Jógázz a nőiességedért!

2017.október.26.

A TROPICAL YOGA és Életmódközpont megálmodója, Szabó Nóra ezentúl minden héten szuper tippekkel segít neked, hogy a legjobb formádban legyél és lelkileg is feltöltődj.

A rendszeres jógagyakorlás mindkét nem számára csodás hatásokkal bír. A számos pozitív hozadék közül csak néhányat említve a jóga növeli a rugalmasságot, az izomtónust, javítja a tartást, fokozza a keringést és mentális egészséget eredményez.

Mindemellett a jóga néhány pozitív aspektusa a NŐKET különösen támogatja. Amellett, hogy egyensúlyba hozza a hangulatingadozásainkat, a gyakorlással kiegyenlíthetjük a hormonális eltolódásainkat és még az egészségügyi válságok - például mellrák – tüneteinek enyhítésében is segítséget nyújt. Mivel nőként gyakran több kalapot is viselünk – helytállunk társként, anyaként és a munkahelyen is –, ez bizony gyakran stresszel jár. Fontos ennek kezelése, mentális egészségünk fenntartása.

A teljesség igénye nélkül a mostani és a jövő heti cikkben nézzük meg, hogy melyek azok a területek, ahogyan a jóga támogatja a női szervezet alapvető rendszerét és hogy hogyan erősíti az immunrendszert.

A női test törékeny és puha. Ez egy általános nézet. Természetesen kivételek lehetnek mindenhol és minden területen. A nőket úgy teremtette meg a természet, hogy tápláljanak és gondoskodjanak, ezért alapvetően a női lélekhez az érzékenység és a lágy szív társul. Másrészt viszont a nőnek belülről erősnek is kell lennie, hogy a várandósság alatt a szíve alatt tudja hordani a kisbabát, majd pedig, hogy életet tudjon adni a születendő gyermeknek. Mindehhez az erős belső rendszer elengedhetetlen.

A menstruáció ideje alatt a nők hormonális változásokat élnek meg, amelyek gondterhessé tehetik őket. A rendszeres jógagyakorlás segít enyhíteni az ebben az időszakban esetlegesen tapasztalható fájdalmat és kényelmetlenséget. A PMS a nők leggyakoribb problémája a menstruáció előtt. A PMS (premenstruációs szindróma) esetenként álmatlanságot, ingerlékenységet, fejfájást, rossz közérzetet és olykor még depressziót is okozhat. Mindezek a tünetek maximálisan csökkenthetők és felszámolhatók a jóga rendszeres gyakorlásával.

A jógagyakorlatok masszírozzák a belső szerveket és erősítik a szervezet azon képességét, hogy megelőzze a betegségeket. Mindamellett egy gyakorlott jogázó nő nagyobb testismerettel rendelkezik, így könnyebben fel is ismeri, ha valami netán nem működik rendesen, és mint tudjuk, az idő faktornak óriási jelentősége van a betegségek leküzdésében.

A várandósság alatt végzett speciális jóga segít a nőknek, hogy a terhességet a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel éljék meg. A terhes nőknél gyakorta tapasztalt hátfájást is enyhíti. Szintén segít a szülés idején és a szülés utáni szakaszban is. A terhesség után körülbelül hat héttel már bizonyos jógagyakorlatok végzése elkezdhető, amelyek megerősítik a medence- és a hasi tartóizmokat. Továbbá a jóga segít abban is, hogy a test gyorsabban visszanyerje szülés előtti állapotát.

Ha hajlamos vagy arra, hogy érzelmileg mélyre zuhanj, akkor a jóga egy csodás eszköz lehet, hogy jobban érezd magad és kijuss a depresszióból. Kutatások is igazolják, hogy a jógázó nők könnyebben megbírkóznak a stresszhelyzetekkel és ritkábban élnek át erőteljes érzelmi hullámzásokat.

A lista véget nem érő; jövő héten azt is elárulom, hogy a jógyagyakorlás milyen pozitív előnyökkel jár a külsőnkre nézve. Addig is, ha van kedved a jógát kiscsoportos formában, prémium környezetben kipróbálni, akkor nagy szeretettel várlak egy ingyenes próbaórára a Tropical Yoga és Életmódközpontba!

Ez is érdekelhet

Get the Look: Készítsd el Matilda Djerf dús frizuráját könnyedén!

Get the Look: Készítsd el Matilda Djerf dús frizuráját könnyedén!

GLAMOUR Horoszkóp

A Nyilasoknak anyagi gondjaik lehetnek, a Bakok sikeresek lesznek vállalkozásukban - Napi horoszkóp: Május 17.

A Nyilasoknak anyagi gondjaik lehetnek, a Bakok sikeresek lesznek vállalkozásukban - Napi horoszkóp: Május 17.

Monitor

9 új könyv májusban, amit hiba lenne kihagynod

9 új könyv májusban, amit hiba lenne kihagynod