A három fő ok, amiért nehéz fogyni a húszas éveinkben

2017. március 9.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Kétségtelenül életünk egyik leghektikusabb időszakát éljük a húszas éveinkben, hiszen ez az a periódus, amikor a szülői fészekből frissen kirepülve próbáljuk megtalálni a helyünket a világban. Ilyenkor rengeteg új impulzus és trend boríthatja meg az amúgy is labilis életünket, ami akár súlyproblémákhoz is vezethez.

A három fő ok, amiért nehéz fogyni a húszas éveinkben
Fotó: Instagram

Íme a három fő tényező, ami befolyásolja a huszonévesek súlyváltozásait:

A probléma: A húszas éveid eleje valószínűleg az első olyan szakasz az életedben, amikor a szülőkről levállva, magadnak kell gondoskodnod a bevásárlásról és a teli hűtőről. Ilyenkor könnyen megeshet, hogy a gyorséttermet választod, mint energia- és időtakarékos megoldást, azonban ott már nem figyelsz arra, vajon mennyi olajat használtak a csirke kisütéséhez.

A megoldás: Figyelj oda minden részletre az éttermekben is! Kérd a szószt és a feltéteket különválasztva az ételedtől, felezd el a nagyobb adagokat a barátaiddal, vagy ahelyett, hogy magadba tömöd a már nem jóleső maradékot is, inkább csomagoltasd el.

A probléma: Az alacsony kalóriás és koplalós diéták valóban gyors fogyáshoz vezetnek, azonban ezek csak rövidtávú eredmények, hiszen a diéta lejártával újra fejest ugrik a legtöbb ember a finomságokba. Így az egyik véglet követi a másikat, ráadásul a hirtelen fogyás az izmokat is leépíti, ami az újrainduló nagy evésekkel nem jön majd vissza.

A megoldás: Hanyagold az extrém diétákat és tisztítókúrákat, és sose válassz olyan étrendet, ami egy teljes tápanyagtípustól megfoszt. Ha helyesen táplálkozol, nem lesz szükséged szélsőséges diétákra. Fogyassz minden étkezésed mellé gyümölcsöt, és próbáld ki a hummust és a salátaféléket is.

A probléma: A húsmentes élet akár a fogyásban is segíthet, azonban rengeteg buktató lehet ebben a diétában. Ha nincs időd elkészíteni a speciális recepteket, könnyen beeshetsz abba a hibába, hogy vegetáriánus pizzákból, smoothie-kból és péksüteményekból próbálod bevinni az elegendő tápanyagot.

A megoldás: A fehérje gyakran hiányzik a vega étrendből, és ezt nagyon fontos pótolni, hiszen ez az izmaink elsődleges építőeleme. Fehérjét szerencsére nem csak húsból lehet bevinni, hanem remekül pótolhatod hüvelyesekből és magvakból is.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Emlékszel még a kisfiúra az Igazából szerelemből? Most feleségül vette gyönyörű menyasszonyát

Emlékszel még a kisfiúra az Igazából szerelemből? Most feleségül vette gyönyörű menyasszonyát

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Így válaszd ki a tökéletes randi helyszínt – szuper ötletekkel jövünk (x)

Így válaszd ki a tökéletes randi helyszínt – szuper ötletekkel jövünk (x)

6 dolog, amit ha betartasz, elkerülheted az intim fertőzéseket (x)

6 dolog, amit ha betartasz, elkerülheted az intim fertőzéseket (x)

A nyári bőrápolás 5 leggyakoribb tévhite, amiket sose kövess el (x)

A nyári bőrápolás 5 leggyakoribb tévhite, amiket sose kövess el (x)

Nagyon fontos: ezt semmiképp se hagyd otthon, ha nyaralni mész (x)

Nagyon fontos: ezt semmiképp se hagyd otthon, ha nyaralni mész (x)