„Számunkra mindig a jövő az igazán motiváló” – A Koncertbooking alapítóival beszélgettünk

2021.december.1.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Koncertbooking nevű startup küldetése, hogy bárki koncertszervezővé válhasson a világ bármely pontján. A digitális koncertszervező asszisztens ötletgazdái és létrehívói Tabár Zoltán és Tabár-Halász Mariann, akik több évtizede tevékenykednek a zeneiparban. Zoltánnal a startup megalakulásáról, filozófiájáról és a platform működéséről beszélgettünk.

Tabár Zoltán

A Koncertbookingon böngészve még biztosabb lettem abban, hogy a digitális technológia valóban egyszerűbbé, hatékonyabbá teszi a folyamatokat az alkotások megismertetésétől kezdve a terjesztésen át, a szervezést igénylő tevékenységekig. Hogyan született meg bennetek a startup alapítás ötlete és konkrétan milyen problémákra nyújt megoldást a felület?

A digitalizáció, ami immáron a 4. ipari forradalom, egy izgalmas jövőbe mutató kihívás. A 80-as években, amikor elkezdtünk a zeneiparban tevékenykedni, elsők között vezettük be a komplex feladatokat ellátó, produkciókat összefogó impresszáriónkat, mely struktúrát a mai napig követik a menedzsmentek. Egy vállalkozót a jelenjén túl elsősorban a jövője motiválja, így az útkeresés, állandó ötletelés egyik meghatározó pillanata volt, amikor a digitalizáció mellett döntöttünk. Szintén fontosnak érzem, tapasztaltam is, hogy jó helyen kell lenni jó időben. Az induláskor nekünk a sors azt hozta, hogy egy továbbképzésen megismerkedhettünk néhány sikeres hazai nagyvállalkozóval, akiknek a története erőt adott az induláshoz. Az első fejlesztéseink az aktuális problémákra keresték a válaszokat, ahogyan az utazáspiachoz hasonló átrendeződés kezelése – csak éppen a zeneiparban. Érezhetően megváltoztak a megrendelési szokások, amihez nem volt használható felület, így az első beköszönő modulunk ez volt.

Úgy tudom, fontosnak tartjátok, hogy a fiatal, induló produkciókat is támogassátok. Szerintetek a mai bizonytalan helyzetben mi a legproduktívabb stratégia számukra az előre lépésben, és ti hogyan tudtok ehhez hozzájárulni?

A legnehezebb feladat egy ma induló produkció számára a fókuszba kerülés. A digitalizáció a zeneiparban elsőként a hanglemezkiadást, majd a hang- és képfelvételt érintette. Napjainkban az első impulzust jelentő platformok is átkerültek az ismert streaming oldalakra, így egy új előadónak szinte egyszerre kell versenyeznie az egész világ zenei termésével. Ezek a szolgáltatók algoritmusokat használva pozicionálják a hang- és képfelvételeket, amit nem egyszerű megfejteni. Ahogy az elején is írtam, számunkra mindig a jövő az igazán motiváló, ezért kiemelten fontos, hogy a fiatal tehetségek számára ugyanazokat a lehetőségeket tudjuk biztosítani, ami egy ismert sztárelőadó számára adott. Ebben tudunk nekik segíteni.

Tabár-Halász Mariann

A fiatal, induló produkciók támogatása mellett a szakmai párbeszédek, kapcsolatépítés elősegítése is elsődleges nálatok, és igyekeztek „holisztikusan” gondolni a zenei szcénára, ahol egymást segítik a szakemberek. Ez tök jól hangzik, de tényleg megvalósul? Mik a tapasztalataitok ezen a téren? Mennyire nyitottak, együttműködők ma zenei piacon tevékenykedők?

Első körben bizalmatlanságot tapasztaltunk. De erre azt szoktam mondani, hogy a gépeket is szétverték a 19. században, ez egy természetes reakció. Mindeközben a felgyorsult világunkban a nyitott gondolkodású embereké a jövő. És ez az, amit elkezdett mindenki megérteni. Ahogy a gépek a 19. században, úgy a digitalizáció is értünk van napjainkban.

Minden változás nehéz, mert a változatlanságot tekintjük biztonságos terepnek. Emlékszem, néhány évvel ezelőtt még mennyire bizalmatlan voltam a netes vásárlásokkal szemben. Mi történik ma? Nem szívesen veszek már olyan terméket hagyományos üzletben, amit házhoz is hoznak. Cserébe rengeteg időm marad a minőségi életre. Ezt nyújtjuk mi is.

