´Az egyik legjobb dolog a sportban, hogy minden nap visszaigazolást nyersz magadról´

Gurisatti Gréta, Európa-bajnoki bronzérmes, magyar válogatott vízilabdázó életében nemcsak sportolóként játszik fontos szerepet az egészséges táplálkozás, már gyerekkorától kezdve mindennapjainak szerves része. Erről a fontos témáról és a sikereiről is beszélgettünk vele.

Mikor és hogyan lett a szenvedélyed a sport?

Egészen kiskoromban kezdődött. 5 éves koromtól kezdve sportolok versenyszerűen, így igazából nem is emlékszem, hogy lett volna olyan, amikor nem ekörül forgott volna a kis világom. Nagyon élvezem ezt a fajta életet. A szüleim búvárúszó edzők, így kiskoromban ezzel a sporttal kezdtem. Később jött az öttusa, majd a vízilabda. A vízilabdában az tetszett meg az első pillanattól fogva, hogy nagyon játékos, sok kreativitást lehet belevinni, és túl lehet járni az ellenfél eszén. Nagyon élvezem.

Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb?
Szerencsére a pályafutásom során sok igazán jó élményem volt már, nehéz egy sorozatot kiemelni. Nagy büszkeséggel töltött el az összes utánpótlás világverseny döntője, a tavalyi Magyar Kupa győzelmünk, de a januári Európa-bajnoki bronzérmünk is felejthetetlen élmény. Talán, ha egyet kellene mondanom, akkor az Európai Szuperkupát emelném ki, amit a Dunaújvárossal nyertünk meg két éve. Ezzel Európa legjobb klubcsapata lettünk. Az utolsó negyed előtt még négy góllal vezetett az ellenfél, és végül büntető párbajban sikerült megnyernünk a mérkőzést. Még most is libabőrős leszek, ha arra a meccsre gondolok.

Mi a legnagyobb kihívás az élsportban?
A legnagyobb kihívás, hogy napról-napra legyőzd önmagadat. Megtanulni hogyan kell még egy perccel tovább kibírni, amikor már úgy érzed, hogy megállnál. Ez az egyik legjobb dolog a sportban, hogy minden nap visszaigazolást nyersz magaddal szemben, hogy ezt is megcsináltad. Ez egy nagyon nagy önbizalmat ad. Ezt élvezem a legjobban, hogy már délután jobb játékos akarok lenni, mint délelőtt voltam.

A rengeteg edzés mellett a tudatos, egészséges étkezés is elengedhetetlen a sikerhez. Mit gondolsz erről?
Teljesen egyetértek ezzel. Rengeteg energiát ölünk bele abba, hogy néhány százalékkal jobb legyen a teljesítő képességünk. A tudatos táplálkozás pedig nem csupán néhány százalékkal járul hozzá ehhez.

Te hogyan figyelsz oda, hogy mindig tudatosan táplálkozz?

Régebben mindig volt a hűtőmön egy nagy papír, hogy mikor mit kell enni, milyen vitaminnal, milyen táplálékkiegészítővel. Több dietetikussal dolgoztam már együtt, a válogatott időszakban, így velük mindig egyeztettem ezeket. Bár már rengeteg mindent megtanultam tőlük és végülis, én érzem a legjobban, hogy mire van szükségem, de ha elakadok mindig segítenek nekem.

Melyek a kedvenc egészséges fogásaid?
Az egyik kedvencem a tápióka puding, amit nagyon egyszerű elkészíteni, és saját ízlés szerint lehet felturbózni. Nagyon szeretem a lazacot például párolt spárgával és friss paradicsomsalátával, amihez mindig adok őrölt lenmagot. De nagyon szeretem a banános/étcsokis zabkekszemet is, amit mindig másik hozzávalókkal készítek el, így szinte sosem unom meg.

Hogy néz ki egy napi étkezésed?
Egy jó nagy adag reggelivel indítom a napomat, például egy zabkásával, amibe néhány kocka étcsokit szoktam rakni. Emellett mindig teszek bele árpaőrleményt, vörösáfonyát, kókusz chipset, mandulát. Amihez macha teát és/vagy egy meggyes-banánturmixot szoktam inni. Attól függően mennyire lesz hosszú a délelőtti edzés. A délelőtti két edzés között, mindig van nálam müzliszelet vagy zabszelet, sokszor olyan, amit én magam készítek. Aki élsportot végez, annak fontos a megfelelő étkezés, és persze a táplálék kiegészítők is, ezért megfelelő a fehérje bevitel is elengedhetetlen, így az ebéd előtt mindig iszom egy protein shaket. Ebédre mindig valamilyen húsos ételt eszem, általában vöröslencsével, rizzsel, bulgurral, mindig valamilyen magvas szezonális salátával. Ilyenkor több időm van a délutáni edzés előtt, így bőségesen lehet enni. Pihenés után is szoktam enni, ilyenkor jön a "nasi" valamilyen keksz, tápióka, chia puding néha túró rudi. A kondi után is muszáj néhány falatot enni, hiszen ezután következik a vízilabdás edzésünk. Ezután pedig jöhet egy szintén nagy adag vacsora, ami sokszor nagyon hasonlít az ebédhez. Legtöbbször itt is főtt ételt eszem, sok zöldséggel vagy valamilyen avokádó krémes szendvicset. Így leírva egy napom csak evésből és edzésből áll,de becsszó nem ennyire unalmas.

Szoktál néha csalni? Mi az az bűnös étel, aminek nehezen tudsz ellenállni?
Mindenképpen a fagyi van az első helyen. Minden másról le tudok mondani... Na jó, talán még a nagyi szilvás gombócának nem tudok ellenállni, bár egészséges lisztből készíti évek óta, szóval végülis azt is lehet enni. Fagyival szoktam a legtöbbet csalni, ennek nem tudok ellenállni, vagy nem akarok? Nyáron sokszor szoktam magam készíteni a fagyit saját recept alapján, így talán nincsen akkora lelkiismeret furdalásom. A nagyim kertjéből szerzett gyümölcsöket lefagyasztom és kókusztejszínnel összeturmixolom. Isteni! Bár egy jó gombócos fagyira is mindig kapható vagyok.

Mit tanácsolsz azoknak, akik szeretnének bombaformába kerülni?
Igen kis dolgok betartásával már nagy eredményeket lehet elérni. Ha kerüljük a cukrot, (amennyire lehet) cukros italokat, édességeket és a fehér lisztet hamar nagy változást tapasztalunk majd. Nem csak külsőleg, de sokkal jobb lesz a hangulatod is. Könnyebben fogsz majd mozogni aktívabb leszel, ugyanis az emésztőrendszer megkönnyebbül.

Ez is érdekelhet

Ma inkább a saját fejed után akarsz menni - Napi horoszkóp: július 31.

Ma inkább a saját fejed után akarsz menni - Napi horoszkóp: július 31.

GLAMOUR Horoszkóp

Ma ne dőlj be a külsőségeknek - Napi horoszkóp: július 30.

Ma ne dőlj be a külsőségeknek - Napi horoszkóp: július 30.

Sztárhírek

5 dolog, amivel Katalin hercegné formában tartja magát

5 dolog, amivel Katalin hercegné formában tartja magát