Brahms születésének 183. évfordulójára

2016. május 2.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Zeneakadémia Kamarazene karnyújtásnyira sorozatának következő koncertjén Nagy Péter, Claudio Bohórquez és Tanja Becker-Bender Brahms két szonátáját és egy trióját tűzte műsorára. A három emblematikus művet május 7-én a Solti Teremben hallhatja a közönség.

Brahms születésének 183. évfordulójára
Fotó: ChristineSchneider

Izgalmas találkozásnak ígérkezik a három világhírű kamarazenész Solti termi koncertje: a zongorista a Zeneakadémia a Zongora Tanszakának korábbi vezetője, Nagy Péter, a csellista a perui-uruguayi származású, Németországban született Claudio Bohórquez, a hegedűszólamot pedig a német Tanja Becker-Bender lesz. Nagy Péter és Becker-Bender szoros művészi kapcsolatának gyümölcse két szerzői lemez Hindemith, illetve Respighi hegedű–zongora-szonátáival. A német hegedűművésznő a salzburgi Mozarteum és a Guildhall School of Music után a Juilliard Schoolban nem kisebb egyéniségnél, mint a Juilliard Quartet primáriusánál tökéletesítette tudását; virtuozitásáról alighanem mindent elmond, hogy felvette Paganini lejátszhatatlannak hitt 24 caprice sorozatát is. Claudio Bohórquez nemzedékének egyik legígéretesebb tehetsége, aki a legrangosabb versenyeken szerepelt szép sikerrel; 2000-ben például a Kronberg Akadémia első ízben megrendezett Pablo Casals Versenyéről hozott el több díjat is, valamint – két évre szóló kölcsönként – Pablo Casals egykori hangszerét.

Estjükön – amelyet Johannes Brahms születésének pontosan 183. évfordulójára időzítettek – nem csak a komponista, de a kamarazene irodalom legjobbjai közé is tartozó három művet adják elő. Aki meghallja az 1. (e-moll) cselló-zongoraszonáta első néhány ütemét, sokáig nem fogja feledni azt a lágyan hömpölygő, mély érzelmeket rejtő dallamot, amely a csellón szólal meg. Nem kevésbé fülbemászóak a Wörthersee-nél töltött vakáció alatt született 1. (G-dúr) hegedű-zongoraszonáta témái sem. Az est második felében elhangzó 1. (h-dúr) zongoratrió különlegessége, hogy bár dúr hangnemben kezdődik, a harmadik tétel végén nem tér vissza a 19. századra már stabilan derűs hangulatú dúrba, hanem a-mollban végződik, amelyre igen kevés példa adódik a zenetörténetben.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Az olvasás önmagában is javítja az önbecsülést, az öntudatot, az irodalomterápia pedig még ennél is többre képes

glamour plusz ikon Az olvasás önmagában is javítja az önbecsülést, az öntudatot, az irodalomterápia pedig még ennél is többre képes

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Íme a tökéletes hajápolási rutin, ha hajhullás ellen keresel megoldást (x)

Íme a tökéletes hajápolási rutin, ha hajhullás ellen keresel megoldást (x)

Ünnepi készülődés stresszmentesen - lehetséges? (x)

Ünnepi készülődés stresszmentesen - lehetséges? (x)

3 hagyományos és egészséges karácsonyi menü, amit imádni fogsz (x)

3 hagyományos és egészséges karácsonyi menü, amit imádni fogsz (x)

Ha gőzöd sincs, milyen ajándékot vegyél karácsonyra, segítünk! Íme 30 szuper ajándékötlet (x)

Ha gőzöd sincs, milyen ajándékot vegyél karácsonyra, segítünk! Íme 30 szuper ajándékötlet (x)