Nem régóta vagytok fent a magyar startup térképen, de máris nagy érdeklődés övezi a projektet. Milyen eredményeket értetek el idáig, mikre vagytok a legbüszkébbek?

Szinte mindenre büszkék vagyunk! Úgy tekintünk a projektre, mint szülő a gyermekére. Azért menő volt elsők között letölteni az appot, az első megrendelésre is emlékszem még, amikor pityegett a telefonom. Felemelő volt szembesülni azzal, hogy néhány hónap leforgása alatt egyetlen napon több mint 4000 felhasználó lépett az oldalra. De a remek szakmai blog is a szívem csücske.

Beszélgessünk kicsit a platform működéséről! Hogyan tudják a zenészek, és hogyan a koncertszervezők, menedzserek igénybe venni a Koncertbookingot, továbbá milyen plusz funkciókat kapott a felület?

Egy egyszerű regisztráció után jön az izgalmas rész. A beállításokban tűpontosan személyre lehet szabni a platform működését. Amire pedig esetleg nem gondoltunk, de racionális igény mutatkozik rá, már tervezzük, készítjük is, amint tudjuk. Ezt a programot nem magunknak, hanem a felhasználóknak fejlesztjük. Amit ma hivatalosan használnak a felhasználók, azon mi már egy éve túl vagyunk. Sorozatban „tárazzuk” be a jövő feature-öket, a héten debütál például a PR és promóciós asszisztensünk, ami szintén nagy segítség lesz a partnereink számára.

Mit tanácsolnátok azoknak, akik szeretnék ötletüket sikerre váltani, akár a zeneiparban?

Az első és legfontosabb, hogy hinni kell abban, amit szeretnénk megvalósítani, mert az út, amit be kell járni lehet hosszú is, és ez fel tud emészteni egy projektet. Fontos, hogy meg kell figyelni, hallgatni a felhasználókat. Ők a célcsoport, nekik készül az alkalmazás. Szintén kiemelten fontos, hogy mindig van lehetőség jobbat csinálni, ezért folyamatosan nyitott szemmel kell járni és update-telni a fejlesztéseket.

Korábban szinte elképzelhetetlen volt, hogy a sok utánajárást és adminisztrációt igénylő koncertszervezés egy mobilalkalmazással is véghezvihető legyen, de úgy tűnik, a technológia megteremtette a lehetőséget hozzá, amit ti ki is aknáztatok. Miért tartottátok fontosnak, hogy a weboldal mellett appot is fejlesszetek?

A zeneiparban az emberek több mint 60%-a mobilon használja a netet. A menedzserek egész nap úton vannak, az irodai munka sokszor „maradt el” emiatt. Két megbeszélés között szerződést, számlát írni, bankot intézni, ajánlatot küldeni nehézkes feladat. Közben, amikor utazunk egy koncertre, az összes dokumentumra és a levelezésünkre is szükségünk van. És nem csak nekünk. Jó, amikor ez bármelyik résztvevő számára elérhető a terepen, mert ez sokszor felgyorsítja a helyszíni folyamatokat. Innen is a szlogen: „Tedd zsebre az irodádat!” Mi megtettük.

Mit várhatunk még tőletek idén és a következő évben?

Folyamatos megújulást, és mindent, amitől jobb lehet a munkánk, az életünk. Az egyik vágyam, hogy ujjlenyomattal vagy PIN-kóddal írjunk alá szerződést, hogy teljesen zöld legyen az alkalmazás és búcsút inthessünk a nyomtatónak. Szeretnénk egy automatizált számviteli pakkot is, amiben a könyvelőnk is naprakész lesz a tevékenységünkkel. Egyszóval, mindent automatizálunk, hogy a menedzser menedzser lehessen, hogy ne vesszen el az adminisztráció rejtelmeiben, hogy legyen ideje a produkcióra, a szponzorokra, a lobbira.

Szerző: Zahorján Ivett

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Újabb részletek derültek ki Katalin hercegné rákkezeléséről

Újabb részletek derültek ki Katalin hercegné rákkezeléséről

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Parfüm horoszkóp: találd meg a tökéletes illatot a csillagjegyed szerint

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője

Megérkezett a plüss bob hajtrend, a csendes luxus megtestesítője