok, parkok arra, hogy tartalmasan töltsd az időt odakinn. Az aktívabbak kocoghatnak, sétáltatnak kutyát, a passzívabbak pedig elfogyaszthatnak egy forró teát valamelyik nyitott teraszon.

Te is imádsz mozgás közben zenét hallgatni? Csapj le még ma a SONY XB80BS EXTRA BASS™ Bluetooth fülhallgatójára. Meglátod, szeretni fogod nagyon!

Ez is érdekelhet

Lelki feltöltődésre vágysz? Akkor ezt a podcast sorozatot neked találták ki!

Lelki feltöltődésre vágysz? Akkor ezt a podcast sorozatot neked találták ki!

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp: Ma valószínűleg fontos híreket titkolnak el előlünk - december 4.

Napi horoszkóp: Ma valószínűleg fontos híreket titkolnak el előlünk - december 4.

Szépséghírek

Sminkelj te is úgy, mint Emily - Megjelent a Lancôme x Emily Párizsban kollekció

Sminkelj te is úgy, mint Emily - Megjelent a Lancôme x Emily Párizsban kollekció