MeNŐ kampány: A női kreativitás és kezdeményezések hatása a kulturális életre

2025. március 7.
Ez a cikk több mint 6 hónapja frissült utoljára, a benne lévő információk elavultak lehetnek.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A kultúra és a közösség ereje elengedhetetlen a városi élet minőségének javításában. De vajon milyen szerepet játszanak ebben a nők? Egyre többen ismerik fel, hogy a női kreativitás és kezdeményezések komoly hatással lehetnek a helyi kulturális élet alakulására. Ezt a gondolatot erősíti a Budapest II. kerületében indult MeNŐ kampány is.

Rozgonyi-Kulcsár Viktória, a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház ügyvezetője a nőket a fókuszba emelő MeNŐ kampány kezdeményezője
Rozgonyi-Kulcsár Viktória, a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház ügyvezetője a nőket a fókuszba emelő MeNŐ kampány kezdeményezője
Fotó: GLAMOUR

Budapest II. kerülete mindig is a pezsgő kulturális életéről volt ismert, de az itt élő nők aktív szerepére eddig kevesebb figyelem irányult. Rozgonyi-Kulcsár Viktória, a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház ügyvezetője és a MeNŐ kampány kezdeményezője szerint fontos, hogy a nők szerepe láthatóbbá váljon a helyi közösségekben. A "Nők a kerületi kultúráért - egy kulturált kerületért" projekt pontosan ezt a célt szolgálja.

Mi is az a MeNŐ kampány?

A MeNŐ kampány 2025. január 22-én, a Magyar Kultúra Napján indult útjára a Jurányi Ház és a II. kerületi Önkormányzat összefogásával, és a nőnapon még újabb lendületet kap. A projektben 24 nő vesz részt, akik különböző területeken alkotnak és dolgoznak: írók, színészek, festőművészek, intézményvezetők, médiaszemélyiségek és vállalkozók. Céljuk, hogy bemutassák: a női energiák mekkora változásokat hozhatnak egy kerület kulturális életébe.

Kende-Hofherr Krisztina, a magyar média és kommunikációs piac egyik meghatározó alakja, Kolosi Bea, a Líra Csoport vezetője, Cakó Kinga, a CAKÓ márka tervezője és megálmodója, Maróy Krisztina, a GLAMOUR magazin főszerkesztője, Gryllus Dorka, színművész, Gyurkó Szilvia, gyermekjogi aktivista, a Hintalovon Alapítvány alapítója, Rozgonyi-Kulcsár Viktória, a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház és a FÜGE Egyesület ügyvezetője, Palya Bea, énekes-dalszerző, hangtanár, Soós Nóra, festőművész, Kiss Nóra, a II. kerület kulturális ügyeiért felelős polgármesteri tanácsadója, Oszkó-Jakab Natália, kulturális szakember, a Művészetek Völgye Fesztivál igazgatója, Jamniczky Tímea, a JCDecaux Hungary vezérigazgatója, Ruhák: CAKO, Táskák: LaVidaYarn

A kampány legfontosabb pillérei a figyelemfelkeltés, a női teljesítmények láthatóvá tétele és a közösségi összefogás erősítése. Az év során mini interjúk, portrék, életutak bemutatása és különböző események segítik a nők szerepének kiemelését a helyi kulturális és közösségi életben. A nőnap alkalmából elkészült a projekthez kapcsolódó nők első közös fotója, ahol még csak a csapat egyik fele látható, a következő csoportképet ősszel tervezik. Ez egy "vizuális állítás" arról, hogy ugyan mindenki egy egyéniség és az általa végzett tevékenység is különböző, mégis így együtt, egységben hozzájárulunk a kerület tág értelemben vett kulturális életéhez, miliöjéhez. Mindehhez Cakó Kinga tervezőtől kaptunk ruhákat, aki a meNŐ kreatívjához, színeihez, a kampányban szereplő nők egyéniségéhez illő modelleket válogatott. Ezt egészítették ki Jamniczky Tímea saját márkájú LaVidaYarn horgolt táskái, ezzel is színesítetve a montázst.

glamour plusz ikon „Szeretnék hatni a világra, és egy jobb világot hagyni magam mögött” - Szily Nórával dr. Gyurkó Szilvia beszélgetett

„Szeretnék hatni a világra, és egy jobb világot hagyni magam mögött” - Szily Nórával dr. Gyurkó Szilvia beszélgetett

Hogyan formálja a kerület kulturális életét a MeNŐ?

A projekt fontos eleme a vizualitás is: tavasszal és õsszel közös fotózásokat szerveznek, amelyeket Tihanyi Anna készít. Emellett a Művészetek Völgye fesztiválon is megjelenik a kampány, beszélgetések és programok formájában.

A szervezők reményei szerint a kezdeményezés inspiráló erővel bír majd és idővel más kerületek is átveszik a modellt. A végső cél nemcsak a főváros kulturális életének gazdagítása, hanem az is, hogy országos mozgalommá fejlődjön a nők kulturális és közösségi szerepének erősítése.

„Nem feltétlenül jár lemondással, ha megpróbálunk fenntarthatóbban vagy tudatosabban öltözködni” - Korn Anita, a Ruhastory megálmodója a GLAM Talks with Mérő Vera legújabb vendége

„Nem feltétlenül jár lemondással, ha megpróbálunk fenntarthatóbban vagy tudatosabban öltözködni” - Korn Anita, a Ruhastory megálmodója a GLAM Talks with Mérő Vera legújabb vendége

Hogyan lehet csatlakozni?

A kampány nyitott mindenki számára, aki hisz abban, hogy a nők aktív szerepvállalása formálhatja a közösséget és hozzájárulhat egy kulturáltabb környezethez. A részleteket és az aktualitásokat a #menokerulet Instagram-oldalon lehet követni.

A MeNŐ kampány partnerei: Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorház, KULT2, Budapest Főváros II. kerületi Önkormányzat, CAKO, Művészetek Völgye.

Glamour Napok Banner
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Megvan a magyarázat, miért félsz annyira elengedni embereket és kapcsolatokat

glamour plusz ikon Megvan a magyarázat, miért félsz annyira elengedni embereket és kapcsolatokat

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Nyerj az osztályodnak profi sminket a szalagavatótokra! (x)

Mit tud a TikTokon felkapott BaByliss Air Wand? Kipróbáltuk! (x)

Mit tud a TikTokon felkapott BaByliss Air Wand? Kipróbáltuk! (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)

A dolog, amiről senki sem beszél szülés után – pedig minden anyát érint (x)

Friss, szenvedélyes, misztikus: merész Versace illatok ajándékba (x)

Friss, szenvedélyes, misztikus: merész Versace illatok ajándékba (x)