5 lépés, amit megkell tenned az egészségedért

2020.március.1.

A tavasz közeledtével talán benned is több energia és pozitív gondolat bujkál, mint a leghidegebb téli időszakokban. Gondoltál már arra, hogy a figyelmed középpontjába egy kicsit az egészségedet állítsd, és kimondottan felkészülj arra, hogy lelkileg és fizikailag is legyen elég energiád az elkövetkezendő hónapokra nézve?

5 lépés, amit megkell tenned az egészségedért
Fotó: Shutterstock

Íme öt tipp, amit érdemes megfogadnod az egészséged érdekében:

1. Kezeld a stressz nyomait

Ugye te is érezted már úgy, hogy az életedben uralkodó stresszfaktorokat nem tudod kiiktatni, bármennyire is szeretnéd? Nos, sajnos valóban vannak olyan helyzetek az életben – mondjuk egy kedvezőtlen munkahely esetén – ahol magától a stresszforrástól való megszabadulás nem egyszerű. Azonban azt sem szabad elfeledned, hogy a stressz hatást gyakorol az arcbőrödre is, amit érdemes kezelésbe venned. A test a stresszre biológiailag gyulladásos reakciót indít el, és megnöveli a kortizolszintet. Gyakran ez a folyamat generálja a pattanásokat, az ekcémát és egyéb elváltozásokat a bőrön. Érdemes ezért minden hónapban felkeresned a fodrászod és a kozmetikusod, hogy egy kicsit felfrissítsék a külsődet. Még jobb, ha a probléma forrását is megpróbálod higgadtan kezelni. Ebben például a meditáció lehet a segítségedre.

2. Végezz nyújtási gyakorlatokat

A testednek folyamatosan szüksége van a mozgásra, hogy jó legyen az állóképességed. Nem kell rögtön hosszú és kimerítő edzésekre gondolnod. Kezdésképp, amíg kitapasztalod, mi a számodra legpraktikusabb és leghatékonyabb mozgásforma, az is tökéletesen elég, ha minden nap végrehajtasz néhány könnyebb nyújtási gyakorlatot, amik átmozgatják a testedet, de mégsem terhelnek le.

3. Nevess többet

Egy finn és brit kutatók által végzett 2017-es tanulmány szerint a társas környezetben való nevetés felszabadítja az agyban az életképes endorfinokat, társadalmi kötelékeket épít és általános nyugtató hatást fejt ki. Amikor tehát csak teheted, gyárts boldog pillanatokat, és soha ne félj visszatartani az örömödet, a nevetésedet.

4. Törekedj a minőségi alvásra

A minőségi alvás az egészséges életmód egyik legfontosabb szempontja. Az előnyei rendkívül kecsegtetőek: csökkenő stressz szint, élesebb memória, megnövekedett koncentrációs képesség, mentális jólét, és még rengeteg dolog, ami a hasznodra válhat. Néhány alapvető lépést, mint a kevés koffeinfogyasztás és az elalvás előtti órában a telefon kék fényének mellőzése mindenképp érdemes megtenni az alvásod minőségének javítása érdekében, de fontos az is, hogy kiegyensúlyozottan táplálkozz, és a mozgást se hanyagold el.

5. Engedj teret a digitális méregtelenítésnek

A telefonod hosszabb ideig történő mellőzését könnyebb elképzelni, mint ténylegesen meg is valósítani. Vannak azonban olyan apró technikai beállítások, amikkel megkönnyítheted az ideiglenes kiszakadásodat a digitális világból. Az első lépés a különböző közösségi oldalak értesítésének kikapcsolása. Ha már ezt megteszed, legalább naponta néhány órára, akkor rádöbbensz, hogy nincs is szükséged olyan sok időre a képernyő előtt, mint amennyit eddig rászántál, a többi méregtelenítő lépés pedig már magától fog adódni.

Ez is érdekelhet

Pásztor Anna: „Ha meghalok, meghalok, ha nem, nem, de legalább csináltam valamit”

Pásztor Anna: „Ha meghalok, meghalok, ha nem, nem, de legalább csináltam valamit”

GLAMOUR Horoszkóp

Napi horoszkóp: a Bikákra ma mindenki irigykedik, a Kosokra nagy szüksége lesz a barátainak

Napi horoszkóp: a Bikákra ma mindenki irigykedik, a Kosokra nagy szüksége lesz a barátainak

G-Életstílus

Munkahelyi zaklatás: te is áldozat vagy?

Munkahelyi zaklatás: te is áldozat vagy?