Egy kutatás segítségével feltártuk, miért mondanak fel olyan gyorsan a pályakezdők

Szponzorált tartalom

2020. június 29.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Egy korábbi cikkünkben meséltünk már nektek a BKIK, azaz a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara kutatásáról, amiben feltérképezték, hogyan gondolkodnak a közös munkáról az Z és Y generáció tagjai, valamint a munkaadók. Akkor kiderült, hogy a legtöbb cég túl magas elvárásokat támaszt a pályakezdők felé, és munkahelyi lojalitást várnak, a fiatal munkavállalók pedig motivációt, támogatást, segítséget, és persze versenyképes fizetést remélnek. Ezúttal arról beszélünk egy kicsit, hogy az említett két generáció tagjai – akiket a 22 éves Fannival, és a 35 éves Annával személyesítettünk meg – hogyan gondolkodnak a munkahelyváltás kérdéséről.

Biztosan te is hallottad már a szüleidtől, hogy az ő korosztályuk maximum 3-4 munkahelyet próbált ki, és egy pozícióban akár évtizedeket is lehúzott, hiába csapkodtak a hullámok a feje felett. Ezzel szemben "ezek a mai fiatalok" könnyűszerrel tovább állnak, ha nem felel meg nekik a munkakör, és akár még az egy évet sem várják meg a felmondással. Nos, a sztereotípia nem alaptalan: ezt a tendenciát a munkaadók több mint harmada alátámasztotta. Fanni barátai hiába pályakezdők, 78%-uk már több helyen megfordult, Anna társaságának 89%-ára igaz ez az állítás. A cégek számára tehát nem a fiatal munkaerő megszerzése, hanem a megtartása az igazi kihívás.

"A fiatal munkaerő – főként a Z generáció – könnyen vált munkahelyet, ha a körülményeket nem megfelelőnek érzékeli. A munkaadók számára jó hír, hogy mindkét fiatal generáció közel fele addig tervez maradni a munkahelyén, amíg jól érzi magát, azaz a munkaadók aktívan tehetnek azért, hogy a fiatalokat maguknál tartsák. A cégeknek fontos tisztában lenni azzal, hogy a Z generáció fejlődést és előrelépést akar a munkahelytől, ami összhangban van azzal, hogy számukra az önmegvalósítás és a karrier a fontos. Az Y generáció pedig fizetéssel, juttatásokkal motiválható a legjobban, ami nem véletlen, hiszen számukra az anyagiak és a versenyképes fizetés által biztosított "szabadság" a fontos" – árulta el Szányi Gabriella, a BKIK PR –marketing igazgatója. – "A cégek számára nem mindig egyértelmű, hogy a fiatal munkavállalók miért is mennek el tőlük. Természetesen a magasabb fizetés fontos, de nem ez az egyetlen jelentős indok a fiatalok szerint. Ha nem kaptak lehetőséget az előrelépésre, illetve a munkakörülmények nem megfelelőek, akkor is könnyen váltanak, miközben ezeket a tényezőket a cégek könnyebben képesek lennének kezelni, és a megfelelő irányba terelni."

Ha tehát úgy döntesz, pályakezdők közül választod ki az új kollégádat, a jó fizetés, egy trendi iroda, a rugalmas munkaidő és az alternatív munkavégzési módszerek alkalmazása egyértelműen felkelti majd a jelöltjeid figyelmét.
Ha érdekel, hogyan lehet motiválni a pályakezdőket, tarts velünk, és olvasd el cikksorozatunk következő részét is!

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Kiszámoltuk, mennyit ér ma Magyarországon az anyaság, az eredmény megdöbbentő

glamour plusz ikon Kiszámoltuk, mennyit ér ma Magyarországon az anyaság, az eredmény megdöbbentő

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

Ezekkel pillanatok alatt elérhető a 'flash effect' bőrápolási trend (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)

Friss, szenvedélyes, misztikus: merész Versace illatok ajándékba (x)

Friss, szenvedélyes, misztikus: merész Versace illatok ajándékba (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)

A fa alá és magadnak: az élmény, ami minden pillanatot ragyogóvá tesz (x)