8 tipp, hogy sikerüljön gyorsan legyőzni a haragod

2021.március.29.

A harag és a düh elengedése gyakran komoly kihívást jelenthet. Bár sok bölcsesség azt diktálja, hogy a legjobb megoldás az azonnali megbocsátás és elengedés, az emberek többsége számára a haragjukkal való felszámolás nem olyan egyszerű művelet, mint elzárni egy csapot. Fontos hogy tudd, az ingerültség, a bosszúség és a düh önmagában normális érzések, de a lelki békédhez elengedhetetlen, hogy idővel teljesen megnyugodj.

Na de mit érdemes tenned akkor, ha már megtapasztaltad ezeket az érzéseket, de a haragodon még nem tudsz túllendülni?

1. Légy őszinte magadhoz

A megbocsátáshoz vezető úton érezheted úgy, hogy minél előbb el kell ásnod a dühödet, de légy őszinte magadhoz! Valóban van okod haragudni? Ha igen, akkor ne hagyd figyelmen kívül a bosszúságodat, hanem adj időt magadnak arra, hogy feldolgozd a történteket. Ha ez sikerült, biztos érezni fogod, hogy elérkezett az ideje az elengedésnek, és máris könnyebb lesz az, hogy valóban sikerüljön is túltenni magad a sérelmeiden.

2. Írd le, miért haragszol

Miután tudatosult benned, hogy mérges vagy, írd ki magadból a gondolataidat és az érzéseidet, közben pedig helyezd a hangsúlyt arra, hogy miért haragszol. Dühödben könnyen előfordulhat, hogy elhagy a logikus gondolkodásod, de ha egy papíron a szemed előtt vannak a valódi és tiszta gondolataid, akkor nemcsak a problémát látod majd világosan, hanem az arra való megoldást is könnyebben megtalálod.

3. Próbáld meg pontosan meghatározni a kiváltó okokat

Amikor eljutsz arra az elhatározásra, hogy megvizsgálod a dühödet, véletlenszerű emlékekkel, gondolatokkal és érzelmekkel szembesülhetsz. A harag általában akkor jelentkezik, ha azt érzed, hogy elveszíted a türelmedet vagy figyelmen kívül hagyják a véleményedet. Ez akkor is bekövetkezhet, amikor olyan helyzetbe kerülsz, ami hasonlít egy korábbi traumatikus élményedhez. A lényeg, hogy törekedj a haragod forrásának pontos meghatározására, hiszen lehet, hogy sokkal mélyebb okok rejtőznek a háttérben, mint amikre alapvetően gondolnál.

4. Vegyél néhány mély lélegzetet

A harag érzése nemcsak a fejedben játszódik le, hanem az egész testedre hatással lehet. Éppen ezért fontos, hogy megnyugtasd magadat. Erre remek módszer lehet az, ha dolgozol a légzési technikádon, és tudatosítod magadban, hogy bármilyen stresszes helyzetbe is kerülsz, szükséged van arra, hogy vegyél néhány mély lélegzetet.

5. Vezesd le a dühödet fizikailag

Ha a légzőgyakorlatok nem vonzanak eléggé, akkor találj fizikai módszert arra, hogy levezesd a feszültséget. A dühfutás vagy egy hosszú séta sokat segíthet abban, hogy megnyugodj, sőt, akár a gondolataidat is elterelheti. Ráadásul azt se feledd, hogy a testmozgás felpörgeti az anyagcserédet, így csak jót tehetsz vele a szervezetednek.

6. Fektess hangsúlyt az egészséges figyelemelterelésre

A haragod megfelelő kezeléséhez elengedhetetlen, hogy pozitív impulzusok is érjenek. Az egészséges figyelemelterelés pedig pont ebben segít. Nem vonja el hosszú távon a figyelmedet arról, hogy a dühöd elengedésre megoldásra vár, inkább arra ösztönöz, hogy könnyebben túllendülj rajta. Simulj oda a háziállatodhoz, egyél meg egy finom süteményt, beszélgess valami egészen más témáról a barátaiddal, vagy kapcsolódj ki a kedvenc tévéműsoroddal. A lényeg, hogy ne foglalkozz folyamatosan azzal, hogy még dühös vagy.

7. Fontold meg, hogy beszélsz-e a problémáról azzal, akire haragszol

Olykor ha haragszol valakire, úgy dolgozhatod fel a legkönnyebben, ha megbeszéled vele, hogy miért érzel így. Ha már lecsillapodott a dühöd, és nem érzed azt, hogy beszélned kellene erről vele, akkor az is teljesen rendben van. Ami fontos, hogy ha amellett döntenél, hogy beszélsz vele, akkor azt csakis megfontoltan és higgadtan tedd, illetve gondold át, hogy valóban jogos-e a haragod.

8. Fordulj szakemberhez

Ha úgy érzed, hogy már sokat tettél a haragod leküzdése érdekében, de még mindig nem csillapodik, akkor érdemes megfontolnod annak a lehetőségét, hogy szakemberhez fordulj. Ha frusztrált vagy, rossz a közérzeted, és az emberi kapcsolatidat is negatívan befolyásolja a haragod, egy szakember nagy valószínűséggel hamarab orvosolni tudja a problémáidat, mint ha akár hosszú heteken vagy hónapokon át várnál arra, hogy a saját magad által alkalmazott módszerekkel múljon el.

Ez is érdekelhet

A szerethető öregedésről – A hét könyve: Egyedül

A szerethető öregedésről – A hét könyve: Egyedül

G-Életstílus

DIY karácsonyi ajándékötletek, amikkel biztosan örömet szerzel!

DIY karácsonyi ajándékötletek, amikkel biztosan örömet szerzel!

G-Szex

10 szexpóz, ami garantáltan kielégít

10 szexpóz, ami garantáltan kielégít