Hogyan maradj télen is fitt?

A TROPICAL YOGA és Életmódközpont megálmodója, Szabó Nóra ezentúl minden héten szuper tippekkel segít neked, hogy a legjobb formádban legyél és lelkileg is feltöltődj.

Végre a téllel együtt a hó is megérkezett. Itt az idő, hogy felvegyük a meleg kabátot, sapkát, sálat, a bélelt csizmánkat és kimenjünk a szabadba. Bár a hideg időjárás nem feltétlenül mindegyikünk kedvence, korábban én sem szerettem, de ma már hiszem, hogy minden évszaknak megvan a varázsa – csak fel kell azt fedeznünk.

A hideg idő beköszöntével gyakori kifogás, hogy "ma inkább otthon maradnék", meg, hogy "fázom, nem vágyom kimozdulni", de ne hagyjuk, hogy mindig ezek hatalmasodjanak el rajtunk. Persze megvan annak is a hangulata, amikor a kedvenc takarónkba burkolózva egy meleg teával a kezünkben bentről nézzük a hóesést, de miért ne fűszereznénk meg téli napjainkat egy kis szánkózással, egy havas túrával, korcsolyázással vagy éppen síeléssel.

Télen is szükségünk van aktivitásra, éppúgy a testünknek, mint az elménknek. Hiszen a kevesebb napfény hatására fáradtabbnak, álmosabbnak érezzük magunkat. A testünk úgy reagál a sötétségre, hogy elkezd több melatonin hormont termelni, ami alvásra késztet. Így, amikor a napok rövidebbek és többet ébredünk sötétségben, akkor természetünknél fogva is kevésbé vagyunk energikusak. A munkahelyi követelmények és a családi teendők azonban nem változnak szezonálisan, így rajtunk a sor, hogy a fáradt, álmos elménket felfrissítsük. Ha szeretnéd ilyenkor is fenttartani a mentális energiáidat és fizikailag is jó kondiban maradni, akkor gyere el jógázni. Ma már számos tanulmány igazolja, hogy a jóga amellett, hogy kiváló fizikai edzés, jobban növeli az agy működését, mint a különböző aerob edzések és így segít, hogy szellemileg is fitt maradj.

A jógagyakorlás nemcsak az egészséges agyműködéshez járul hozzá, hanem nagyszerű felkészítést ad a téli sportok szerelmeseinek is. Vegyük például a síelést, amiben a fókusz és az erő éppúgy jelen van, mint a jógában. Mindkét mozgásforma megkívánja az elme koncentrációját és a test egyensúlyát. A síelésben a lejtő minden kanyara, dőlésszöge és meredeksége is folyamatos összpontosításra és alkalmazkodásra késztet és ilyenkor sokat segít, ha tudunk koncentrálni. Arról nem is beszélve, hogy a jóga remekül megerősíti és mozgékonnyá teszi azokat az izmokat, izületeket – láb, csipő, has, hát – amik a síelés élvezetéhez is elengedhetetlenek, így remek alapot is nyújthat.

Ezt olvastad már? ´Adni jobb, mint kapni´- de az egyensúlyhoz mindkettő szükséges

A megfelelő állóképesség mellett, azonban a tél nagy kívása, hogy az immunrendszerünket is folyamatosan magas szinten tartsuk. Talán nem meglepő, hogy a jóga ebben is a segítségünkre lehet. Mennyivel jobb, hogy a rendszeres gyakorlás által képes vagy természetesen úton védekezni és a testedet ellenállóvá tenni, minthogy napokat ágyban töltenél az ilyenkor gyakori influenza vírusok és baktériumok miatt.

Legyen szó tehát friss agykapacitásról, téli kondiról vagy immunerősítésről a válasz, mind ugyanaz: Gyere el és próbáld ki a jógát! Meglásd, nem fogsz csalódni.

Ez is érdekelhet

Lizzo olyan ebben a ruhában mintha Csodaországból lépett volna ki

Lizzo olyan ebben a ruhában mintha Csodaországból lépett volna ki

G-Életstílus

DIY karácsonyi ajándékötletek, amikkel biztosan örömet szerzel!

DIY karácsonyi ajándékötletek, amikkel biztosan örömet szerzel!

G-Szex

10 szexpóz, ami garantáltan kielégít

10 szexpóz, ami garantáltan kielégít